۱۳۸۸ مهر ۵, یکشنبه

معامله با غرب در واکنش به ناآرامی های داخلی

 

    معامله با غرب در واکنش به ناآرامی های داخلی

     

    واشنگتن پست در گزارشی نوشت: ايران در واکنش به ناآرامی های داخلی ممکن است به معامله با جامعه بين المللی متمايل شده باشد چرا که مقامات ايران پس از سالها مقاومت در مورد مذاکره سرانجام موافقت کردند هفته آينده در ژنو با آمريکا و پنج قدرت ديگر ملاقات و گفتگو کنند.

     

    واشنگتن پست در یک گزارش تحلیلی و خبری با عنوان " حرکت، بدون زمينه ای روشن برای توافق با ايران"،در اين باره نوشت: مقامات ايران پس از سالها مقاومت در مورد مذاکره سرانجام موافقت کرده اند هفته آينده در ژنو با مقامات آمريکائی و پنج قدرت ديگر ملاقات و گفتگو کنند. مسائل اتمی در دستور مذاکرات است، هرچند که ايران ميگويد برنامه اتمی اش جزو آن نيست.

     

    واشنگتن پست می نويسد حتی در شرايطی که حمايت از تحريم ها مبهم است بنظر ميرسد ايران در اين هفته در جريان مجمع عمومی سازمان ملل متحد لحنی نرم تر داشت. محمود احمدی نژاد به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفت دولت او با بحثی آزاد و علنی در باره مسائل اتمی در مذاکرات ژنو مخالفتی ندارد.

     

    تحليل نويس اين روزنامه افزود: او يک روز بعد برای نخستين بار از آمادگی تهران برای ملاقات کارشناسان اتمی ايران با دانشمندان غربی سخن به ميان آورد. اعتراض های مقابل هتل احمدی نژاد نشانه ای از يک عامل قوی در انعطاف پذيری ناگهانی ايران است و رژيم ممکن است با توجه به ناآرامی های داخلی، که کماکان پس از انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری در ماه ژوئن، و سرکوبی های متعاقب آن توسط دولت جريان دارد، بيشتر متمايل به معامله باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر