۱۳۹۰ بهمن ۲۶, چهارشنبه

فرمان آماده باش رهبری به شورای فرماندهی سپاه درباره دولت

فرمان آماده باش رهبری به شورای فرماندهی سپاه درباره دولت

جرس- به گزارش منابع خبری جرس از تهران، در پی بالاگرفتن تنش بین محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری (که با اراده رهبری و مهندسی سپاه به قدرت رسید) از یک سو و دفتر رهبری از سوی دیگر، آقای سیدعلی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران به شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شخص فرمانده کل سپاه سردار سرلشکر عزیز جعفری محرمانه فرمان داده است: «آماده تحویل گرفتن مسئولیتهای دولت باشید.» این فرمان بعد از آن صادر می شود که فرماندهان سپاه از سیاستهای احمدی نژاد و همکارانش بشدت نزد رهبری شکایت کرده خواستار شدت عمل بیشتر با وی شده بودند. در آن ملاقات آقای خامنه ای به سرداران سپاه گفته بود: «رئیس جمهور لب پرتگاه است. لازم نیست هلش بدهید!» معنای این سخن نزد سرداران این بود که احمدی نژاد دارد کاری می کند که خودبخود ساقط می شود و رهبری عجله ای در عزلش ندارد.

 

اما مفاد فرمان محرمانه اخیر رهبری به فرماندهان عالی رتبه سپاه حاکی از این است که زمان واقعه نزدیک شده است و فرماندهان سپاه آماده سرپرستی موقت مشاغل کلیدی دولت به شکل اضطراری تا تعیین تکلیف قانونی این سمتها باشند. این فرمان شایعه به جریان افتادن عزل رئیس جمهور از سوی رهبری بعد از صدور بی کفایتی وی توسط قوه قضائیه (موضوع بند ۱۰ اصل یکصد و دهم قانون اساسی) را شدت بخشیده است. اگر قرار باشد بی کفایتی رئیس جمهور توسط مجلس تصویب شود (موضوع بند ۲ اصل هشتاد و نهم قانون اساسی) رئیس جمهور مطابق قانون حق دفاع دارد. در چنین شرائطی احمدی نژاد به افشای اسناد کپی شده از وزارت اطلاعات علیه دفتر رهبری و سرداران سپاه و خانواده لاریجانی و دیگران اقدام خواهد کرد. ضمنا اقدام مجلس نیاز به دو سوم رأی نمایندگان دارد. لذا در حال حاضر رهبری مناسب نمی داند از اهرم مجلس استفاد کند و اهرم قوه قضائیه را کم ضررتر می داند.

 

طلیعه های تنش شدید دو طرف در بیانیه محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور و احمد توکلی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس کاملا هویداست. رحیمی به نمایندگی احمدی نژاد پای رهبری را به میان کشیده و توکلی از طیف رهبری با صراحت از فساد گسترده مهمترین مردان احمدی نژاد یاد کرده است و خبر داده که شکایت جدیدی به قوه قضائیه تسلیم می کند. این شلیکهای متقابل به حد کافی پرده از فساد نهادینه هر دو طرف بر می دارد و خبر از تضاد آشتی ناپذیر گروه احمدی نژد- مشائی با گروه خامنه ای - سپاه می دهد

تضاد این دو بخش از حاکمیت با اعلام رد صلاحیت افراد منتسب به احمدی نژاد-مشائی از سوی شورای نگهبان که اجرا کننده تصمیمات شخص رهبری است وارد مرحله تازه ای خواهدشد. از سوی دیگر احمدی نژاد هم در آخرین نطق خود برای استانداران سراسر کشور به آنها دستور مقاومت در برابر اراده های فراقانون داده و از واژه صیانت آراء مردم دم زده است. این همان واژه هایی هستند که موسوی و کروبی بکاربردند و توسط احمدی نژاد و سپاه و رهبری با خشونت مواجه شده به حبس افتادند.

بر اساس شنیده های منابع خبری جرس از محافل سیاسی تهران هفته آخر بهمن و دو هفته اول اسفند تهران آبستن حوادث مهمی است. فرماندهان ارشد سپاه از هم اکنون خود را برای پیام نوروزی رهبری در فضائی متفاوت آماده می کنند.


--


بیست پنجم بهمن؛ دوباره در خیابان ها همدیگر را می بینیم
تحریم فعال؛ راهبرد جنبش سبز در انتخابات
 سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر