۱۳۸۸ مهر ۶, دوشنبه

حنیف مزروعی: احمدی نژاد به راحتی، حقيقت را برعکس جلوه می‌دهد

 

    حنیف مزروعی: احمدی نژاد به راحتی، حقيقت را برعکس جلوه می‌دهد

     

    بهروز کارونی

     

    محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری اسلامی ايران، روز پنجشنبه در مصاحبه با «ان پی آر»، راديوی سراسری آمريکا، اعمال شکنجه عليه بازداشت شدگان ماه های اخير و همچنين تجاوز به شماری از آنان در زندان ها را تکذيب کرد.

     

    وی گفت: «اگر نيروهای امنيتی در اين خصوص تخلفی انجام داده باشند، دستگاه قضايی با آن طبق قوانين ايران قاطعانه برخورد خواهد کرد.»

     

    محمود احمدی‌نژاد همچنين قتل ندا آقاسلطان در جريان تظاهرات به نتايج انتخابات رياست جمهوری را يک سناريوی بسيار پيچيده توصيف کرد و گفت که از قوه قضاييه خواسته است قتل ندا آقا سلطان را به طور ويژه و جدی‌تر دنبال کند.

     

    محمود احمدی‌نژاد با رد انتقادهای محمد خاتمی، رئيس جمهوری سابق ايران، از برخورد با معترضين به نتايج انتخابات رياست جمهوری افزود:«اين نظر آقای خاتمی است و اگر اين گونه بود، خود آقای خاتمی هم بايد در زندان می‌بود.»

     

    حنيف مزروعی، روزنامه‌نگار و سردبير وب سايت نوروز، درباره تکذيب برخوردهای صورت گرفته با معترضين به نتايج انتخابات به پرسش‌های رادیو فردا پاسخ داده است.

     

    حنیف مزروعی: يکی از ويژگی‌های بارز آقای احمدی‌نژاد اين است که به راحتی، حقيقت را برعکس جلوه می‌دهد. اگر ما با اين نگرش به گفت‌وگوها، سخنان و هرچيزی که در مورد ايشان منتشر می‌شود، نگاه کنيم، ديدگاه نسبتاً جامعی خواهيم داشت. اگر با همان ديدگاه به صحبت‌های اخير او که گفته است در زندان‌ها، شکنجه‌ای صورت نگرفته، ضرب و شتمی نبوده و تجاوزی نبوده است، کاملاً روشن است که وی برای اينکه حقيقت را کتمان کند، اينگونه سخن می‌گويد.

     

    خوشبختانه همه مردم بعد از انتخابات متوجه اتفاقاتی که در زندان‌ها روی داد و کشته‌شدگانی که در اثر شکنجه جنازه‌هايشان بعداً تحويل خانواده شد و ضرب و شتم‌هايی که در درگيری‌های مختلف خيابانی صورت گرفت، هستند.

     

    در مورد تجاوز، آن هم مثل روز روشن است که وضعيت به چه صورت بوده است و به چه صورت می خواستند آقای کروبی را در اين قضيه توسط هيئتی که از  سوی قوه قضائيه تعيين شده بود، دور بزنند و آن نتيجه ای که خودشان از ابتدا به دنبال آن بودند، به دست بياورند. اما با هوشياری که ايشان داشتند و با اسناد و مدارکی که موجود است، اين کار آنها هم به نتيجه نرسيد.

     

  1. راديو فردا: محمود احمدی‌نژاد گفته است کسانی از جمله آقای مهدی کروبی، يکی از نامزدهای معترض انتخابات رياست جمهوری، که بحث شکنجه در زندانها را مطرح کرد، هيچگونه سندی ارائه نکرده است. با توجه به اينکه مقام‌های جمهوری اسلامی ايران مدارک يا اسنادی را که آقای کروبی ارائه کرد و بعد هم وب سايت نوروز  انتشار داد، دروغ اعلام کردند، تا چه اندازه نسبت به صحت مدارکی که حداقل در نوروز منتشر شده است، اطمينان داريد؟
  2.  

    صحبت‌های ايشان که کلاً مبنايی ندارد. مخصوصاً آقايان کروبی و موسوی که کميته‌ای را تشکيل دادند، اسناد و مدارک بسيار خوبی را جمع آوری کرده بودند که با يورش نيروهای امنيتی، فقط به خاطر اينکه مستمسکی برای برخورد با آنها باشد، همه آن اسناد و مدارک ضبط شد. اما چيزی که ما در سايت نوروز و تحقيقاتی که خودمان به طور مستقل انجام داديم، کاملاً مشخص است که چه اتفاقات ناگواری بعد از انتخابات رخ داده است. ما در سايت نوروز اسامی ۷۲  کشته انتخابات را منتشر کرديم که اين اسامی بعداً بيشتر هم شد.

     

    مقام‌ها در مورد دفن بی‌نام و نشان کشته‌شدگان مدعی می‌شوند مدارکی که منتشر کرديم، وجود ندارد. اينها واقعاً جای تاسف دارد که می‌خواهند از اين موضوع و جان آدم‌ها بگذرند.

  3. نکته ديگر در صحبت‌های محمود احمدی‌نژاد، بحث وجود آزادی در ايران بود که با رد صحبت‌های آقای خاتمی مبنی بر بازداشت معترضان و اعمال فشار بر بازداشت‌شدگان جهت اعتراف در زندان‌ها، گفتند که اگر آزادی وجود نداشت، خود آقای خاتمی هم بايد در زندان می‌بود. درباره اين بخش از صحبت‌های رئيس جمهوری اسلامی ايران چه نظری داريد؟
  4. اصولاً آقای احمدی‌نژاد دوست دارد همه چيز را برعکس نشان دهد. در مورد آزادی بيان هم همينطور است. اگر آقای احمدی‌نژاد جرئت داشت که تا حالا آقای خاتمی بازداشت شده بود، ولی اين جرئت هنوز در حکومت وجود ندارد. اما نمی‌دانم چگونه می‌شود اين موضوع را کتمان کرد که حدود ۱۵ خبرنگار و نزديک به ۴۰ فعال سياسی زندانی هستند و بيش از ۱۰۰ روز از زندانی شدن آنها می‌گذرد.

  5. فکر نمی‌کنيد که صحبت‌هايی که محمود احمدی‌نژاد در مورد آقای خاتمی مطرح کردند، به نوعی، اشاره به همان درخواست‌هايی است که از سوی برخی فرماندهان سپاه پاسداران و نمايندگان اصولگرای مجلس در مورد لزوم بازداشت آقايان خاتمی، موسوی و کروبی مطرح شده است؟
  6. آقای احمدی‌نژاد به گونه‌ای به جريانی که اين صحبت‌ها را مطرح می کند، وابسته است. خود او هم يکی از افراد سرشناس اين جريان تندروی محافظه‌کار در ايران است. اين صحبت‌ها را اين جريان تندرو محافظه‌کار از روزهای پس از انتخابات زمزمه‌هايی را شروع کرد و بعد هم شروع کرد به علنی کردن آن که اين آقايان سران فتنه هستند.

     

    به نظر می‌رسد شايد تنها دليلی که مانع اين بازداشت‌ها شده که آقايان دست به چنين اعمال خودکشی بزنند، اينست که واقعاً می‌دانند سمت و سوی جامعه به چه سويی است.

     

    آنها می‌دانند محبوبيت آقايان کروبی، موسوی و خاتمی در چه حدی است و ممکن است بازداشت آنها عواقبی را به دنبال داشته باشد. چون در هر حال، ما آقای احمدی‌نژاد را رئيس جمهور نامشروع می‌دانيم که بر اثر کودتای انتخاباتی به رياست جمهوری رسيد، نه بر اساس يک روال عادی.

     

    چنين رئيس جمهوری به طور قطع، اکثريت مردم را به عنوان پشتوانه خود ندارد و اگر او کوچکترين ترديدی نداشت که اکثريت مردم پشتوانه‌اش هستند، لحظه‌ای در بازداشت اين آقايان درنگ نمی‌کرد.

    نظرات


    © 2009تمام حقوق این وب‌سایت بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر