۱۳۹۰ بهمن ۸, شنبه

آشتی ملی؛ تنها راه نجات کشور - حبیب الله امیری


حبیب الله امیری

با توجّه به شرایطی که حضرتعالی بهتر واقفید، ایامی را به عنوان آشتی ملی اعلام و دشمنان را مأیوس و ناامید کنید

بسم الله الرّحمن الرّحیم 

« هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله و کفی بالله شهیدا ً » سوره فتح آیۀ 28

حضور محترم حضرت آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران 

ابتدا با مروری مختصر دوران گذشتۀ خود را به استحضار می رسانم :

اینجانب حبیب الله امیری از روزی که خود را شناختم و از نوجوانی در 15 خرداد 1342 در تظاهرات اعتراضی مردم قم علیه رژیم شاه با شعار از جان خود گذشتم ... شرکت نمودم. در سال 1350 بعد از شناسایی توسط اطلاعات شهربانی قم، دستگیر شدم. در سال 1353 تحت تعقیب ساواک قرار گرفتم که به ناچار فراری و پس از مدتی آوارگی از کشور گریختم. در سال 1355 برای ادامۀ فعالیّت برای کشور به وطن بازگشتم، که به چنگ ساواک افتادم و بالأخره در بدو پیروزی انقلاب از زندان آزاد شدم.

پس از پیروزی انقلاب و بعد از اشغال ناجوانمردانۀ خاک ایران توسط نیروهای صدام و پس از بهبود نسبی صدمه های دوران زندان، عازم منطقۀ جنگی شده و تا پایان جنگ در منطقه حضور داشتم. مدّت دو سال هم به عنوان فرماندۀ کمیتۀ انقلاب اسلامی قم، در خدمت نظام جمهوری اسلامی بوده ام.
حضرت آقای خامنه ای! همانگونه که مستحضرید خدای بزرگ در آیۀ فوق و دیگر آیات قریب به این مضمون فرموده است: اسلام دین حق و برترین ادیان و بالطبع دارای برترین فرهنگ جهان است که توسط خاتم رسل حضرت محمّد بن عبد الله 9 به مردم ابلاغ شده است، تا انسان ها رستگار شوند. جمهوری اسلامی مدعی است پیرو چنین دینی که قرآن می فرماید هستم، پس چرا مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته است. مگر ممکن است بالاترین فرهنگ دنیا از دیگر فرهنگ ها شکست بخورد؟

پس بالاجبار باید پذیرفت به هردلیلی، عدم مدیریت صحیح نظام بوده،که کشور مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته است وگرنه اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست در مسلمانی ماست

اینک به بعضی از مواردی که باعث شده است جمهوری اسلامی مورد تهاجم قرهنگی قرار گیرد، اشاره می کنم: 

هنگامی که حضرت امام خمینی ; قبل از انقلاب آن شرایط و ویژگی های جمهوری اسلامی را طی مصاحبه ها و پیام ها برای ملت ایران ترسیم نمودند، از باب نمونه در مصاحبه با خبرنگار مجلۀ اکونومیست، فرمودند: " یکی از مهمترین وظایف اولیۀ جمعی که پس از سقوط شاه مسئولیت امور را به دست می گیرند، فراهم کردن شرایط انتخابات آزاد است که به هیچ وجه اعمال قدرت و نفوذ از هیچ طبقه و گروهی در انتخابات نباشد "( صحیفۀ نور جلد 4 صفحۀ 176 )

مگر حضرت امام خمینی با ملت ایران شرط نکرده است که در صورت پیروزی، آن شرایط عمل شود پس چرا آن شرایط به طور رسمی نقض می شود.

چرا با نظارت استصوابی، عدّه ای از کاندیداها را ردّ صلاحیّت می کنید؟ در حالی که این کار تجاوز آشکار به حق الناس است. هنگامی که وعده های حضرت امام خمینی به مردم این گونه نقض می شود، باید گفت عامل اصلی تهاجم فرهنگی، این گونه اعمال است. چون مردم به عمل افراد نگاه می کنند و با مقایسۀ وعده ها با اعمال قضاوت می کنند. 

جناب آقای خامنه ای! از قدیم الایام مرجعیّت شیعه در بین ملت از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است و قانون اساسی نظام هم برای آن جایگاه ویژه قائل شده است، در جمهوری اسلامی اگر مرجع تقلیدی بر اساس وظیفه تذکر مشفقانه و دلسوزانه ای به مسئولین بدهد، طرفداران حکومت آن حرکاتی که در شأن هیچ نظام بشر دوستانه ای نیست، انجام می دهند و با یک مرجع تقلید شیعه که هم سنخ و هم کار و هم لباس و هم مسلک مسئولین است آن حرکات زننده را انجام می دهند، بدیهی است که مردم نسبت به دین و آیین و روحانیّت، سست عقیده شوند.

هنگامی که قرآن کریم می فرماید:" لا یستوی القاعدون من المؤمنین غیر اولی الضرر والمجاهدون فی سبیل الله... " نساء / آیۀ 95 کسانی که در زمان ستم شاهی به خاطر دفاع از آرمان مقدّس ملت در زندان و یا در زمان جنگ با حضور در جبهه های جنگ آزمون خوبی دادند، اینک به جای تجلیل از آنان، یا در زندان و در حصر غیر قانونی و یا شاهدیم به افرادی که به خاطر حراست و پاسداری از آن همه تلاش بی وقفه دوران بهترین ایام عمر خویش و به خاطر حراست از آن آرمان شهدا که هم سنگران دیروز حسین علایی ها بودند، هتاکی ها و تهمت ها می زنند، آیا اسلام دین منطق و ادب و استدلال و برهان نیست؟ پس چرا با آن حرکات زشت در درب منزل شخصی سردار حسین علایی با آبروی اسلام بازی می کنند و با کمال تأسف، بزرگان با سکوت خود این حرکات را تأیید می کنند؟

چرا با چنین اعمال غیر بشر دوستانه با آن افراد دارای حسن سابقه از سوی وابستگان به نظام اعتقاد مردم را متزلزل و ترویج تهاجم فرهنگی می کنند؟ 

هنگامی که اصول 6 و 59 از قانون اساسی که برای دخالت دادن مردم در مسائل مهم و سرنوشت ساز مملکت مثل انرژی هسته ای، نابسامانی های اقتصادی و رابطۀ با امریکا و... پیش بینی شده است که البته با استفاده از نخبگان و کارشناسان و با همکاری صدا و سیما می توان بسیاری از معضلات و بحران ها را حل و فصل و در نهایت با رفراندم اعتماد مردم را جلب نمود، لکن این اصول قانون اساسی هنوز اجرا نشده است، بدیهی است که مردم با مسئولین نظام فاصله گرفته و نسبت به حوادث مهم و سرنوشت ساز مملکت بی تفاوت می شوند، که نتیجۀ آن عواقب ناخوش آیندی برای جمهوری اسلامی دارد.

حضرت آقای خامنه ای! هنگامی که چند نفر از بهترین فرزندان این مرز و بوم به خاطر دفاع از آرمان ملت در زندان کهریزک به شهادت رسیدند و نظام رسما ً با آن جنایات برخورد قاطع و کاملی نکرد و هنوز پس از حدود دو سال خبری از رسیدگی آن پروندۀ ننگین در حضور ملت به طور شفاف نیست، چگونه انتظار دارید مردم دین گریز نشوند و ناهنجاری های جامعه گسترده تر نشود؟

هنگامی که عدّۀ کثیری از ملت در روز عاشورای حسینی در سال 1388 به عنوان تجلیل از هفتمین روز ارتحال جانگداز حضرت آیة الله العظمی منتظری و به عنوان اعتراض به نحوۀ برگزاری انتخابات در همان سال طبق اصل 27 قانون اساسی راهپیمایی کردند، به جای اینکه مسئولین نظام با منطق و قانون به خواستۀ آنان رسیدگی کنند، متأسفانه آن انبوه جمعیّت با اتهام ضد عاشورایی مواجه گردیدند. مگر آقایان فراموش کردند که قبل از پیروزی انقلاب همین مردم روز عاشورا را به عنوان اعتراض به رژیم شاه راهپیمایی کردند، لکن آن رژیم جرأت نکرد انگ ضد عاشورایی به آنان بزند، چون می دانست نتیجۀ معکوس خواهد داشت. اینک چرا از سوی مسئولین نظامی که مدعی دین و دین داری است، اتهام ضد عاشورایی به مردم می زنند؟

پس باید پذیرفت عامل ترویج تهاجم فرهنگی، این گونه اعمال است که با کمال تأسف بعضی از مسئولین نظام یا خود عامل به آن بوده اند و یا در مقابل تخلفات و جنایات دیگران سهل انگاری کرده اند. اما به نظر من ضرر را از هر جا که برگردیم منفعت است و اگر مردم احساس کنند که مسئولین امور و در رأس آن جنابعالی تصمیم واقعی به اصلاح امور دارید، پشتیبان شما خواهند بود. اگر یک حاکم اسلامی حقوق پایمال شده را به مردم باز گرداند، یقین دارم که آنان به فرهنگ دینی و اسلامی ارادت بیشتری پیدا خواهند کرد و تهاجم فرهنگی بی اثر خواهد شد. 

حضرت آقای خامنه ای! همانگونه که می دانید قدرت های بزرگ در عین تضاد با هم، به لحاظ داد و ستد گسترده در بسیاری از موارد با هم مشترک المنافع هستند و نمی توان به قول و فعل آنان مطمئن شد، پس باید این احتمال را داد که ممکن است پشت پرده به نتیجه و توافقاتی با هم در مورد ایران برسند، لذا پیشنهاد می شود حضرت عالی با تمسک به شیوۀ حضرت امام خمینی که علی رغم میل باطنی شان بر اساس وظیفه و با شهامت تمام، صلح را پذیرفتند و هر گونه خسارات جبران ناپذیری را از کشور دفع کردند، اینک با توجّه به شرایطی که حضرتعالی بهتر واقفید، ایامی را به عنوان آشتی ملی اعلام و دشمنان را کاملا ً مأیوس و ناامید کنید، ان شاء الله این تصمیم جنابعالی مرضیّ خدای بزرگ خواهد بود.

قم - حبیب الله امیری 
8/11/1390 


--

تحریم فعال؛ راهبرد جنبش سبز در انتخابات

آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
 سبز مي مانيم، تا هميشه


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر