۱۳۹۰ دی ۱۶, جمعه

۱۲ اسفند، تحصن سبز در منازل

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


مجید خ.

در مورد بی‌برنامگی جنبش سبز و دیگر معترضان در ۲۲ بهمن ۸۸ مقاله و نوشته‌های بسیاری پرداخته‌اند.  غافلگیری جنبش با استراتژی مبهم برای روزی مهم، تبدیل به فرصتی برای حکومتیان در تبلیغ و مانور هر چه بیشتر مراسم ۹ دی، معروف به روز ساندیس، شد.
اکنون فرصتی بی‌ نظیر برای جنبش معترضان در روز انتخابات ۱۲ اسفند پیش روست ــ فرصتی تا فریاد مخالفت خود را با شعبده‌بازی انتخابات مهندسی‌شده به گوش مسئول اول این کشور برسانیم، فرصتی گویا در تصویر‌های تلفن‌های همراه خبرنگاران مردمی در خیابان‌های خالی‌ ۱۲ اسفند، که ویدئو‌های آرشیو رسانه میلی‌ برای دروغ‌پردازی تکراری را به چالش خواهند کشید.

اگر نوری‌زاد با شجاعتی بی‌ مانند و با اطلاع از احتمال پودر شدن خود و همراهانش با درخواست از علما و نخبگان نهضت نامه‌نگاری به رهبر را پایه گذاری کرده است، ما نیز این بار با برنامه‌ریزی و آگاهی‌دهی‌ متحد «نهضت خانه نشینی» را به پیروزی برسانیم و «تحصن سبز در منازل» را در روز انتخابات به «نه» بزرگ دیگری تبدیل کنیم.
این یادداشت پیشنهادی اولیه است و امید می‌رود که با همراهی یاران جنبش و توصیه‌های راه‌گشای آنان، «تحصن خانگی در روز انتخابات»  هرچه موفق‌تر برگزار شود. در این روز، «سکوت خیابانی» نماد اعتراض خواهد بود. با آغاز ۱۲ اسفند، ‌باید به مدت ۲۴ ساعت از منازل خارج نشویم.  معترضان از قبل تدارکات لازم را برای خارج نشدن از منازل تهیه خواهند کرد. 
در این روز، با آگاهی‌‌دهی‌ به تک تک افراد خانواده از کوچک تا بزرگ در بر ملا کردن هر چه بیشتر دزدیده شدن راه انقلاب به دست مبلغان افراطی‌ترین بینش از اسلام و چگونگی حراج سرمایه‌های ملی و فساد گسترده و دعوت از جنگ به وسیله حکومت کودتا به بحث و بررسی بپردازیم. در این روز از مسافرت رفتن خودداری کنیم و هر شهری را در سکوتی دیدنی‌ در کوچه‌ها و خیابان‌ها فرو بریم تا فقط صدای چکمه‌های پاسداران و بسیجیان ذوب‌شده در بساط بیت به گوش خودشان هم برسد.
در این روز و تا پایان شب و انتهای ۱۲ اسفند «ندا»ها را به خانه‌هایمان ببریم. با این سکوت، سلام گرمی به زندانیان در بند و رهبران در حصر برسانیم که ما هنوز بی‌شماریم.  در این روز، بی‌ تحرکی‌مان در برابر احکام سنگین نسرین ستوده‌ها، مجید توکلی‌ها، بهروز جاوید تهرانی‌ها، منصور اسانلوها و حصر نفس‌گیر پیران جنبش را به فرصتی برای ادای دین خود به آن‌ها و زندانیان گمنام جنبش سبز تبدیل کنیم.
یکی‌ از جنبه‌های موفقیت‌آمیز این استراتژی در عین افروختن شعله‌های پایداری جنبش، نمایان ساختن قدرت نهفته معترضان برای اطرافیان جداشده از مردم و محبوس در افکار بیت و حکومت خواهد بود. اطلاع‌رسانی متحد و هر چه زودتر با حمایت سایت‌های سبز و معترضان دیگر رمز موفقیت در این فرصت کم‌نظیر می‌‌باشد. 
از هم اکنون، پیام «۱۲ اسفند، تحصن سبز در منازل» را با امید به موفقیت این روش مسالمت‌آمیز و اعتراضی در امتداد بیانیه‌های زندانیان سیاسی، منتقدان و معترضان برای عدم حضور در خیابان‌ها در روز انتخابات به گوش همه برسانیم و به دیوارها بکشیم.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر