۱۳۹۱ آبان ۲۱, یکشنبه

واردات لوازم خانگی به ایران به طور کامل ممنوع شد

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


جرس: سفارش واردات انواع لوازم خانگی متوقف شد.

به گزارش ایسنا براساس آمار گمرک ایران طی شش ماه نخست سال جاری دستکم ۵۰۰ میلیون دلار انواع لوازم خانگی به صورت قانونی وارد کشور شد. در همین حال براساس تازه‌ترین تصمیم دولت ثبت سفارش واردات انواع لوازم خانگی به صورت موقت متوقف شده است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با تائید توقف ثبت سفارش لوازم خانگی گفت: توقف ثبت سفارش برای واردات مربوط به کلیه لوازم خانگی می‌شود اما ما به وزیر صنعت و تجارت پیشنهاد کردیم این ممنوعیت تنها شامل آن دسته از لوازمی شود که کشور در تولید آنها به سطح مطلوبی رسیده است.

محمد طحان‌پور افزود: لزومی ندارد در حوزه‌هایی مانند اجاق گاز، چرخ خیاطی، آبگرمن دیواری و بخاری واردات داشته باشیم چرا که صنایع داخلی به سطح مطلوبی از نظر کیفیت و قیمت رسیده‌اند.

او در عین حال با بیان این‌که نباید جلوی واردات لوازم خانگی موردنیاز مردم را گرفت، افزود: مردم نگران نباشند چرا که هم‌اکنون لوازم خانگی موردنیاز آنها در حال ترخیص از گمرک‌هاست که ثبت سفارش مربوط به واردات این دسته کالاها از قبل انجام شده است.

وی تاکید کرد: نباید جلوی واردات آن دسته از لوازم خانگی را گرفت که ارزان‌قیمت هستند و مردم به آن نیاز دارند، چرا که در صورت ممنوعیت کامل واردات، تولیدکنندگان داخلی قیمتهای خود را بالا می‌برند و مصرف‌کنندگان ضرر می‌کنند.

از سوی دیگر رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به این‌که هم‌اکنون کارخانه‌های لوازم خانگی با ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند، اضافه کرد: تا زمانی که کارخانه‌های لوازم خانگی به مرحله تولید انبوه نرسند تولید برای آنها توجیه اقتصادی نخواهد داشت و ممنوعیت واردات می‌تواند فرصت رسیدن به تولید انبوه را به آنها بدهد. 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر