۱۳۹۱ آبان ۳۰, سه‌شنبه

ابراز نگرانی از وضعیت مهدی کروبی؛ مقامات ارشد نظام مسئولند

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via سایت خبری تحلیلی کلمه by کلمه on 11/20/12

به دنبال وخامت حال مهدی کروبی، خانوادهاین همراه در بند جنبش سبز با صدور بیانیه ای، با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی آقای کروبی؛ باردیگر بر استقامت ایشان در دفاع از حقوق مردم تاکید نمودند.

به گزارش سحام نیوز، خانواده آقای کروبی با انتشار پیامی خطاب به مردم ایران، ضمن اعلام آخرین وضعیت این مبارز زندانی، خطاب به مقامات امنیتی و قضایی نوشته اند: "انتظار داریم حق دسترسی به درمان مستقل ایشان به رسمیت شناخته شود تا امکان پیگیری درمانی زیر نظر پزشکان معتمد خانواده در یکی از بیمارستان های تهران فراهم آید."

همسر و فرزندان مهدی کروبی بارها بر حق دسترسی آقای کروبی به پزشک معتمد خانواده تاکید کرده اند. اما متاسفانه این درخواست تاکنون از سوی مسئولان امنیتی بی پاسخ مانده است.

خانواده مهدی کروبی در این نامه مقامات ارشد نظام را مسئول هرگونه قصور و کوتاهی در خصوص رسیدگی به وضعیت جسمی آقای کروبی اعلام کرده اند.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است که "مقامات کما فی السابق بطور تبعیض آمیز اصرار بر نگهداری انفرادی ایشان در مکانی نامناسب و غیر مسکونی دارند و با بهانه تراشی های واهی از انتقال ایشان به منزل شخصی اش در جماران سرباز می زنند."

اکنون بیش از ۶۰۰ روز است که این رئیس و نماینده سابق مجلس، دوران حبس خود را در جایی بجز منزل شخصی اش و به تنهایی، سپری می کند.

در این نامه اعتراضی، همچنین به برخورد سلیقه ای نهادهای امنیتی در هنگام ملافات فرزندان با پدرشان اشاره شده و از حضور ماموران امنیتی حین دیدارها ابراز تاسف نموده اند.

تمامی دیدارهای رهبران جنبش با خانواده هایشان با حضور کامل ماموران امنیتی انجام می شود.

در پایان این نامه، بر تاکید مهدی کروبی بر "اصلاح انحراف موجود و به رسمیت شناخته شدن حق مردم در تعیین سرنوشت شان" اشاره شده است.

این مبارز دوران پیش از انقلاب و زندانی سیاسی کنونی؛ بارها و در بسیاری از مصاحبه ها و بیانیه های خود بر استقامت در راه دفاع از حقوق برحق ملت ایران تاکید و اعلام کرده بود که "خود و خانواده ام آماده پرداخت هرگونه ای هزینه ای در این راه هستیم."

این در حالی که است که میرحسین موسوی، دیگر رهبر جنبش سبز؛ برای انجام برخی آزمایشات به بیمارستان قلب تهران منتقل شده است.

اکنون بیش از ۶۵۰ روز است که آقایان مهدی کروبی و میرحسین موسوی و خانم زهرا رهنورد در حبس خانگی به سر می برند.
از زندان رجایی شهر هم گزارش شده که احمد زیدآبادی، دبیرکل ادوار تحکیم وحدت و عضو کمپین انتخاباتی مهدی کروبی؛ برای انجام درمان به بیمارستان منتقل شده است.

این روزها و مخصوصا در پی کشته شدن ستار بهشتی در زندان، نگرانی ها پیرامون وضعیت حبس و حصر زندانیان سیاسی شدت گرفته است.
لازم به توضیح است که مهدی کروبی پس از انجام آندوسکپی و چند آزمایش در بیمارستان وابسته به نهادهای امنیتی؛ به ساختمانی که در آن حبس بوده، بازگردانده شده است.
همچنین پس از ترخیص از بیمارستان؛ برای ساعاتی به خانم فاطمه کروبی، اجازه داده شده تا در کنار همسرش باشد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

بدینوسیله به اطلاع مردم عزیز ایران می رسانیم که آقای کروبی در دو هفته گذشته با علائم هشدار دهنده ای از جمله کاهش وزن، بی اشتهایی، سرگیجه و حالت تهوع مواجه بودند. بدنبال نگرانی خانواده از وضعیت جسمی ایشان مقامات امنیتی مبادرت به انتقال آقای کروبی به بیمارستان جهت معاینات کلینیکی و اقدامات پاراکلینیکی نمودند. در حال حاضر درمان ایشان در مکان حبس تحت نظر پزشکان معتمد دستگاه امنیتی قرار دارد. با توجه به نگرانی خانواده نسبت به وضعیت گوارشی آقای کروبی از مقامات امنیتی و قضایی انتظار داریم حق دسترسی به درمان مستقل ایشان به رسمیت شناخته شود تا امکان پیگیری درمانی زیر نظر پزشکان معتمد خانواده در یکی از بیمارستان های تهران فراهم آید. بدیهی است هرگونه قصور و کوتاهی در این مورد حساس بر عهده مقامات ارشد نظام خواهد بود.

ابهام در وضعیت حقوقی بازداشت و حبس آقای کروبی موجب محرومیت ایشان از بخشی از حقوق مرتبط با زندانیان شده است. علیرغم سپری شدن قریب ۲ سال از زمان حبس، مقامات کما فی السابق بطور تبعیض آمیز اصرار بر نگهداری انفرادی ایشان در مکانی نامناسب و غیر مسکونی دارند و با بهانه تراشی های واهی از انتقال ایشان به منزل شخصی اش در جماران سرباز می زنند. جای بسی تاسف است که ملاقات فرزندان هنوز هم با حضور نیروهای امنیتی صورت می گیرد و بطور سلیقه ای فرزند ارشد ایشان، محمد حسین بیش از یکماه از دیدار پدر محروم می شود.

کروبی با علم و آگاهی از هزینه های پیش رو به این مسیر پرتلاطم ورود کرد و همچون گذشته بر اصلاح انحراف موجود و به رسمیت شناختن حق مردم در تعیین سرنوشت شان تاکید دارد. شایسته نیست حاکمیتی که کروبی را بدون طی کردن مراحل قانونی زندانی کرده، بعد از سپری شدن این مدت طولانی، حقوق رایج یک زندانی عادی را از ایشان سلب کند.

خانواده کروبی
۳۰ آبانماه ۱۳۹۱


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر