۱۳۸۸ مهر ۷, سه‌شنبه

توضيحات هاشمی رفسنجانی درباره طرح دلسوزان نظام برای برون رفت از وضعيت فعلی،

 

    توضيحات هاشمی رفسنجانی درباره طرح دلسوزان نظام برای برون رفت از وضعيت فعلی، ايلنا

     

    اگر قرار است کشور با انتخابات و رای مردم اداره شود، بدون احزاب قدرتمند و برنامه‌دار امکان‌پذير نخواهد بود

     

    متاسفانه برخی افراد و رسانه‌ها که خود را در بهشت برين می‌بينند شتابزده در خصوص اين طرح عکس‌العمل نشان دادند

     

    ايلنا: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام احزاب را پيش برنده و ضربه‌گير نظام خواند و با تاکيد بر اينکه هيچ‌چيز جای احزاب را در اداره کشور نمی‌تواند بگيرد، تاکيد کرد:منطق و تجربه بشری نشان می‌دهد که اگر قرار است کشور با انتخابات و رای مردم اداره شود، بدون احزاب قدرتمند و برنامه‌دار امکان‌پذير نخواهد بود.

     

    به گزارش ايلنا آيت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر ديروز در ديدار با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ايران با مهم دانستن دغدغه‌های احزاب در کشور،يکی از بزرگ‌ترين آرزوهای مبارزان در پيش و پس از انقلاب اسلامی را حفظ و ارتقاء جايگاه الهام‌بخش اسلام خواند و گفت: تبليغات گسترده‌ای که امروزه عليه کارآمدی و الهام‌بخشی دين مبين اسلام صورت می‌گيرد، وظيفه همه دلسوزان و وفاداران به نظام و انقلاب را دو چندان می‌کند و همه ما موظفيم به گونه‌ای رفتار کنيم که عملکرد نادرست هيچ‌کس به پای اسلام نوشته نشود و خدای ناکرده هيچ‌کدام ما حجاب اسلام نشويم.

     

    رئيس مجلس خبرگان رهبری يکی از اهداف بلند سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور را الهام‌بخشی اسلام و قرآن برای ايران و منطقه خواند و تاکيد کرد: در برهه حساس کنونی همه دلسوزان نظام در معرض آزمايش بزرگی هستند و بايد نهايت تلاش خود را به کار ببنديم که از آن سربلند بيرون بياييم.

     

    وی با تاکيد بر اينکه در حال حاضر جز حفظ و نظام و منافع کشور و مردم و همچنين دفاع از اسلام به عنوان اداره‌کننده کشور آرزويی نداريم، تصريح کرد: بزرگ‌ترين آرزوی من اين است که اهدافی که پيشتازان انقلاب در بدترين شرايط به دنبال آن بودند پيگيری شود.

     

    هاشمی رفسنتجانی با اشاره به جنجال‌آفرينی برخی رسانه‌ها در مورد سخنانش در اجلاس خبرگان رهبری در خصوص طرح برخی افراد دلسوز و خيرخواه گفت: متاسفانه برخی افراد و رسانه‌ها که خود را در بهشت برين می‌بينند شتابزده در خصوص اين اظهارات عکس‌العمل نشان دادند ولی بايد متذکر شوم افرادی دلسوز در مجمع تشخيص مصلحت نظام پيشنهاد دهنده اين طرح به اينجانب بودند که مورد موافقت بنده نيز قرار گرفت و قرار است نتايج آن به زودی در ديداری که با آنان خواهم داشت مورد بحث قرار گيرد.

     

    رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگری از سخنانش وظيفه احزاب کشور را در شرايط کنونی خطيرتر از گذشته خواند و تاکيد کرد: منطق و تجربه بشری نشان می‌دهد که اگر قرار است کشور با انتخابات و رای مردم اداره شود، بدون احزاب قدرتمند و برنامه‌دار امکان‌پذير نخواهد بود.

     

    رئيس مجلس خبرگان رهبری احزاب را پيش برنده و ضربه‌گير نظام خواند و با تاکيد بر اينکه هيچ‌چيز جای احزاب را در اداره کشور نمی‌تواند بگيرد، تاکيد کرد: خانه احزاب می‌تواند در نبود احزاب نيرومند در کشور در حل بسياری مسائل و مشکلات کشور کارساز و موثر باشد.

     

    در ابتدای اين ديدار آيت‌الله موسوی تبريزی دبيرکل خانه احزاب کشور و همچنين آقايان کاشفی، کنعانی‌مقدم، صفرزاده-يحيوی، شيخيانی؛ مرتضوی و سرکار خانم راکعی برخی ديگر از اعضای شورای مرکزی اين تشکل با تشريح مسائل و تحولات کشور در شرايط حساس کنونی، دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را در مورد حوادث اخير و نحوه برخورد با آن و نيز شرايط حساس احزاب کشور بيان کردند و خواستار استفاده از ظرفيت‌های آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برای برون رفت از اين شرايط شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر