۱۳۸۸ مهر ۵, یکشنبه

تشکیل کمیته خبرسازی زیر نظر دفتر احمدی نژاد

 تشکیل کمیته خبرسازی زیر نظر دفتر احمدی نژاد

 

سایت رویداد: در حالی که چندی پیش یک منبع آگاه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «بنا به دستور محمود احمدی نژاد دولت برای کمک مالی به یک خبرگزاری ، مبلغ ده میلیاد ریال به حساب شخصی مدیر عامل این خبرگزاری واریز نموده است» همین مقام مسوول از دلایل این اقدامات پرده برداشت.

 

این مقام مسوول در مصاحبه با خبرنگار رویداد مدعی شد که کمیته ای پنج نفره تشکیل شده است که وظیفه انتشار برخی خبرهای دروغ و جهت دار را در سطح گسترده دنبال می کند.

 

وی اضافه کرد: «در این کمیته مدیر یک خبرگزاری به عنوان مسوول، یک مجری تلویزیونی، یکی از نزدیکان احمدی نژاد و مدیر یک سایت خبری ، یک متخصص سایبر سرشناس و یک مقام قضایی - امنیتی عضویت دارند.»

 

این منبع آگاه مدعی است که این کمیته زیر نظر دفتر ریاست جمهوری فعالیت می نماید و واریز مبلغ ده میلیارد تومان به حساب شخصی یکی از مدیران خبرگزاری های هوادار دولت در راستای آغاز به کار این کمیته صورت گرفته است.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار رویداد مبنی بر دلایل تشکیل این کمیته گفت: «قرار بر این است که یک سازمان با اعضای محدود تشکیل شود و دو وظیفه را به شکل موازی پیش ببرند. در قدم اول «سالم سازی» فضای رسانه ای. به این معنی که دولت بیشترین کنترل را بر منابع انتشار اخبار داشته باشد. برای این کار روشهای متفاوتی نیز در دست بررسی است.

 

وظیفه دیگر این کمیته تولید محتوا است. به این معنا که در موارد مختلف خبرسازی انجام بگیرد. این اخبار بر اساس منابع اطلاعاتی و حتی شنود جلسات خصوصی مقامات و مسوولان صورت خواهد گرفت. بخشی از اخبار نیز به طور کامل ساختگی خواهد بود.»

 

این منبع اگاه افزود: «به عنوان مثال این کمیته دو پروژه مشخص را در دست اجرا داشت و دارد. اولی مربوط به یکی از قربانیان حوادث اخیر است و مورد دیگر اخبار مربوط به دیدار سید محمد خاتمی و جورج سورس. من اطلاع موثق دارم که در مورد آقای خاتمی به عنوان پاداش و یا هزینه انجام عملیات مبلغ یک میلیار ریال به مجموعه تزریق شده است.»

 

Link: http://www.iranpressnews.com/source/065998.htm

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر