۱۳۹۰ بهمن ۲۸, جمعه

محکومیت نقض حقوق بشر در سوریه توسط مجمع عمومی

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


 جـــرس: در پی تداوم سرکوب و کشتار معترضان در سوریه، اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت قابل توجهی قطعنامه پیشنهادی کشورهای عرب در محکومیت نقض حقوق بشر در سوریه را تصویب کردند.


مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه قطعنامه مربوط به «محکوم کردن نقض حقوق بشر در سوریه توسط حکومت بشار اسد» را به رای گذاشت تا دومین قطعنامۀ مجمع عمومی علیه سوریه طی دو ماه اخیر باشد.


این قطعنامه که امروز در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به رای گذاشته شد با ۱۳۷ رای موافق و تنها ۱۲ رای مخالف به تصویب رسید.


اگر چه تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل ضمانت اجرایی مشابه شورای امنیت این نهاد بین المللی ندارد اما تصویب این قطعنامه با رای اکثریت نسبتا قاطع می تواند به انزوای چین و روسیه بینجامد که چند روز پیش همین قطعنامه را وتو کرده بودند.


علاوه بر چین و روسیه، ایران، ونزوئلا و کره شمالی هم از جمله ۱۲ کشوری بودند که امروز به این قطعنامه رای منفی دادند.


حامیان این قطعنامه امیدوارند که رای موافق اکثریت بزرگی از اعضای مجمع عمومی سازمان ملل حاوی پیام محکمی برای بشار اسد باشد.


پیش نویس این قطعنامه، با حمایت از تصمیمات پیشین اتحادیه عرب مبنی بر گذار به یک سیستم دمکراتیک در سوریه و برقراری گفت‌و‌گو میان میان دولت و تمامی طیف‌های مخالفان در این کشور، تنظیم شده بود.


این پیش‌نویس همچنین تمامی خشونت‌ها در سوریه را محکوم کرده و خواستار پایان یافتن آن شده بود.


ناوی پیلای، رییس کمیسیاریای حقوق بشر سازمان ملل متحد از شدت گرفتن سرکوب‌ها در سوریه خبر داده و اظهار کرده بود که شکست شورای امنیت در صدور قطعنامه‌ای علیه سوریه موجب شده است تا دولت سوریه سرکوب‌های خود را شدت ببخشد.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر