۱۳۹۰ اسفند ۵, جمعه

نامزدهای انتخاباتی ما: آرش هنرورشجاعی، موسی ساکت، معزالدین ایلاتی خامنه، رضا...

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via سایت خبری تحلیلی کلمه by kaleme.com on 2/23/12

کلمه_ گروه اجتماعی: هنگامه انتخابات رسیده است ژست آزادی خواهی سر می دهند، در گفت و گو ها و مناظره هایشان اتفاقات دو سال گذشته را محکوم می کنند، بازداشت ها را زیر سوال می برند و از برخورد نامناسب با مردم می گویند در حالیکه در تمامی این دو سال ساکت بوده اند و چشم های خود را بر ظلم بستند. مجلس که باید حامی مردم می بود گوش ها را بست و چشم ها را کور کرد، پاسخ خانواده های زندانیان سیاسی را نداد و به کشته شده ها پشت کرد. صندلی های قرمز و کرنش در برابر قدرت مطلقه برای آنان مهم تر از جوانانی بود که راهی زندان شدند، جوانانی که شهید شدند، مردمانی که نجیبانه رایشان را خواستند و سرزمینی که از دست رفت و مدیریتی که توانایی اداره یک نانوایی را نیز نداشت. آنان چشم بر روی همه چیز بستند و شرف و صداقت را قربانی قدرت کردند. و اینک آنان دوباره کاندیدای انتخابات شده اند، امده اند تا باردیگر سرسپردگی خود را به قدرت نشان دهند و دو روزی یادی از زندانیان می کنند و کشته شده ها و بعد دوباره در مجلس فریادها سر خواهند داد تا سرسپردگی خود را ثابت کنند. نه ما به چنین نمایندگانی رای نخواهیم داد تا زمانیکه بهترین یارانمان دربند هستند، تا زمانیکه:

آرش (محمدصادق) هنرورشجاعی: روحانی سبز اندیش

هنرورشجاعی وبلاگ‌نویس روحانی و مدرس حوزه ی علمیه است. او در تاریخ ششم آبان ماه سال گذشته در محل کارش در حوزه‌ی علمیه قم دستگیر شد. اتهامات او تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب از طریق وبلاگش اعلام شد.

هنرور به چهار سال حبس، هشتصد هزار تومان جریمه نقدی و پنجاه ضربه شلاق محکوم شده بود و این حکم پس ازحدود تحمل یک سال زندان که شامل ۶ ماه انفرادی در بند ۲۰۹ اطلاعات اوین و پنج ماه حضور در بند ۳۵۰ و تحمل شکنجه‌های فراوان گه عواقبی چون بیماری‌های متعدد و صعب العلاج برای وی به همراه داشته صادر شده است. این روحانی منتقد قبل از بازگشت به زندان در گفتگو با کلمه تاکید می کند: "دوست دارم که جمهوری اسلامی نظامی آبرومند و نیرومند و خواسته و پسندیده مردم باشد… اما راهی که سکان دارانش در پی گرفته اند به ترکستان است."

هنرور شجاعی دارای تحصیلات دانشگاهی لیسانس حقوق – فوق لیسانس فلسفه – مسلط به پنج زبان زنده دنیا است.

موسی ساکت او حامی آزادی شهروندان است

مسئول شعبه آذربایجان شرقی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) و مسئول ستاد شهروند آزاد (حامیان مطالبه محور کروبی) در استان آذربایجان شرقی در زمان انتخابات سال ۱۳۸۸ است. این فعال دانشجویی سابق که در ۱۳ آبان سال ۸۸ در تبریز بازداشت شد، به اتهام عضویت در "نهضت آزادی" و فعالیت تبلیغی علیه نظام به هفت ماه حبس تعزیری محکوم گشت که با اجرایی شدن حکم در تاریخ ۱۹ شهریور امسال خود را به زندان تبریز معرفی کرد.

احضار موسی ساکت بلافاصله پس از انتشار بیانیه شعبه آذربایجان شرقی ادوار تحکیم وحدت در اعتراض به برخوردهای نهادهای امنیتی با معترضین به وضعیت دریاچه ارومیه صورت گرفت.

معزالدین ایلاتی خامنه او رای خود را می خواهد

زندانی سیاسی بدون استفاده از مرخصی دوران محکومیت خود را در زندان تبریز سپری می کند. . این زندانی سیاسی که در اعتراض های مردمی نسبت به انتخابات سال ۸۸ شرکت داشته از تاریخ ۲۳ فرودین سال ۸۹ در شهر خامنه دستگیر و پس از انتقال به اداره اطلاعات تبریز به اتهام توهین به رهبری، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رئیس جمهور به ۱۵ ماه حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. حکم شلاق این زندانی سیاسی در تاریخ ۱۷خرداد سال جاری به اجرا درآمد. او هم اکنون نیز دوران محکومیت خود را در زندان تبریز سپری می کند.

رضا جلودارزاده روزنامه نگار دربند

روزنامه‌نگار و سردبیر هفته‌نامه توقیف شده صبح آزادی روز ۱۵ بهمن ماه امسال پس از احضار به اطلاعات در تهران بازداشت شده است. رضا طالشی جلودارزاده از رزمندگان و جانبازیان جنگ هشت سال دفاع مقدس است و از بیماری جدی رنج می‌برد. داروهای مورد استفاده این روزنامه‌نگار کمیاب است و تداوم بازداشت وی در زندان باعث نگرانی در مورد وضعیت این روزنامه‌نگار می‌شود.

علت بازداشت و اتهامات احتمالی جلودارزاده اعلام نشده است. جلودارزاده مدیر موسسه یاران پژوهشگر و مدیرعامل شرکت تحقیقاتی و رسانه ای پیام پارسیان پارمیدا و عضو فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران بدون مرز است

داریوش جلالی لب های خود را دوخت تا اعتراض کند

دانشجوی دانشگاه یاسوج در اعتراض به فشارهای وارده از سوی نیروهای امنیتی و حراستی، مقابل دانشکده علوم انسانی این دانشگاه اقدام به دوختن لب های خود و همچنین بستن پاها با غل و زنجیر کرده که پس از حمله نیروهای امنیتی و انتظامی، وی را با اجبار سوار خودرو کرده و به محلی نامعلوم منتقل نموده اند. این دانشجوی رشته مهندسی مواد دانشگاه یاسوج و ورودی ۸۸ این دانشگاه که پیش از این چندین ماه در زندان بوده و با محرومیت های مختلف تحصیلی از سوی مسوولان دانشگاهی و اطلاعاتی مواجه شده بود، طی یک اقدام اعتراضی، پس از دوختن لب ها و باستان پاها با غل و زنجیر، مقابل دانشکده انسانی اعتصاب نموده و خواستار احقاق حقوق خود و سایر دانشجویان شده است.

بر اساس این گزارش، داریوش اجلالی که در بهمن سال ۸۸ از تحصیل معلق شده بود، در بهمن سال ١٣٨٩ چند روز پس از تظاهرات ٢۵ بهمن با یورش نیرو های امنیتی به منزلش دستگیر و بعد از شکنجه همراه با شوک الکتریکی به یکسال حبس محکوم گردید که پس از تحمل سه ماه از آن به صورت مشروط آزاد گردید.

بیست و هفتمین روز؛ مسعود باستانی، جواد علیخانی، مسعود سپهر، فریدون صیدی راد، محمدرضا معتمدنیا و جعفر اقدامی

نامزدهای بیست و ششمین روز؛ احسان هوشمند، بهزاد نبوی، مرضیه رسولی و محمدرضا کربلایی آقا ملکی

بیست و پنجمین روز؛ احمد زید آبادی، حسین زرینی، ابوالفضل عابدینی‌نصر و مهدیه گلرو

بیست و چهارمین روز؛ سیامک قادری، عبدالله رمضان زاده، حسین نعیمی پور و شیث امانی

بیست و سومین روز؛ محسن میردامادی، مهدی کوهکن، محمد داوری و مجید دری

بیست و دومین روز؛ وحید لعلی پور، حمزه کرمی، سعید مدنی، مهدی کریمیان اقبال

بیست و یکمین روز؛ علیرضا فلاحتی، سیدضیانبوی، عیسی سحرخیز و مهدی فروزنده پور

بیستمین روز؛ فیض الله عرب سرخی، پرستو دوکوهکی، محمد سلیمانی نیا، شهرام منوچهری

نوزدهمین روز؛ علیرضا رجایی، سیداحمد میری، امیر نوروزیان و علی اکبر محمد زاده

روز هجدهم؛ میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی

روز هفدهم؛ شهید صانع ژاله و شهید محمد مختاری

روز شانزدهم؛ محسن محققی، مصطفی تاج زاده، سعید جلالی فر و شاهین زینعلی

روز پانزدهم؛ کیوان صمیمی، فرید طاهری، جمال عاملی و حسین رونقی ملکی

روز چهاردهم؛ محمدرضا مقیسه، مجید توکلی، سهام بورقانی و علی اکبر سروش

روز سیزدهم؛ ابوالفضل قدیانی، محبوبه کرمی، علی شکرچی و علی ملیحی

روز دوازدهم؛ آریا آرام نژاد، عبدالله مومنی، مزدک علی نظری و اسماعیل صحابه

روز یازدهم: محسن امین زاده، حشمت طبرزدی، حسین نیکخواه و احمدرضایوسفی

روز دهم؛ عماد بهاور، علی ابراهیمی، رامین پرچمی و بابک داشاب

روز نهم؛ هنام ابراهیم زاده، مسعود پدرام، رسول بداغی و بهمن احمدی امویی

روز هشتم؛ عاطفه نبوی، آرش صادقی، کوهیار گودرزی و عبدالفتاح سلطانی

روز هفتم؛ محمد سیف زاده، مهدی محمودیان، آرش سقر و سروش صفای وردی

روز ششم؛ امیر خسرو دلیر ثانی، مهدی خدایی، سید جلیل طاهری و حسین امینی

روز پنجم؛ داوود سلیمانی، ابراهیم مددی، حجت منتظری و مجتبی احمدی

روز چهارم؛ نسرین ستوده، قاسم شعله سعدی، علی جمالی و یعقوب ملکی

روزسوم؛ علیرضا بهشتی شیرازی، حسن اسدی زیدآبادی، احمد رضا احمد پور و محمد توسلی

روز دوم؛ بهاره هدایت، جواد امام، مصطفی نیلی و محمدجواد مظفر

روز اول؛ افشین اسانلو، حمیدرضا ایزدبار، علی پور سلیمان و محمدحسین خوربک


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر