۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

زیباکلام: اصلاح طلبان در انتخابات آتی شرکت نمی کنند، من نیز شرکت نخواهم کرد

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


مینا علوی
  جـــرس: صادق زیباکلام، تحلیل گر سیاسی و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تاکید کرد که اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نخواهند کرد و خود نیز – برخلاف ادعای رسانه های جریان خاص- در این انتخابات شرکت نخواهد کرد.  


بنا به گزارش  جرس، زیباکلام طی مصاحبه ای کوتاه خاطرنشان کرده است که "مجلس نهم هیچ تفاوتی با مجلس هشتم نخواهد داشت مگر یک تفاوت و آن این است که تعداد هواداران آقای احمدی نژاد در آن بیشتر از مجلس گذشته خواهد بود."

  

آقای زیبا کلام! درست است که شما گفته اید که اصلاح طلبان برای حفظ نظام در انتخابات مجلس نهم شرکت می کنند؟

خیر! من نگفتم که اصلاح طلبان در انتخابات شرکت می کنند. من بارها گفته ام که اصلاح طلبان هیچ فهرست و تصمیمی برای شرکت در این انتخابات ندارند.حالا اگر بعضی ها دوست دارند که شرکت چند نفر مانند آقایان کواکبیان، محجوب، یا خانم جلودار زاده را به حساب اصلاح طلبان بگذارند، خوب کاری از دست کسی ساخته نیست. ولی آنچه مسلم است، اصلاح طلبان حرفی از شرکت نزده اند.

 

امروز در رسانه ها آمده است که خود شما هم برای حفظ نظام شرکت می کنید.

نخیر! حفظ نظام ربطی به شرکت در این انتخابات ندارد. من گفته ام که تا پیش از این انتخابات ( انتخابات مجلس نهم) من همواره معتقد به شرکت بوده و شرکت کرده ام. من هرگز نگفته ام که در این انتخابات شرکت می کنم.

 

ولی من شخصاً در جهان نیوز خواندم که به نقل از « فارس» در خبر سخنرانی شما در دانشگاه کردستان، به این قول از طرف  شما تأکید کرده است!

ببینید! من مسئول آنچه که جهان نیوز از قول فارس نوشته نیستم. من در تالار مولوی ی دانشکاه کردستان، همین حرفی را زدم که الان برای شما گفتم. انتخابات های پیش از مجلس نهم! نه این انتخابات.

 

بسیار خوب! آیا می توانید بگویید نتیجه انتخابات پیش رو چه خواهد بود با توجه به غیبت اصلاح طلبان و فهرست های چندگانه اصولگرایان؟

من این را قبلاً هم گفته ام که، به نظر من مجلس نهم هیچ تفاوتی با مجلس هشتم نخواهد داشت مگر یک تفاوت و آن این است که تعداد هواداران آقای احمدی نژاد در آن بیشتر از مجلس گذشته خواهد بود.

 

با وجود اینکه فهرست معینی ندارند و با وجود محدودیت هایی که به آنان اعمال می شود؟ چگونه این امکان را دارند؟

بله با وجود اینها بازهم تعدادشان بیش از گذشته خواهد بود. انها در میان فهرست های دیگر مثلاً « جبهه پایداری» مستقل ها و حامیان دولت، وارد مجلس خواهند شد و عده ای هم بعد از ورود به مجلس ممکن است جذب آنها شوند.

 

به این ترتیب آیا می توانیم بگوییم که آقای احمدی نژاد در میان اصولگرایان بیشترین نیرو را دارد؟

خیر بیشترین نیرو را ندارد. من گفتم که آنها نسبت به گذشته بیشتر خواهد شد.

 
 
 

 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر