۱۳۸۸ دی ۳, پنجشنبه

بانک مرکزی: روی اسکناس‌ها ننویسید

بانک مرکزی: روی اسکناس‌ها ننویسید

خبرگزاری ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی گزارش داد: ازآنجایی‌که اسکناس‌های منتشره جزء سرمایه‌های ملی است، لذا لازم است کلیه افراد جامعه در حفظ و نگهداری آن دقت کافی مبذول کنند. شایان ذکر است بانک مرکزی سالانه به طور متوسط ۶۰۰ الی ۷۰۰ میلیون برگ اسکناس‌های فرسوده را امحاء و به جای آن اسکناس‌های نو چاپ و جایگزین می‌کند. هزینه چاپ هر برگ اسکناس به طور متوسط ۳۰۰ الی ۴۰۰ ریال است. چنانچه این مبلغ در تعداد اسکناس‌های امحاء شده در سال ضرب شود مبلغ قابل توجهی خواهد شد که با این مبلغ می توان ده‌ها مدرسه، بیمارستان و … در سطح کشور به بهره‌برداری رساند.بنابراین وظیفه شرعی و ملی همه ما حفظ و نگهداری صحیح از اسکناس به عنوان ابزار معاملات روزمره است.

این گزارش می‌افزاید: متاسفانه بعضا" مشاهده می‌شود که برخی افراد اقدام به نگارش کلمات، عبارات و جملاتی بر روی اسکناس‌های رایج کرده یا آنها را ممهور به مهرهای گوناگون می‌کنند. نظر به اینکه این گونه اقدامات موجب مخدوش، فرسوده و از رده خارج شدن اسکناس می‌شود، از این رو به عموم مردم توصیه می‌شودکه از نوشتن و یا مهرزدن بر روی اسکناس جدا" خودداری کرده و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

بانک مرکزی تصریح کرد: دارنده این گونه اسکناس‌ها در سراسر کشور در این مرحله باید به شعب بانک‌ها مراجعه و نسبت به تعویض این گونه اسکناس‌ها اقدام کنند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر