۱۳۸۸ دی ۵, شنبه

تماس تلفنی سارکوزی با یکی از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات

تماس تلفنی سارکوزی با یکی از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهورى فرانسه،سرکوزى در جریان تماس با خانم ریس «حمایت کامل» خود را از وى اعلام و اظهار امیدوارى کرده است که وى بتواند به زودی به کشورش باز گردد.
از سوى دیگر، برنارد کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه نیز تلفنى با این شهروند فرانسوى گفت و گو کرد.

کوشنر پس از این صحبت تلفنى با اشاره به خانم ریس گفته است: «وى یاد گرفته که چطور با این وضعیت کنار بیاید، روحیه خوبى دارد و تمام کارکنان سفارت فرانسه در تهران در کنارش هستند.»

وزیر امور خارجه فرانسه مى گوید: «هدف ما این است که او هر چه سریعتر به کشورش باز گردد.»

کلوتیلد ریس، ۲۴ ساله، که براى یک تحقیق دانشگاهى شش ماهه در اصفهان به سر مى‌برد کمى پیش از پرواز به کشورش و در پى حوادث پس از انتخابات ریاست جمهورى ایران بازداشت شد.

وى متهم شده است که در تظاهرات ضد حکومتى شرکت کرده و عکس هایى از جریان اعتراض ها را براى دوستان خود فرستاده است.

وى پس از یک و ماه نیم حبس سرانجام در مردادماه با قید وثیقه آزاد شد ولى تا زمانى که محاکمه او به پایان برسد ناچار است در سفارت فرانسه در تهران اقامت داشته باشد.

دادگاه خانم ریس روز چهارشنبه در تهران برگزار شد و قرار است که به زودى در محاکمه دیگرى از سوى دادگاه انقلاب حضور یابد.

مقام هاى فرانسوى در ماه هاى گذشته خشم خود را از محاکمه کلوتیلد ریس ابراز کرده و تمام اتهام هاى مطرح شده علیه وى از جمله جاسوسى و اقدام علیه امنیت ملى ایران را رد کرده اند.

پاریس همچنین تهران را متهم کرده است که در تلاش است از این طریق باج گیرى کرده و على وکیلى راد، متهم به ترور شاهپور بختیار، آخرین نخست وزیر ایران قبل از انقلاب بهمن ۵۷، را با کلوتیلد ریس مبادله کند. این در حالی است که گویا محکومیت وکیلی راد پایان یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر