۱۳۸۸ مهر ۸, چهارشنبه

یک وکیل دادگستری به ۲۸ ماه حبس محکوم شد

    یک وکیل دادگستری به ۲۸ ماه حبس محکوم شد

     

    9:11 عصر سه‌شنبه، 7 مهر 1388

     

    يك وكيل دادگستري كه در جريان راه‌ پيمايي آرام مورد هجوم لباس شخصی ها قرار گرفته بود، زماني كه از خود دفاع کرد دستگير و سپس به 28 ماه حبس محكوم شد.

     

    به گزارش نوروز، اين وكيل دادگستري که دانشجوي كارشناسي ارشد حقوق است، در جريان برگزاري يكي از راه پيمايي هاي آرام بعد از اعلام نتايج انتخابات، زماني كه از متروي آزادي خارج شد در خيابان شادمان مورد هجوم و ضرب و شتم لباس شخصي ها قرار گرفت. او در برابر يكي از آنها از خود دفاع کرد، اما از آنجا كه يك دوربين فيلمبرداري اين صحنه را ضبط کرده بود، او پس از چند روز شناسایی و بازداشت شد.

     

    وکیل او در اینباره می گوید: ما در دادگاه حاضر شديم و زماني كه به موكلم اتهام تمرد در مقابل مامورين تفهيم شد به قاضي پرونده اعلام كرديم آيا شخصي كه مورد عكس العمل موكلم قرار گرفته مامور بوده است؟ ‌اگر مامور است چرا در دادگاه حاضر نشده كه دادگاه به اين توضيحات اعتنايي نكرد و تنها با استناد به فيلم ضبط شده موكلم را به 28 ماه حبس محكوم كرد از سوی دیگر، رييس كل دادگستري استان تهران امروز از صدور حكم براي بيست نفر از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات خبر داد و گفت كه اين احكام هنوز قطعي نشده و متهمان حق اعتراض و تجديدنظر خواهي دارند. عليرضا آوايي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره‌ زمان برگزاري ششمين جلسه دادگاه افراد بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات، اظهار كرد: احتمال مي‌دهم كه در اين خصوص دادگاه‌هاي زيادي نداشته باشيم. شايد يكي دو جلسه بيشتر از اين دادگاه‌ها باقي نمانده باشد؛ البته اين دادگاه‌ها با رعايت ترتيبات قانوني برگزار خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر