۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

مادر سهام بورقانی: پسرم گفته بود هرچه روزهای آینده گفتم باور نکنید

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


 جـــرس: مادر سهام الدین بورقانی در واکنش به دروغپردازی های رسانه صدا و سیما گفت: پسرم همان روزهای اول در تماسی تلفنی گفت که "هر چه روزهای آینده گفتم باور نکنید."


به گزارش کلمه، این تاکید سهام بورقانی در تماسی تلفنی با خانواده نشان از آن دارد که وی تحت فشار شدید نیروهای امنیتی برای اعتراف علیه خود قرار داشته است.


فاطمه هادی، مادر سهام الدین بورقانی با اشاره به سناریوی اعلام شده توسط سپاه پاسداران، تاکید کرد سهام هیچ گونه ارتباط سازمانی و یا غیر سازمانی با بی بی سی نداشته و این اتهامات صرفا ساخته و پرداخته ی ذهن های خلاقی است که لازم دارند برای هر چیز در این هفته که به انتخابات منتهی می شود استفاده کنند.


گفتنی است، در ادامه فشارها بر روزنامه نگاران که دامنه ی آن از خبرنگاران حوزه سیاسی فراتر رفته و شامل تمام روزنامه نگاران در کشور شده است، رسانه های وابسته به اقتدار گرایان در گزارشی بدون ارائه حتی یک سند و دلیل، مدعی شدند که کشف کرده اند تعدادی از روزنامه نگاران بازداشت های اخیر در ارتباط با بی بی سی به دنبال ایجاد شبکه های سیستماتیک و پیچیده ای برای آموزش و جذب نخبگان و فعالیت رسانه ای در ادامه آن بوده اند. گزارشی که به نظر می‌سد در آستانه انتخابات کارکرد تبلیغاتی داشته است.

در این گزارش از سهام الدین بورقانی، عکاس و روزنامه نگار و فرزند مرحوم احمد بورقانی، سخنگوی ستاد تبلیغات جنگ و معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد نام برده شده است.


گفته بود که "حرف های من را در روزهای آینده باور نکنید"
همسر مرحوم احمد بورقانی، معاون وزیر ارشاد دولت سیدمحمد خاتمی با اشاره به تماس تلفنی سهام در روزهای ابتدایی بازداشت، گفت: سهام در همان روزهای اول بازداشتش در تماسی کوتاه با خانواده گفت که "حرف های من را در روزهای آینده باور نکنید" و چون تلفن روی بلندگو بود، همه ی اعضای خانواده این جمله پسرم را شنیدند.


به گفته وی، خانواده بورقانی بعد از این تماس تلفنی مطمئن بودند اگر اعتراف یا اقراری از سهام گرفته شود قطعا تحت فشار بوده و اعتباری ندارد.


چندی پیش نیز در خبرها آمده بود در حالی که این روزنامه‌نگار مستقل و سردبیر سابق سایت دیپلماسی ایرانی که هیچ ارتباطی با کارمندان شبکه بی‌بی‌سی نداشته‌است، صرفا به خاطر دوستی سابق با تعدادی از روزنامه‌نگاران همکار در روزنامه‌های داخل کشور که بعدا به خارج مهاجرت کرده اند تحت فشار برای مصاحبه و اعتراف دروغین قرار گرفته است.
بنا بر این گزارش، وی در معرض دروغ‌های مکرر بازجویان قرار داشته است و جز وعده‌های مکرر و عملی‌نشده آزادی، بازجویان وی از جمله به دروغ مدعی شده‌اند که همسر و دیگر دوستانش با شبکه بی‌بی‌سی درباره بازداشت او مصاحبه کرده‌اند.


این ها دروغ های شاخ داری است که به پسر من نمی چسبد
خانم فاطمه هادی خاطرنشان کرد: به خاطر زمانی که در آن هستیم و شرایطی که وجود دارد، ما معتقدیم پروژه ی موسوم به "چشم روباه" صرفا کارکرد انتخاباتی دارد و دلیل دیگری برای خبری که در برخی از سایت ها کار شده وجود ندارد.
وی با خنده از انتشار چنین خبر کذبی تاکید کرد: این ها دروغ های شاخ داری است که به پسر من نمی چسبد. حداقل من سهامم را به خوبی می شناسم و مطمئن هستم که محتوای این گزارش چیزی جز شوخی یا دشمنی نبوده و هیچ کس حتی نویسندگان آن هم آن را باور ندارند و همانطور که گفتم تنها مصرف انتخاباتی برای آن ها دارد و بس.


چهره ی اختلاس کننده های میلیاردی پوشانده می شود اما فرزندان پاک و مظلوم ما…
همسر مرحوم بورقانی در ادامه افزود: برای ما جالب توجه است که چگونه کسانی که اختلاس های ۳۰۰۰ میلیاردی می کنند در مطبوعات چهره شان پنهان می شود ولی این جوان های پاک، درس خوانده و مظلوم را نشان می دهند.
مادر سهام بورقانی، روزنامه نگار دربند دوالف سپاه با بیان اینکه تماس های سهام با خانواده کوتاه و حساب شده است گفت: وقتی از او می پرسیم حالت چطور است می گوید خوبم. اما سکوتی که بارها وسط مکالماتش داشته و به طور کلی از شواهد، کاملا مشخص است که پسرم شرایط روحی مناسبی ندارد.


چگونه می توانند از نفرین های پدر شهید بورقانی، رها شوند
فاطمه هادی با ابراز تاسف از این رفتارها گفت: نمی دانم اینها چگونه می توانند از نفرین های پدر شهید بورقانی، پدربزرگ سهام، رها شوند.


حدود دو هفته پیش پدربزرگ سهام، پدر احمد بورقانی و شهید امیر بورقانی، که برای ملاقات او به زندان اوین رفته بوده‌ بود در میان پله‌های پرتعداد مسیر و تحت تاثیر فشارهای عاطفی ناشی از بازداشت نوه‌اش دچار درد شدید قلب شده و مدتی در بیمارستان بستری شد.


سهام بورقانی اواخر دی ماه سال جاری در حالی به جرم روزنامه نگار بودن به حبس رفت که بسیاری از روزنامه‌نگاران از دوران مدیریت پدر وی به عنوان "بهار مطبوعات" یاد می کنند.


وی پیش از بازداشت در روزنامه های شرق و اعتماد به کار عکاسی و روزنامه نگاری مشغول بوده است.



 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر