۱۳۸۸ دی ۵, شنبه

متن پیاده شده روز پنجشنبه ۳ دی ۱۳۸۸ - محسن سازگارا

متن پیاده شده روز پنجشنبه ۳ دی ۱۳۸۸ - محسن سازگارا

سلام

پنجشنبه 3 دی ماه 88، 24 دسامبر 2009 میلادی

ابتدا عذرخواهی بکنم از همه شما، بخصوص یکی از دوستان که برای من نوشته بود عمو محسن به نظر می رسد انرژی ات کمتر است و با حرارت و تند و تیز حرف نمی زنی. انکار نمی کنم دو سه شب قبل هم عرض کردم، من آقای منتظری را خیلی دوست داشتم و از مرگ ایشان متاثرم. اما به هر حال چشم. وظیفه من است، مخلص شما هم هستم، سعی خودم را می کنم که کمی بر خودم غلبه بکنم و با انرژی و حرارت بیشتری حرف بزنم، به هرحال انرژی شماست که من را هم پر انرژی نگه می دارد و روانه میدان می کند. بخصوص اینکه تاسوعا و عاشورا در پیش است و حرکت بزرگی که همه می رویم بکنیم احتمالا قدم های بلندی جنبش را به پیش می برد که می تواند منشا انرژی برای همه ما باشد.

امروز در مورد ده موضوع صحبت می کنیم:

موضوع اول: مراسم تاسوعا و عاشورا است که دیگر قطعی شده، در تهران از میدان امام حسین تا میدان آزادی؛ به قول بچه ها از امام حسین به آزادی، از ساعت 10-11 صبح همه دسته ها به هم بپیوندند، شخصیت های شاخص جنبش هم همگی حضور خواهند داشت. در مورد شهرستان ها هم بچه ها به شدت کار کرده اند. مسیر های مختلفی را در نظر گرفته اند که تا فردا امیدوارم که قطعی بشود و من هم بتوانم اطلاع رسانی کنم ولی اگر هم توافق نباشد، در هر شهری به طور طبیعی مسیر های سنتی که هست را بچه ها می توانند دنبال کنند. آنچه که از کودتاچی ها فهمیدیم اینکه دارند تدارک می بینند که بلندگوهای بزرگ به سبک روز قدس درست بکنند بلکه بتوانند با در اختیار گرفتن بلندگو ها و شعار ها بتوانند مسیر تجمع و راهپیمایی بزرگ را به نفع خودشان برگردانند. که همانطور که روز قدس دیده شد فایده ای به حالشان ندارد، من باز هم خواهشم اینست که آرامش را حفظ کنید. با آرامش و طمانینه، دستور کار ما اینست که آقای خامنه ای و حکومت کودتایی او را در این دو روز عزل بکنیم همانطور که در 16 آذر بچه ها کردند. از قبل از 13 آبان شروع شد و در قم هم در تشییع جنازه آقای منتظری این کار انجام شد. درس ها و تاکتیکی که ما از قم می توانیم بگیریم هم اینست که وقتی چند صد هزار نفر و به روایتی پانصد هزار نفر تجمع کرده بودند، این ها امکان حضور نداشتند و حتی نتوانستند از بلندگو استفاده کنند، و وقتی که جمعیت رفت و تنها شدند پانصد نفر هزار نفر مزدوری که داشتند ریختند و به منزل آقای منتظری و آقای صانعی حمله کردند. به قول یکی از دوستان دارند مرجع سبز بعدی آقای صانعی را به این ترتیب برای جنبش تعیین می کنند. به هر صورت این تاکتیک لات بازی نشان داد که وقتی ما با هم هستیم و جمعیت ما با هم است، هیچ کاری نمی کنند. به قول یکی از بچه ها نوشته بود؛ بترسید ما همه با هم هستیم.

موضوع دوم: در اصفهان هم مراسم ختمی که آقای طاهری اعلام کرده بودند، به هم زدند. با یک سری لاتی که استخدام کرده بودند و نیروی انتظامی از آن ها حمایت می کرد به هم زدند، که بچه های خوب اصفهان شروع به شناسایی آن ها کرده اند که یک عده شان واقعا سوء سابقه دارند. من همین جا به این لباس شخصی هایی که هیچ کس هم مسئولیتشان را نمی پذیرد اخطار می کنم که وقتی لباس شخصی به تنشان است، نه سپاهی نه بسیجی نه پلیس محسوب می شوند و هیچ ارگان رسمی هم مسئولیتشان را نمی پذیرد، جانشان و خونشان هم پای خودشان است اگر دست تعدی و تجاوز به زن و بچه مردم دراز بکنند. باید این اخطار را به نیروی انتظامی هم داد که این تاکتیک های آقای نقدی که بروند لات و آدمکش و سوء سابقه دار استخدام کنند و به جان زن و بچه مردم بیندازند، فایده ندارد و چیزی از بار گناه نیروی انتظامی کم نمی کند و این در کارنامه نیروی انتظامی ثبت می شود، وظیفه نیروی انتظامی دفاع از جان و ناموس مردم است، آنچنان که پاره ای از افسران با غیرت نیروی انتظامی در مراسم 16 آذر به حمایت از مردم بلند شده اند. این را هم عرض بکنم که علیرغم این تاکتیک های لات بازی که آدم استخدام کنند و به جان مردم بیندازند، دیده شد که بچه های نجف آباد در حسینیه اعظم نجف آباد مراسم بزرگ خودشان را گذاشتند و حتی اجازه ندادند که در انتهای مراسم این ها وارد مسجد بشوند و شعارهای تندی دادند که نشان داد که وقتی با هم هستند و حواسمان جمع باشد و جمعمان را حفظ کنیم، از 500-1000تا لات مزدور کاری بر نمی آید.

موضوع سوم: آیت الله بیات زنجانی در شهر زنجان امروز پنجشنبه از ساعت 3 تا 4:30 در مسجد جامع شهر یا مسجد سید دعوت کرده است که برای آقای منتظری مراسم ختم برگزار بکنند. بچه های خوب زنجان شرکت می کنند و بعضی از بچه ها از جاهای دیگر برایم نوشته بودند که ما هم به زنجان می رویم و در مراسم شرکت می کنیم.

موضوع چهارم: تظاهرات همسران کارگران در اراک جلوی فرمانداری است که حرکت خیلی خوبی است. وقتی فشار حقوق نگرفتن یک کارگر بیش از همه به خانواده، همسر و بچه هایش می آید هیچ اشکالی ندارد که خانواده هم اعتراض خودش را انجام بدهد و به نان آور خانواده بپیوندند. این خط درستی ست که فکر می کنم در سایر حرکت های کارگری هم می شود ازشان خواهش کرد که وقتی چندماه است که کارگر حقوق نگرفته و گرسنه مانده اند، خانواده هم به تظاهرات بپیوندند. چرا که هم نمود بیشتری دارد، هم امکان سرکوبش سخت تر است و هم صدای اعتراض را بلند تر می کند.

موضوع پنجم: به دنبال برداشتن آقای مهندس موسوی از فرهنگستان هنر که کاملا دستپاچگی و بی مایگی کودتاچی ها را نشان می دهد به خصوص بعد از حادثه قم، پاره ای از اعضای فرهنگستان اعلام کرده اند که استعفا خواهند داد و آقای رضا مرادی قیاس آبادی از همکاران فرهنگستان که پروژه پژوهش سنگ نگاره ها را برعهده داشته، استعفایش را هم تسلیم کرده و در آن هم از آقای مهندس موسوی تعریف کرده و گفته که دیگر همکاری نمی کند. همچنین آقای دکتر ایرج فاضل را هم از فرهنگستان علوم پزشکی برداشته اند، این نشان می دهد که کودتاچی ها کلکسیون جهل در مقابل عقل و علم را دارند تکمیل می کنند و قدم به قدم جای آدم های فهمیده و دانشمند و دانش پژوه را با جاهلین عوض بکنند.

موضوع ششم: بانک مرکزی از مردم خواهش کرده که روی اسکناس ها ننویسید و این نشان می دهد که حرکت ما که از رسانه ای مثل اسکناس استفاده می کنیم و از مختصات خاص جنبش ما شده حرکت درستی است که استفاده از این رسانه می تواند جنبش را در سطح همه مردم زنده نگه دارد و به همه شعار های جنبش را برساند. بنابراین به جد باید این کار را ادامه داد.

موضوع هفتم: دانشگاه هنر تهران و دانشگاه فردوسی مشهد بخصوص شب گذشته در مشهد تظاهرات بود و شعارهای متعددی هم داده شد که من از بین آن ها دیدم که شعار؛ تجاوز جنایت مرگ بر این نوع دیانت، شعار جالبی بود که کاملا خط کشی می کند بین دینی که در آن هر جنایتی مجاز است با دینی که مردم عادی دارند.

موضوع هشتم: آقای نوری همدانی که مرجع حکومت ساخته ایست که بعد از امثال آقای شیخ محمد یزدی و آقای حسینیان و مصباح یزدی کسانی که سوابق بد و فاسد دارند، ایشان هم به دفاع از آقای خامنه ای آمده و حمله به دیگران که پاره ای از دست اندر کاران تهدید کرده بودند که پرونده های اخلاقی ایشان را افشا خواهند کرد.

موضوع نهم: آقای نبوی و آقای رمضان زاده به مرخصی آمدند که خبر خوبیست و بسیاری از فعالین به دیدنشان رفته اند.

یک سوال هم می ماند که برای فردا می گذارم.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر