۱۳۸۸ مهر ۸, چهارشنبه

گزارش رسانه ها از تجمع امروز دانشجویان دانشگاه شریف در اعتراض به وزیر دولت کودتا

    گزارش رسانه ها از تجمع امروز دانشجویان دانشگاه شریف در اعتراض به وزیر دولت کودتا

     

    موج سبز آزادی: دانشگاه شریف یک صدا فریاد مرگ بر دیکتاتور

    از صبح امروز دانشگاه شریف یک صدا فریاد اعتراض دانشجویان، نسبت به حضور وزیر مبقلب علوم دولت کودتا در این دانشگاه بود.

     

    به گزارش خبرنگار "موج سبز آزادی" صبح امروز با اطلاع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف از حضور کامران دانشجو، وزیر علوم متقلب دولت کودتا در این دانشگاه تجمع بزرگی از دانشجویان معترض تشکیل شده است که هنوز تا ساعت 12 امروز ادامه دارد. بر پایه گزارش های رسیده جمعیتی بین 1000 تا 2000 نفر از دانشجویان این دانشگاه از مقابل درب کتابخانه مرکزی به سمت درب اصلی این دانشگاه در خیابان آزادی حرکت کرده اند و با دادن شعارهای "مرگ بر دیکتاتور"، "محمود خائن"، "کروبی بت شکن" و بسیاری شعارهای دیگر، یک بار دیگر به کودتاچیان نشان دادند که دانشگاه زنده تر از همیشه به عنوان قلب جنبش سبز مردم ایران می تپد. با توجه به جمعیت نسبتا کم دانشگاه شریف نسبت به دانشگاه های دیگر و بافت غیر سیاسی آن بسیاری از ناظران از برگزاری چنین تجمعی در این دانشگاه ابراز شگفتی کردند. شدت و حدت شعارها به حدی است که در مقابل دانشگاه در خیابان آزادی مردم عادی نیز جمع شده و به حمایت از دانشجویان پرداخته اند. از جمله شعارهای جدیدی که در این تجمع بر علیه کامران دانشجو داده شده شعار"دروغگوی عمروعاص، 63 درصدت اینجاست" بود.

     

     

    بامداد خبر: یک روز پس از دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف نیز سبز شد

    یك روز پس از اعتراضات دانشجویی دانشگاه تهران كه درپی حضور وزرای آموزش عالی و بهداشت دولت احمدی نژاد در این دانشگاه به مناسبت مراسم آغاز سال تحصیلی جدید به وقوع پیوست، صبح امروز سه شنبه، دانشگاه صنعتی شریف نیز صحنه ناآرامیها و اعتراضات دانشجویی در واكنش به احتمال حضور قریب الوقوع كامران دانشجو، وزیر آموزش عالی، در این دانشگاه بوده است.

     

    بنا بر اخبار رسیده به بامداد خبر، از ساعات اولیه صبح امروز جمعیتی بالغ بر 2000 نفر از دانشجویان دانشگاه شریف با تجمع مقابل ساختمان كتابخانه مركزی این دانشگاه و با سر دادن شعارهایی در حمایت از جنبش سبز و موسوی و كروبی، دو نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری و نیز شعارهایی برعلیه دولت كودتا، نسبت به احتمال حضور و سخنرانی وزیر آموزش عالی دولت دهم در این دانشگاه و به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دست به اعتراض زده اند.

     

    تا زمان تنظیم این گزارش خبری از حضور كامران دانشجو در این دانشگاه دریافت نشده است.

     

    همچنین بنا بر اخبار رسیده، جمعی از دانشجویان قصد برگزاری نماز سبز را داشته و عده قابل توجهی نیز با در دست داشتن بادكنكهای سبز رنگ و سر دادن شعارهایی مانند «مرگ بر دیكتاتور»، «دولت كودتا استعفا استعفا» ، «كروبی دستگیر بشه ایران قیامت میشه»، «شكنجه تجاوز دیگر اثر ندارد» و «منتظری صانعی، روحانی واقعی»... به سمت سردر این دانشگاه حركت كرده‌اند.

     

    اخبار تكمیلی در این خصوص متعاقبا ارسال می شود.

     

     

    رادیو فردا: تجمع اعتراض‌آميز در دانشگاه شريف

    در حالى كه روز سه شنبه دانشگاه صنعتى شريف شاهد برگزارى تجمع اعتراض‌آميز دانشجويان بود، معاون دانشجويى دانشگاه تهران به دانشجويان در مورد شركت در «تجمعات غيرقانونى» هشدار داد.

     

    يک روز پس از برگزارى تظاهرات دانشجويان دانشگاه تهران در آغاز سال تحصيلى، صبح روز سه‌شنبه دانشگاه صنعتى شريف نيز شاهد برپايى تجمع اعتراض آميز دانشجويان اين دانشگاه بود.

     

    بر اساس گزارش خبرنامه اميركبير در اين تجمع بیش از هزار نفر  از دانشجويان شركت داشتند.

     

    معترضان به دادن شعارهايى مانند «مرگ بر ديكتاتور»، «منتظری صانعی، روحانی واقعی»، «تا احمدی نژاده، هر روز همین بساطه» و «كروبى بت شكن، بت بزرگ را بشکن» پرداخته و در اعتراض به حضور كامران دانشجو وزير علوم دولت دهم فرياد زدند: « احمدى عمروعاص، ۶۳ درصد اينجاست.»

     

    آقای دانشجو در دولت نهم مسئول ستاد انتخابات وزارت كشور بود و مخالفان بر اين عقيده هستند كه وى نقش مهمى در «تقلب در انتخابات» به نفع احمدى‌نژاد ايفا كرده است.

     

    در اين ميان مهدى قمصرى، معاون دانشجويى دانشگاه تهران روز سه شنبه با تاييد خبر انتشار اطلاعيه‌اى در كوى دانشگاه تهران «براى اخطار به دانشجويان» به خبرگزارى مهر گفت:« اين اطلاعيه بيشتر به درخواست خانواده دانشجويان و همچنين نگرانى ساكنين كوى دانشگاه درباره تحركات بيرونى و تاثير آن بر جو كوى تنظيم و منتشر شده است.»

     

    خبر انتشار اين اطلاعيه در كوى دانشگاه تهران پيشتر در برخى سايت‌هاى خبرى منتشر شده بود.

     

    مهدى قمصرى افزود:« تجمعات غيرقانونى اخير باعث نگرانى و تشويش دانشجويان و به خصوص دانشجويان مستقر در كوى دانشگاه تهران شده بود كه به همين دليل با توجه به قوانين و مقررات و آئين نامه دانشگاه اين اطلاعيه صادر شد.»

     

    اين در حالى است كه روز دوشنبه و همزمان با آغاز سال تحصيلى جديد شمارى از دانشجويان معترض با سردادن شعارهايى مانند «دولت كودتا، استعفا استعفا» و «دانشجوى زندانى بايد آزاد گردد»، در دانشگاه تهران دست به تظاهرات زدند.

     

    اين تجمع كه بر اساس گزارش خبرنامه اميركبير حدود هزار نفر در آن شركت داشتند، در حالى برگزار شد كه وزير علوم دولت احمدى‌نژاد هم در دانشگاه تهران حضور داشت.

     

    مهدى قمصرى با هشدار به دانشجويان نسبت به شركت در تجمعات اعتراض آميز گفته است: «افرادى كه به نحوى در برگزارى و يا مشاركت در تجمعات منجر به خشونت دخالت داشته باشند حسب مقررات عمل خواهد شد.»

     

    از سوى ديگر برخى گزارش‌ها از برگزارى تجمعات اعتراض‌آميز دانشجويان در دانشگاه‌هاى ساير شهرها از جمله شيراز و همدان خبر دادند.

     

     

    بی بی سی: حضور وزیر علوم در دانشگاه شریف باعث ناآرامی شد

    یک روز پس از برگزاری تجمع اعتراضی گسترده در دانشگاه تهران، جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف اقدام به برگزاری تجمعی اعتراضی علیه دولت ایران کردند و علیه مقام های دولتی شعار دادند.

     

    تجمع در دانشگاه شریف با حضور صدها نفر از دانشجویان مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه آغاز شد و سپس دانشجویان به سمت در اصلی دانشگاه حرکت کردند.

     

    این تجمع همزمان با آغاز فاز دوم افتتاح کتابخانه های دفاع مقدس در دانشگاه های ایران انجام شد که ظاهرا شایعاتی درباره حضور کامران دانشجو، وزیر علوم ایران در مراسم افتتاح این کتابخانه باعث ایجاد حساسیت درباره این مراسم شده بود.

     

    با این حال خبرگزاری ایسنا، از مدیر امور فرهنگی دانشگاه شریف نقل کرده است که آقای دانشجو در این مراسم حضور نداشت و تنها دانشکده کامپیوتر دانشگاه شریف را افتتاح کرد.

     

    این مقام دانشگاه شریف تاکید کرد که تجمع بدون درخواست رسمی صورت گرفته است و اطلاع رسانی برای برگزاری آن به صورت غیر رسمی بوده است.

     

    این تجمع اعتراضی از ساعت ده ونیم به وقت تهران در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد و تا بعد از ظهر ادامه داشت. شعار"تا احمدی نژاده، هر روز همین بساطه"، "زندان، تجاوز، دیگر اثر ندارد" و"روحانی واقعی، منتظری، صانعی" از عمده ترین شعارهایی دانشجویان معترض بود.

     

    بنا به گزارش ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران تجمع کنندگان که عناصر سبز رنگ همراه داشتند و برخی از آنها چهره خود را پوشانده بودند، علیه محمود احمدی نژاد شعار دادند و حمایت خود را از مهدی کروبی و میرحسین موسوی ابراز کردند.

     

    ایرنا نوشته که این تجمع با "بی توجهی" سایر دانشجویان روبرو شد.

     

    خبرگزاری فارس این تجمع را "تجمع قانون گریز ها" توصیف کرده است و انجمن اسلامی دانشگاه شریف را عامل سازماندهی تجمع کنندگان معرفی کرده است.

     

    رادیو دویچه وله: اعتراض خودجوش در دانشگاه شریف

    خبر حضور کامران دانشجو، وزیر علوم در دانشگاه صنعتی شریف، به تجمع اعتراضی و خودجوش بیش از هزار دانشجو منجر شد. این تظاهرات که با شعارهایی چون "مرگ بر دیکتاتور" همراه بود، بعد از دو ساعت و بدون دخالت حراست، پایان گرفت.

     

      خبر آمدن وزیر علوم به دانشگاه شریف حدود ساعت ده صبح به دانشجویان رسید.  نزدیک به ۲۰۰ نفر از  دانشجویان بی‌درنگ به سمت در ورودی شتافته و شعارهایی در مخالفت با دولت دهم سردادند.  کمی بعد معلوم شد که قرار وزیر علوم، در کتابخانه مرکزی است. دانشجویان معترض که شمارشان رو به افزایش می‌رفت،  این بار در برابر کتابخانه مرکزی تجمع کردند.  حوالی ساعت ۱۱، تعداد آنها به یک‌هزار نفر می‌رسید.  آنها شعار می‌دادند:  "تجاوز، جنایت دیگر اثر ندارد"، "مرگ بر دیکتاتور"، "دولت کودتا، استعفا استعفا"، "کروبی زنده باد، موسوی پاینده باد"، "برادر شهیدم رایت را پس می‌گیرم".  از ابتکارهای دانشجویان شریف، طرح شعار تازه‌‌ای در تجمع امروز بود: "دروغگوی عمروعاص، شصت وسه درصد اینجاست!"

     

    یک شاهد عینی به دویچه‌وله گفت که شکل‌گیری این تجمع موجب انصراف وزیر علوم از حضور در دانشگاه شریف شد و دانشجویان نیز پس از دو ساعت به کلاس‌های درس بازگشتند. این شاهد افزود که اعتراض دانشجویان مسالمت‌آمیز بود و ماموران حراست دخالتی در تجمع نکردند.

     

    به گفته‌ی یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه شریف، این دانشگاه فعلا برای اعتراض به مسائل جاری، برنامه‌ای ندارد و تجمع امروز، صرفا به دلیل اعلام حضور پیش‌بینی نشده‌‌‌‌ی وزیر علوم و به صورت خودجوش شکل گرفت.

     

    تجمع در دانشگاه تهران

     

    نخستین تجمع دانشجویی در سال تحصیلی جدید، روز دوشنبه ششم مهرماه در دانشگاه تهران برگزار شد.  این گردهمایی در واکنش به احتمال حضور محمود احمدی‌نژاد در دانشگاه و در اعتراض به فشارها و تهدیدهای امنیتی جاری شکل گرفت. این تجمع نیز مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران انجام شد و نزدیک به دو هزار دانشجو در آن شرکت کردند.

     

     

    رویداد: تجمع اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه شریف

    صدها تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف از صبح امروز سه شنبه 7 مهر در اعتراض به حضور کامران دانشجو وزیر علوم دولت بر آمده از کودتای انتخاباتی و از مجریان اصلی تقلب انتخاباتی،در این دانشگاه تجمع کرده و به سر دادن شعارهای اعتراض آمیز پرداختند.

     

    به گزارش سایت جرس دانشجویان معترض دانشگاه صنعتی شریف با سر دادن شعارهایی چون"زندانی سیاسی آزاد باید گردد"،"مرگ بر دیکتاتور"،و "منتظری،صانعی،روحانی واقعی" به حضور وزیر دولبت بر امده از کودتای انتخاباتی اعتراض کردند.گزارش ها از دانشگاه صنعتی شریف حاکی است که تجمع اعتراض آمیز دانشجویان همچنان ادامه دارد.

     

     

    در همین حال سایت "موج سبز آزادی" صبح امروز با اطلاع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف از حضور کامران دانشجو، وزیر علوم متقلب دولت کودتا در این دانشگاه تجمع بزرگی از دانشجویان معترض تشکیل شده است که هنوز تا ساعت 12 امروز ادامه دارد.

     

    بر پایه گزارش های رسیده جمعیتی بین 1000 تا 2000 نفر از دانشجویان این دانشگاه از مقابل درب کتابخانه مرکزی به سمت درب اصلی این دانشگاه در خیابان آزادی حرکت کرده اند و با دادن شعارهای "مرگ بر دیکتاتور"، "محمود خائن"، "کروبی بت شکن" و بسیاری شعارهای دیگر، یک بار دیگر به کودتاچیان نشان دادند که دانشگاه زنده تر از همیشه به عنوان قلب جنبش سبز مردم ایران می تپد.

     

    با توجه به جمعیت نسبتا کم دانشگاه شریف نسبت به دانشگاه های دیگر و بافت غیر سیاسی آن بسیاری از ناظران از برگزاری چنین تجمعی در این دانشگاه ابراز شگفتی کردند. شدت و حدت شعارها به حدی است که در مقابل دانشگاه در خیابان آزادی مردم عادی نیز جمع شده و به حمایت از دانشجویان پرداخته اند. از جمله شعارهای جدیدی که در این تجمع بر علیه کامران دانشجو داده شده شعار"دروغگوی عمروعاص، 63 درصدت اینجاست" بود.

     

     

    خبرهای مرتبط: 

    دانشجویان شریف با شعار "وزیر زیر دیپلم استعفا استعفا" به استقبال وزیر علوم دولت کودتا رفتند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر