۱۳۹۰ دی ۱۶, جمعه

مهدی خزعلی مجددا ممنوع الخروج شد

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via تحول سبز by Editor01 on 1/5/12

مهدی خزعلی هم از ممنوع الخروجی خود خبر داد.

طی سه سال گذشته تعداد زیادی از فعالان سیاسی، روزنامه نگاران و هنرمندان بدون هیچ توجیهی از حق سفر محروم شده اند. این محدودیت تا آنجا بود که سیدمحمد خاتمی نیز نتوانست برای شرکت در کنفرانس گفت و گوی تمدنها از ایران خارج شود.

اینک پس از آنکه مهدی خزعلی بدنبال سفر خود به دبی به ایران بازگشته است، باز حکم ممنوع الخروجی دریافت کرده است.

فرزند ابوالقاسم خزعلی در وبسایت خود با انتقاد از این حکم نوشته است: قاضی پیرعباسی می گفت: " من مخالف ممنوع الخروجی تو هستم" و خودش هم در ۵ مهرماه ۹۰ دستور رفع ممنوعیت خروج مرا صادر کرد، اما این تصمیم مستقل قاضی بک ماه دوام نداشت و به درخواست معاونت وزارت اطلاعات در ۴ آبان ۹۰ پیر عباسی مجدداً مرا ممنوع الخروج کرد!

دیروز وکلاء لایحه دفاعیه خویش را تقدیم دادگاه و نسبت به عدم ابلاغ قرار ممنوع الخروجی اعتراض کردند، پیک ویژه در همان روز قرار را ابلاغ می نماید، جوهر خودکار حکایت از تقدم تاریخ دارد، این راه کار نیست، باید به قانون احترام گذاشت، اگر من با خانواده بلیط چارتر تهیه کرده بودم یا در مرز مهران عازم کربلا بودم، این خسارت را چه کسی جبران می کرد، باید عمل به قانون دغدغه ما باشد!

قاضی محترم در ذیل ابلاغ قرار نوشته است که تا ده روز پس از ابلاغ، قابل تجدید نظر خواهی است! این نیز خلاف ماده ۱۳۳ قانون آیین دادرسی کیفری است، در آنجا صراحت دارد که " این قرار پس از ابلاغ ظرف مدت بیست روز قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر است"

بیایید کمی به قانون احترام گذاشته و قانون را ابزاری برای نیل به خواسته های خویش نکنیم! چرا باید من ممنوع الخروج باشنم؟ جز نوشتن چه جرمی دارم؟ آیا جز اندیشه متفاوت با شما، می توانید انگی زنید؟ بسیجی خیبر که پای ارزش های انقلاب اسلامی ایستاده و به قانون اساسی پایبند است! از خشونت و سلاح و چوب و سنگ و مرگ و … بیزار است، همه تلاش خویش برای اصلاح را در چارچوب قانون اساسی پیگیری می کند، بهانه و گزک دستتان نمی دهد، عضو هیچ انجمن و فرقه و دسته و حزب و نهضت و جبهه و غیره و ذالک نبوده و نیست، با هیچ ارگان دولتی و غیر دولتی هیچ کشوری ارتباط نداشته و ندارد، ریالی از هیچ فرد حقیقی و حقوقی نگرفته است، رانتی استفاده نکرده و خلافی ندارد، فرار نمی کند، خارج نمی رود، هر کجا احضارش می کنید با سر می آید!

بازپرس دادگاه انقلاب می گوید: "دکتر خزعلی راستگو ترین متهم ماست! " او کسی است که در برگه بازجویی همان می نویسد که در سایت و شاید کمی بیشتر…! از جان او چه می خواهید؟

بازپرس کارکنان دولت می گوید: " او در صدای آمریکا هم عوض نشده و از دین سخن می گوید! "

مرا آزموده اید، می دانید که وقتی در امارات بودم با یک احضار تلفنی با اولین پرواز خودم را رساندم، می دانید که خار چشم و استخوان گلویتان هستم، حکایت ارّه را برای خویش نمی پسندم و نمی گویم، جریان موسوم به انحرافی چون ارّه عمل می کند و راه پس و پیش برایتان باقی نگذاشته است!

امید است نسبت به رفع ممنوعیت خروج سریعاً اقدام فرمایند.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر