۱۳۹۰ دی ۱۲, دوشنبه

گزارش مجلس شورای اسلامی، سراپا دروغ و افترا و تهمت است

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


واکنش مشاور میرحسین موسوی به گزارش کمیسیون اصل ۹۰
جـــرس: در واکنش به گزارش یکسویه و غیرمنصفانۀ کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پیرامون حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، و وارد ساختن اتهاماتی به فعالان و رهبران جنبش سبز، مشاور ارشد میرحسین موسوی با تاکید بر اینکه از نظر ماهوی شاهدیم که مجلس تبدیل به نهاد نهادینه کردن دروغ شده، گفت: "آنچه که در گزارش کمیسیون اصل نود آمده یک گزارش سراپا دروغ و حاوی افترا و تهمت و اتهامات اثبات نشده است و علاوه بر آن هیچ گونه دلیل و مدرکی برای اثبات ادعا ها تا کنون ارایه نشده است."

 به گزارش کلمه، سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید، با اشاره به اینکه کمیسون اصل نود دارای وظایف و اختیارات خاصی هست تاکید کرد: به نظر می رسد ارایه این گزارش در چارچوب اختیارات و وظایف کمیسون اصل نود نبوده و از نظر شکلی جای این تردید وجود دارد که مطابق با آیین نامه مجلس رفتار شده باشد.

 

به گفته دکتر اردشیر امیرارجمند البته زمان بسیار طولانی هست که نهادهای رسمی کشور هیچ توجهی به قانون ندارند و لذا جای تعجبی هم ندارد که مجلس که باید جای وضع قانون و نظارت بر قانون باشد خود نیز از نهادهای تخلف کننده از قانون باشد.

 

امیرارجمند در ادامه با تاکید بر اینکه از نظر ماهوی شاهدیم که مجلس تبدیل به نهاد نهادینه کردن دروغ شده، افزود: آنچه که در گزارش کمیسیون اصل نود آمده یک گزارش سراپا دروغ و حاوی افترا و تهمت و اتهامات اثبات نشده است و علاوه بر آن هیچ گونه دلیل و مدرکی برای اثبات ادعا ها تا کنون ارایه نشده است.

 

سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید با اشاره به اینکه اگر آقایان مدعی هستند که مفاد این گزارش صحت دارد باید اجازه بدهند افرادی که در آن متهم شده اند از خود دفاع کنند، تصریح کرد: آقایان موسوی و کروبی از افرادی هستند که در این گزارش مورد اتهام قرار گرفته اند و با نقض همه‌ی فرایند های قانونی و موازین حقوق بشر در زندان هستتد  باید اجازه داشته باشند که از خود در یک دادگاه عادله به صورت آزادانه  دفاع کنند. اینکه چرا این اجازه را نمی دهند واضح است، چون دفاعیه آنها سندی خواهد بود بر افشای دروغ ها و فریب های جریان حاکم بر کشور.

 

 

مدعی هستند که استوانه های انقلاب از اول خائن و وابسته بوده اند

 

 

اردشیر امیرارجمند در این باره افزود: اگر بخواهیم این سند را تحلیل کنیم، چیزی جز باز تولید ادعاهای ستاد محفلی و امنیتی که کودتا را در انتخابات قبلی به نتیجه رسانده نمیابیم. این گزارش تقریبا باز تولید پاور پوینتی است که مقامات امنیتی قبلا تهیه کرده بودند و برای اثبات آنها هم هیچ دلیلی ارائه نشده بود.

 

اشاره امیرارجمند به سخنرانی سردار مشفق است که ادعا کرده بود اصلاح طلبان و منتقدان، در پوشش انتخابات قصد انقلاب مخملی  داشته اند.

 

به گفته ی وی خلاصه سخنان و اسنادی که در این مجموعه ارائه می شود این است که عده ای از زمانی که امام بوده در ایران استوانه های انقلاب بودند و الان مدعیان دروغین انقلاب کشف کرده اند که همه این افراد خائن هستند و از اول وابسته بوده اند.

 

امیرارجمند ادامه داد آقای هاشمی رفسنجانی سال ها، بعد از امام نفر دوم  انقلاب و آقای موسوی در دوران جنگ نفر سوم نظام بوده اند و آقای کروبی از امام احکام متعدد برای مسئولیت هایش گرفته بود اما مدعیان متهم کننده‌ی امروز در آن زمان از نظر شان و مرتبه انقلابی، با متهمان امروزی  فاصله‌ی بسیار زیادی داشتند. وی تصریح کرد: حال با این ادعا ها این برداشت می شود که همه ی این آقایان به خارج وابسته بودند و این تردید را به وجود می آورد که اصل این انقلاب چه بوده است. بنا براین عمل اینان چیزی نیست جز تخریب انقلاب  توسط انقلابی نمایان شیفته‌ قدرت و ثروت.

 

وی یادآور شد: افرادی که در آن دوران نیروهای دسته دهم هم حساب نمی شدند و تنها کاری که بلد بودند مجیز گویی و مدح بوده و گاهی اوقات به صورت افراطی مانع نقد منطقی هم می شدند، امروز شده اند از سردمداران انقلاب و در همین حین بنیان ها و استوانه های انقلاب را متهم به خیانت و وابستگی می کنند.

 

 

کاری که انجام می دهند آستان بوسی فرعون است

 

 

اردشیر امیر ارجمند با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر وقتی یک رییس جمهور دوره ریاستش پایان می پذیرد مورد احترام و تکریم فرار می گیرد، برایش بنیادی درست می شود و مورد مشورت قرار می گیرد و همچنان امین کشور محسوب میشود، گفت: اما در ایران شاهد هستیم که رییس جمهوری مثل آقای خاتمی در زمانی که کشور دچار مشکلات جدی بوده، آمد و موجب تغییر رفتار جامعه بین المللی نسبت به ایران و افزایش آبرو و حیثیت جمهوری اسلامی ایران در دنیا شد، آن وقت این آقایان می آیند و به این ترتیب سخیفانه ایشان را متهم به وابستگی میکنند.

 

سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید در ادامه با طرح این پرسش که آیا سفر به خارج رییس جمهور سابق کشور جرم است؟ گفت: نمیدانم آیا واقعا خجالت نمی کشند که چنین ادعایی می کنند؟ می گویند که اسناد مشخصی دارند. بسیار خب پس اگر کسی منافع کشور را فروخته، رابطه داشته، در یک روز و ساعت و جای مشخصی بوده است. اسناد آن را ارایه بکنند. آیا آقای خاتمی  وابسته به بیگانگان است یا کسانی که در دالان های تاریک برای منافع حقیر خود درصدد معامله با بیگانگان بوده و هستند؟ تخریب سرمایه  ای مانند آقای خاتمی آیا تقویت منافع ملی است یا تضعیف آن؟  باید اضافه کنم که آقای خاتمی و دیگر همراهان جنبش سبز تاکنون نه  عمل مغایر با قانون انجام داده اند و نه تشویق به آن کرده اند. جرم واقعی آنها پافشاری و پایمردی بر حقوق حقه مردم است.

وی همچنین افزود: در رابطه با بنده گفتند که ایشان ارتباطات خارجی اینها را برقرار می‌کرده. بسیار خب این در چه زمانی بوده؟ در زمانی که من در ایران بودم؟ من در آن دوران در دانشگاه کار می‌کردم. دفتر، تلفن و تمام ارتباطات من باز و شفاف و روشن و مورد شنود ۲۴ ساعته بوده است. اگر بنده چنین کاری انجام داده باشم باید مدرکی وجود داشته باشد. من حاضر هستم که بروم ایران و در یک دادگاه عادله محاکمه شوم و از خودم دفاع کنم.

امیرارجمند با بیان اینکه آقایان در وضعیت اسف باری قرار دارند، گفت: کاری که انجام می دهند آستان بوسی فرعون است برای ماندن در قدرت هرچند کوتاه مدت. به دلیل اینکه دچار ضعف شدید شده و دیگر نمی توانند با حیله و نیرنگ و استفاده ابزاری از دین مردم را به صحنه بیاورند، پس چاره ای ندارند به غیر از اینکه نا امیدانه دوباره به دروغ های قبلی خودشان متوسل شوند.

 

 

روند های قانونی در کشور کلا مخدوش و بی معنا شده و حکومت قانونی وجود ندارد

 

 

مشاور ارشد میرحسین موسوی با تاکید بر اینکه هیچ کس را نمی توان بدون دلیل متهم کرد، خاطر نشان کرد: باید اجازه داده شود هر کس که در این گزارش مورد اتهام قرار گرفته، از خودش دفاع کند. بر اساس این گزارش معلوم می شود که حتی  مخترعین برق و تلفن و اینترنت نیز از دست اندرکاران انقلاب مخملی بر ضد دیکتاتوری حاکم بر ایران هستند. کجاست اسناد مربوط به چمدان پر از پول که از تریبون نماز جمعه از زبان امامان جمعه بی اخلاق و بی عدالت ادعا شده بود؟ آیا نباید در شرایط حاضر تمام کسانی که متهم هستند باید دارای امکان دفاع از خود باشند.

 

 

به قرائتی از اسلام که  عدالت و انسانیت در آن جایی نداشته باشد کافریم

 

 

امیرارجمند با اشاره به سخنان یکی از روحانیون حکومتی که جایگاه مرکزی عدالت و انسانیت و آزادی را در دین انکار کرده بود و تنها ولایت فقیه را گوهر دین دانسته بود تاکید کرد: ما به آن قرائت از اسلام  و دین که در آن جایی برای آزادی و عدالت و انسانیت نباشد کافریم. خلاصه کردن اسلام در ولایت فقیه و آن هم در ولی فقیه و  انکار آزادی و انسانیت و عدالت در اسلام چیزی جز ظلم آشکار به این دین رحمانی نیست.

 

وی ادامه داد: آقای موسوی و کروبی را در زندان قرار دادند و آقای طائب ادعا می کند که خودشان تمایل به این شرایط دارند تا امنیتشان حفظ شود! آیا حفظ امنیت به معنای این است که شما کسی را در زندان نگهدارید، ارتباطاتش را با بیرون کاملا قطع کنید و اجازه صحبت کردن و ملاقات آزاد خانواده اش را از او بگیرید؟

 

 

در جلسات نامزدهای انتخابات فرمایشی شرکت، افشاگری و آگاهی بخشی کنیم

 

 

این استاد کرسی حقوق بشر عنوان کرد که همه ما  به عنوان شهروندان آزاد باید مسوولیت پذیر باشیم و از فرصتی که انتخابات فرمایشی دوره نهم به وجود می آورد برای شرکت در جلسات مختلف نامزدها استفاده  و به طرح پرسشهای اصلی درباره انتخابات، شرایط و وظایف نمایندگان و ارزیابی عملکرد نمایندگان و دست اندرکاران اقتدارگرای حاکم بر کشور بپردازیم و به آگاهی بخشی و افشاگری درباره وضعیت کشور بپردازیم.

از آنان بپرسیم چه نظارتی بر دولت انجام داده اید؟ آیا هشدارهای آقایان موسوی و کروبی موجب غضب اقتدارگرایان شده است درست بود یا نادرست؟ اگر درست بود چرا آنها در زندانند و اگر نادرست است چگونه مقامات رسمی کشور آنها را به صورت دیگر تکرار می کنند؟ پیگیری پرونده فساد عظیم اقتصادی خصوصا دست داشتن برخی از نمایندگان در آن چه شد؟ چه کسی مسوول وضعیت اسف بار کشور در صحنه بین المللی است؟

امیرارجمند در پایان بر استفاده از فرصت انتخابات برای آگاهی بخشی و افشاگری به مردم تاکید کرد.

 

گفتنی است گزارش هفته گذشته کمیسیون اصل نود، همچنین با اعتراض نمایندگان اصلاح طلب رو به رو شد. بیست نماینده عضو فراکسیون اقلیت در نامه‌ای به علی لاریجانی، گزارش مذکور را "فاقد هرگونه اعتبار حقوقی و مبانی استدلالی" خواندند و تاکید کردند که این گزارش به یک تحلیل محفلی از حوادث و مسائل پس از انتخابات سال ۸۸ شباهت داشت.

 

 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر