۱۳۹۰ دی ۲۱, چهارشنبه

خیبر یا شعب ابیطالب؛ تا شش ماه دیگر قحطی هم داریم

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


کلمه: در حالی که رهبری معتقد است در دوران خیبر و بدر است و با همه چیز با موفقیت پیش می رود، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان این‌که تورم دی‌ماه با وجود نوسانات نرخ ارز ۴۰ درصد است، گفت: "با واردات دلار ۱۶۰۰ تومانی و وضعیت فعلی تولید تا ۶ ماه دیگر در کشور قحطی داریم.

اسدالله عسکر اولادی رییس اتاق بازرگانی ایران و چین  قبلا پیش بینی کرده بود که قیمت ارز از ۱۵۰۰ تومان هم بالاتر می رود ولی کسی به او توجه نکرد.

وی می گوید که "قبل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مطرح کردم که این کار باید انجام شود و اجرای آن جرات زیادی می‌خواهد."

این برادر عضو ارشد هیات موتلفه از همان زمان عنوان کرده بود که اگر دولت نتواند تورم را مهار کند، اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کار خطرناکی است.

اسدالله عسگراولادی  از برجسته‌ترین بازرگانان ایرانی، معروف‌ترین صادرکننده خشکبار ایران، عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در تمام دوران پس از انقلاب است.

ماهنامه فوربس میزان سرمایه او را حدود ۴۰۰ میلیون دلار برآورد می‌کند.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت و گو با پانه تصریح کرد "به‌دلیل این‌که در مرحله اول اجرای قانون نتوانستیم تورم را مهار کنیم، توفیق چندانی نداشتیم و به همین دلیل به مشکلاتی در بخش تولید برخورد کرده‌ایم.

او با بیان این‌که تورم آذر سال گذشته ۹٫۸ درصد بود و افتخار می‌کردیم که به تورم تک‌رقمی دست یافته‌ایم، گفت: "دو ماه پیش بانک مرکزی اعلام کرد که تورم ۱۹٫۸ درصد شده است، بنابراین در مهار تورم موفق نبوده‌ایم."

عسکر اولادی افزود همه پیش‌بینی‌ها این بود که حداکثر تورم ۱۴ درصد باشد، اما هم اکنون نه‌تنها تورم ۸/۱۹ درصد نیست، بلکه به جز تحولات ارزی ۲۷ درصد و با ارز ۴۰ درصد است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین عنوان کرد: "در چنین شرایطی که تورم ۴۰ درصد است و بانک مرکزی هم آمار نمی‌دهد، مرحله دوم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به مصلحت نیست."

عسگراولادی تصریح کرد: "به نظر می رسد با توجه به واردات کالا با دلار ۱۶۰۰ تومانی و مشکلات تولید در ۶ ماه آینده با کمبود بسیاری از کالاها و قحطی در کشور مواجه خواهیم شد که برای تهیه آنها یا باید متوسل به قاچاق شویم و یا این‌که هزینه بسیاری بابت قاچاق بپردازیم."

گفتنی است وی از اقتصاد بازار، توسعه صادرات و حمایت از بخش خصوصی حمایت می‌کند. اوهرچند منتقدان سیاست‌های اقتصادی دولت احمدی‌نژاد است اما در زمان انتخابات از وی حمایت کرد.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر