۱۳۹۱ آبان ۲۱, یکشنبه

بیانیه شورای هماهنگی راه سبز امید در محکومیت قتل ستار بهشتی

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


 جرس: شورای هماهنگی راه سبز امید با انتشار بیانیه‌ای با ابراز تاسف از این واقعه، خواستار پیگیری و پاسخگویی شفاف نهادهای مسئول و به ویژه قوای قضائیه و مقننه در این باره شد.  

 

به گزارش جرس، در بیانیه شورای هماهنگی راه سبز امید تاکید شده است: پاسخ حاکمان اقتدارگرا به اعتراض و انتقاد و پرسش شهروندان، از فردای کودتای انتخاباتی خرداد 88 تاکنون، تهدید و ارعاب و خشونت بوده و زندان و شکنجه و گلوله. رفتاری که نه تنها گرهی از بحران‌های رو به تزاید اقتدارگرایان حاکم برکشور نگشوده بلکه بر فاصله‌ی شهروندان آگاه از حاکمان افزوده و بحران مشروعیت حاکمیت را تشدید کرده است.


متن کامل این بیانه در پی آمده است:

بیانیه شورای هماهنگی راه سبز امید در محکومیت قتل مظلومانه « ستار بهشتی »


به‌نام خدا
«مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا»
«هركس فردى را بجز به‌خاطر قصاص يا به‌دلیل كيفر فسادى در زمين بكشد
چنان است كه گويى تمامی مردم را كشته باشد»
(قرآن مجید، آیه ۳۲ سوره مائده)

شاهدی دیگر برای ستم و استبداد از راه رسید. شهیدی دیگر برای مردم مظلوم ایران. «ستار بهشتی» جوان 35 ساله‌ای که در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی و معیشتی هموطنانش، سخن می‌گفت، به شکلی ناجوانمردانه و ضدانسانی بر اثر شکنجه جان باخت. تمام جرم زنده‌یاد ستار بهشتی، تنها پسر مادر بیمارش آن بود که در وبلاگ خود، به انتقاد از خودکامگان و حاکمان بی‌کفایت کشور می‌پرداخت.
این کارگر ساکن رباط کریم از تنها ابزار در اختیارش (وبلاگ) برای بیان مخالفت و اعتراض به اوضاع اسف‌بار کشور سود می‌جست. نهادهای امنیتی او را مورد تهدید قرار دادند، و سرانجام در روز 9 آبان 1391 پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی) او را به شکلی غیرقانونی بازداشت کرد. دو روز بعد، زنده‌یاد بهشتی با پیکری مجروح و رنجور از خشونت‌های شدید و شکنجه‌ی ضدانسانی، تنها برای ساعاتی به بند 350 اوین منتقل می‌شود. زندانیان سیاسی این بند، شاهد پیکر به شدت مجروح این شهروند منتقد بوده‌اند. او در نامه‌ای به مسئول بند 350 اوین، از بدرفتاری شدیدی که با او شده، گزارش می‌دهد و شکایت می‌کند. با کمال تأسف، روز 16 آبان خانواده مرحوم ستار بهشتی از خبر جان باختن وی مطلع می‌شوند. پیکر وی بدون حضور خانواده، و بدون رعایت آداب و آیین تشییع و تدفین، مخفیانه به خاک سپرده می‌شود. از آن هنگام تاکنون، هیچ مقام مسئولی در نیروی انتظامی، و دستگاه‌های مسئول قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی، نسبت به این فاجعه، حاضر به توضیح نشده است. رسانه‌های رسمی حکومت نیز در سکوتی موحش، حاضر به انعکاس و انتشار خبر این قتل نشده‌اند.
شورای هماهنگی راه سبز امید، با ابراز تأسف شدید از جان باختن یک شهروند منتقد، آن‌هم بر اثر شکنجه، مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به تداوم سرکوب بی‌رحمانه و ضدانسانی علیه شهروندان ابراز و خواهان پیگیری و پاسخگویی شفاف نهادهای مسئول و به ویژه قوای قضائیه و مقننه در این باره و تشکیل کمیته حقیت یاب مستقل متشکل از شخصیتها و حقوقدانان مورد اعتماد مردم می باشد. انتقاد و پرسش از وضع بحرانی ایران و نحوه‌ی اداره کشور، حق شهروندان است، چنان‌که ابراز عقیده به تصریح قانون اساسی، حق ایرانیان و آزاد است. متاسفانه پاسخ حاکمان اقتدارگرا به اعتراض و انتقاد و پرسش شهروندان، از فردای کودتای انتخاباتی خرداد 88 تاکنون، تهدید و ارعاب و خشونت بوده و زندان و شکنجه و گلوله. رفتاری که نه تنها گرهی از بحران‌های رو به تزاید اقتدارگرایان حاکم برکشور نگشوده بلکه بر فاصله‌ی شهروندان آگاه از حاکمان افزوده و بحران مشروعیت حاکمیت را تشدید کرده است.
هنوز پرونده‌ی ده‌ها شهید جنبش سبز (ازجمله شهدای مظلوم کهریزک)، مرگ دکتر رامین پوراندرجانی، قتل خانم زهرا کاظمی روزنامه نگار، خانم دکتر زهرا بنی‌یعقوب، و بسیاری قربانیان مظلوم دیگر که با نقض اشکار موازین ابتدایی حقوق بشر, تعهدات بین المللی دولت ایران و همچنین اصول قانون اساسی و قوانین عادی کشور بازداشت، شکنجه و کشته شده‌اند، مفتوح است. وجدان ایرانیان آگاه و آزاد، تا حصول به نتیجه ی مشخص و قانع کننده، و مشخص شدن آمران و عاملان این قتل‌ها و جنایت‌ها، پیگیر حقوق هموطنان مظلوم و جانهای قربانی شده، خواهد بود.
یاد و خاطره‌ی زنده‌یاد ستار بهشتی که در پای نوشته‌هایش امضا می‌کرد: «زنده و پاینده ایران و ایرانی، جانم فدای ایران»، گرامی باد و زنده.


شورای هماهنگی راه سبز امید
20آبان 1391
 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر