۱۳۸۸ دی ۵, شنبه

پرچم وطن را از یزید پس می گیریم

پرچم وطن را از یزید پس می گیریم


پرچم وطن را از یزید و یارانش پس می گیریم ! همراه شو عزیز

این روزها ، لباس های مردم و دیوار های شهرها شاید سیاه پوش باشد ، اما آیا این سیاه پوشی و چهره غمدار و اشک هایی که بر مظلومیت حسین و یارانش ریخته می شود ، با هدفی متعالی همراه است؟

آیا حسین و یارانش ، حج را نیمه کاره رها کردند تا عده ای امروز بر طبل و دهل و سنج بکوبند و خواب را از چشمان همه بگیرند ؟
آیا حسین و یارانش کشته شدند تا ما امروز به جای شنیدن صدای موزیک رپ از داخل ماشین های مدل بالا ، صدای " منصور ارضی ، محمود کریمی و سعید حدادیان " را بشنویم ؟
آیا باید در این روزها فقط گریست و آش و قیمه و قورمه ای خیرات کرد و دیواری را سیاه پوش کرد ؟
آیا حسین قیام کرد که ما دو شب نذری بدهیم و توی سر و صورتمان بکوبیم ؟
آیا حسین آن همه ظلم را تحمل کرد تا ما این روزها فقط زیر علم 200 کیلویی برویم و همه برایمان کف و سوت بزنند ؟
آیا حسین و یارانش در راه گفتن حقیقت ، جانشان را دادند تا هیات ها سر تیغه علم و رنگ پر علم با هم کل کل بکنند ؟
آیا پیام حق طلبی و حقیقت گویی حسین و یارانش در ظرف یک بار مصرف خورشت قیمه خلاصه می شود ؟
شاید حسین کشته شد ، اما پرچم قرمز مقاومت و فریاد علیه یزید زمان ، همچنان پابرجاست .اگر حسین برای احیای دین جدش بر یزید و معاویه قیام کرد و تا پای جان ایستاد ، ما هم برای گرفتن حقمان در مقابل معاویه و یزیدیان زمانه می ایستیم .
نسل من در روز عاشورا به یزید و یزیدیان اثبات می کند که شاید در این سالها از حسین و قیام حسین هر چه می خواستند به خوردمان داده اند ، اما ما وارثان حقیقی راه حسین هستیم و انتقام خون " سهراب " ها و " ندا " ها و " ترانه " ها و " محسن " ها را از یزید زمان خواهیم گرفت


می گویند: عاشورا را سیاسی نکنید

 چه کسی می گویدعاشورا را سیاس نکنید؟ مگر سیاسی تر از عاشورا حادثه ای در تاریخ داریم؟ یزید پس ازشکست در برابر علی ابن الحسین علیه السلام و زینب کبری سلام الله علیها می گفت: هرچه می خواهیدبر حسین بگریید، اما عاشورا را سیاسی نکنید! در این خفقان، امام زین العابدین(ع) نهضت بکاء را بنیان نهاد،آری گریه بر حسین سیاسی است، اشک بر حسین(ع) باید سیلی شود تا بساط ظلم را بر چیند، زنجیر زن حسین باید پای ظالم را در زنجیر کند و دستی که در عزای حسین سینه می زند باید دست رد بر سینه ستمگر زند.

  بعد از بنی امیه، بنی عباس از عاشورا و قبر حسین(ع) می ترسیدند،متوکل عباسی قبر حسین را خراب کرد و شخم زد و بر مزارش گندم کاشت و زائرین حسین را در بند می کرد، اما باز خون حسین(ع) در رگهای همه آزادگان جریان یافت.

   امروز نماینده ای اصولگرا در مجلس می گوید: عاشورا را سیاسی نکنید! چه شده است، وقتی می خواهید به حکومت برسید می گویید: سیاست ما عین دیانت ماست! و چون بر خر مراد سوار شدید و بر اریکه قدرت تکیه زدید، عاشورا، این حادثه بزرگ سیاسی و بزرگترین نهضت آزادیبخش بشری را می خواهید غیر سیاسی کنید!

  در طول تاریخ مستکبران ، دیکتاتورها و حکومت های استبدادی از عاشورا بیم داشتند، و سعی کردند از عزای حسین برای خود بهره برداری کنند و به قدرت برسند اما چون حاکم شدند ، تفکر حسینی را مانع خود می دیدند، یزید اولین سلطان جائری بود که برای حسین(ع) مجلس عزا برپا کرد، او که دستانش به خون حسین(ع)آلوده بود باز بقای حکومت خود را در برگزاری مجلس عزای مظلوم می دید! پس مجلس عزای غیر سیاسی، مجلس یزید است، عزای حسین باید تن ظالمین را بلرزاند.

  انقلاب به برکت تاسوعا و عاشورای سال 57 به پیروزی رسید، آنروز تظاهرات میلیونی مردم را رفراندمی علیه رژیم می دانستیم، و صد البته کسی بود که از فراز هلی کوپتر پیام مردم را بشنود و چمدان های خود را جمع و از این دیار برود!

  من بر این باورم که عاشورای امسال نقطه عطفی در نهضت اسلامی ایران است، باید همه با هم در تاسوعا و عاشورای حسینی شرکت کنیم تا نگذاریم دستاورد شهیدانی چون بهشتی، مطهری،همت و باکری بر باد رود. نگذاریم بار دگر عادات شاهانه ، رسم و رسوم سلطانی و اوامر ملوکانه جای جمهوریت را بگیرد، تاسوعا و عاشورا با حسین(ع) پیمان بسپاریم که تن به ذلت نسپاریم!

  4/10/88 شب تاسوعای حسینی / مهدی خزعلی


از محرم 57 تا محرم 88 ، از "یا حسین " تا "میر حسین 

ایدئولوژی و نماد کارکردهای ِ مشابهی دارند . هر دو  ذهن را تسخیر می کنند . هر دو برای بسیج ِ توده ها و شکل گیری جنبش های ِ اجتماعی کارکردهای ِ مثبتی دارند . اما آنچه یک نماد بر دوش می کشد بسیار فراتر از تکلیفی است که ایدئولوژی می طلبد . ایدئولوژی ها مخاطبان خاص دارند اما نماد ها مخاطبان عام .

انقلاب اسلامی ، یک انقلاب ِ ایدئولوژیک بود . مرحوم مطهری در همان دوران به روشنی  گفته بود " چون انقلاب ِ ما یک انقلاب اسلامی بود ، پس جمهوری ما هم باید یک جمهوری اسلامی باشد ". افسوس ! این سخن ِ مرحوم مطهری واقعیت یافت  تا سال ها یک ملت ، تاوان ِ اشتباه نخبگانشان را پس دهند . نخبگانی که ابزار ِ انقلاب را با ابزار ِ حکومت یکی  دانستند . غافل از آن که ویران کردن ِ یک عمارت غیر از ساختن یک بنا است  و  هر کدام ابزار و مصالح و کارگزاران ِ  خود را می طلبد .

جنبش ِ "سبز" ایران برخلاف ِ انقلاب ِ" اسلامی"  ، متکی بر نماد هاست نه ایدئولوژی . جنبش ِ سبز برای تسخیر قلوب و اذهان از نمادها بهره می گیردو نمادهای ِ جنبش ِ سبز فراگیرند . راز ِ همراهی جهانیان  با او همین است . "سبز"  بودن  این ِ جنبش  ، یعنی جنبش ِ سبز با نمادهایش آغاز شده است . این نماد ها بسیارندو جهانی اند :  رنگ سبز ، میر حسین ،  ندا آقا سلطان ، کیانوش آسا ،  احمد زید آبادی ، محمود وحید نیا ، کهریزک ، رامین ِ پوراندرجانی …

خاطره ی محرم ِ 57  و سهم  " یاحسین " های  آن در انقلاب ِاسلامی  ماندگار  شد .  اکنون محرم ِ 88 فرا رسیده است تا این بار سهمی " میر حسین " در جنبش ِ سبز ماندگار شود .  اگر چه میان ِ آن محرم و این محرم شباهت فراوان است  اما فراموش نباید کرد  ، تفاوت انقلاب ِ اسلامی تا  جنبش ِ سبز ، تفاوت از " یاحسین تا " میر حسین "  است .


به همه بگویید

بهمه بگویید که روز عاشورا، حکومت به هیچ عنوان نمیتواند کوچکترین خشونتی بکار ببرد. بکار بردن کوچکترین خشونتی در روزتاسوعا یا عاشورا،همان و سقوط آنی همان. به همین دلیل تمام فشار سیاسی خود را معطوف کرده اند که فقط جو ارعاب درست نمایند،این جو شکننده تر از هر چیزی است. حضورهرچه بیشتر باشد، ریزش نیروهای نظامی معتقد به اصول دینی و مذهبی، شدیدتر خواهد بود 


مسیرهای عزاداران در تاسوعا و عاشورای سبز در سراسر ایران

مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر کشور با حضور حامیان جنبش سبز برگزار خواهد شد . این مراسم در تهران با حضور رهبران جنبش همراه خواهد بود. شروع مراسم ساعت 10 صبح می باشد.

طبق اطلاعات رسیده به سایت رویداد مسیرهای گروه های و دسته های عزاداری در 22 شهر به شرح زیر است:

1-تهران : میدان امام حسین - میدان آزادی
2-یزد : چهارراه شهدا خ قیام تا میدان فاطمی
3-همدان : میدان امام خمینی - میدان بوعلی - میدان آزادی
4-ساری : خ جمهوری اسلامی- میدان ساعت تا میدان شهدا
5-رشت : میدان انقلاب - میدان شهدا
6-تبریز : خ جمهوری اسلامی - میدان شهدا - میدان توحید
7-ایلام : میدان امام خمینی- خ فردوسی - میدان 22 بهمن
8-اصفهان : خ چهارباغ پایین - میدان انقلاب ( سی وسه پل) تا میدان تختی
9-اهواز : خ طالقانی- میدان شهدا تا خ دکترشریعتی
10-اردبیل : میدان امام حسین- خ امام خمینی- میدان امام خمینی- میدان عالی قاپو- خ شیخ صفی تا میدان امام خمینی
11-اراک : خ امام خمینی- میدان ولی عصر تامیدان شهدا
12-اورمیه : خ امام- میدان انقلاب تا بازار
13-شیراز : خ کریم خان زند- فلکه ستاد تا فلکه شهدا
14-قزوین : خ امام خمینی وآیت الله طالقانی ازمیدان ولی عصرتامیدان جهاد
15-قم : خ آستانه میدان آستانه- بلوارشهید منتظری- خ مرعشی نجفی - میدان شهدا
16-کرج : خ طالقانی برج ساعت تا میدان هفت تیر
17-کرمان : خ میرزا رضا کرمانی میدان فابریک تا میدان مشتاقیه
18-کرمانشاه : بلوارشهید مطهری ازمیدان غدیر تا میدان شهید رجایی
19-یاسوج : خ جمهوری اسلامی میدان آزادی تا میدان بسیج
20-مشهد : بلوار امام رضا(ع) فلکه برق تا حرم و بلوارطبرسی ازمیدان راه آهن تا حرم
21-بندرعباس : خ امام خمینی ازمیدان انقلاب تا میدان شهدا
22- زنجان : خیابان های منتهی به حسینیه اعظم زنجان


گزارش تکمیلی از تظاهرات در میدان توپ خانه تهران

امروز قرار بود مراسم یادبود آیت الله منتظری در میدان توپخانه برگزار شود .از قبل از ساعت 3 بعد از ظهر تعدادی از مردم در مقابل درب مترو توپخانه (خمینی ) تجمع کرده بودند هنوز هیچ خبری از نیروهای گارد و انتظامی نبود. تنها لباس شخصی ها بودند که حضورشان در بین مردم معترض چشم گیر بود و همراه با جمعیت حرکت می کردند. ساعت 15:10 تعداد مردم به خصوص جوانهایی که از مترو بیرون می آمدند و به صف معترضین می پیوستند بیشتر می شود در همین لحظه بود که نیروهای انتظامی شروع به متفرق کردن مردم از جلو مترو کردند .و همزمان تعدادی موتور سوار لباس مشکی دور میدان توپخانه شروع به مانور کردند.

 جمعیت هم شروع به سردادن شعار الله اکبر و مرگ بر دیکتلاتور زندانی سیاسی آزاد باید گردد کردند که دوباره ماموران نیروی انتظامی به سمت جمعیت آمدند و در مقابل جمعیت ایستادند تا مسیر آنها را تغییر دهند.

 لباس شخصی ها داخل جمعیت حرکت می کردند و جواناهایی که شعار بر علیه خامنه ای می دادند را شناسایی و به سراغشان می رفتند نوجوانی 16 ساله داخل جمعیت بود و دائم می گفت مرگ بر رهبر ما خامنه ای ٰ بشکند کمر رهبر ما خامنه ای که جمعیت هم با صدای بلند در جواب می گفت آمین که یک نفر از لباس شخصی ها به آرامی که بقیه جمعیت متوجه نشوند به سراغش رفتند و به حالتی که بازداشتش کنند دستش را گرفتند که تعدادی از خانم ها متوجه شدند و او را نجات دادند .

 لباس شخصی دائم فریاد می زد و به بقیه لباس شخصی ها می گفت بروید دنبالش به آقا فحش داده که تعدادی از جوانها به سمت یکی از لباس شخصی ها حمله کردند و او هم میله ای را برداشت و به جان تعدادی از جوانها افتاد که خانم ها در مقابلش ایستادند و نگذاشتند به ضرب و شتم جوانها  ادامه بدهد .لباس شخصی ها در زیر لباسشان باتوم برقی داشتند و هر جایی احساس خطر می کردند بیرون می آوردند و به جمعیت حمله می کردند جمعیت پراکنده می شد اما دوباره در گوشه ای بهم می پیوستنذ ساعت 15:55 جوانها در میدان توپخانه با شعار الله اکبر عزا عزا ست امروز ملت سبز ایران صاحب عزاست امروز تجمعی را شکل دادند .

 راننده ها حتی راننده های اتوبوس واحد و اتوبوس های شخصی با بوق زدن از مردم حمایت می کردند  که نیروهای موتور سوار با باتون و گاز اشک آور به جمعیت حمله کردند ساعت 16 رفته رفته تعداد نیروهای لباس شخصی و انتظامی و حتی نیروهای گارد مستقر به دور میدان توپخانه افزوده می شد و به مغازه دارها دستور بستن مغازه ها را می دادند.

 ساعت 16:10 حدود 200 نیروی گارد و موتور سوار را در توپخانه پیاده کردند انها را جلو مخابرات مرکزی نشاندند تا آموزشها و دستورات لازم را به آنها بدهند ون ها و اتومبیل هایی از کلانتری های مختلف همچون کلانتری بهارستان ٰ نازی اباد ٰ ترمینال جنوب ٰ جوادیه پلیس پیشگیری نیروی انتظامی به چشم می خورد که دور تا دور میدان را محاصره کرده بودندنزدیک ساعت 17 جمعیت در میدان توپخانه حضور داشتند و جوانها به آرامی از کنار مردم می گذشتند و می گفتند وعده ما تاسوعا و عاشورا.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
03 دی 1388 برابر با 24 دسامبر 2009


فرقیست بین منتظری و خامنه ای

،یکی به خاطر حق مردم از قدرت دست میکشد یکی به خاطر قدرت طلبی خود حق مردم میخورد و خون ها می ریزد!

فرقیست بین خامنه ای و منتظری که باعث نفرت خامنه ای و محبوبیت منتظری میشود
چندروز پیش که آیت الله منتظری فوت کرد،اکثر مردم به غم فرو رفتند و تشییع جنازه ایشون و به دنبالش تجمعات زیادی در کشور اتفاق افتاد ، چیزی که باعث محبوبیت منتظری بود ماندن در کنار مردم و دفاع از حق مردم و خون جوانانی بود که توسط حاکمیت ریخته شده بود! این حق خواهی و دفاع از حق مردم تا جایی بود که حتی نیابت رسیدن به بالاترین مقام سیاسی کشور و نظام ، رهبری را از دست داد و در سالهای بعد آن همیشه از طرف حاکمیت تحت فشار و تهدید بود ...

اما چیزی که باعث منفوریت خامنه ای شده بر عکس این مطلب است ، قدرت خواهی و وماندن در قدرت به هر بهانه ای ، ریختن خون جوانان وطن به بهانه دفاع از اسلام و انقلاب ! بت نمودن شخصیتی به اسم مقام معظم رهبری و فصل الخطاب تمام حرفها و کارها ! و قدرت خواهی و ماندن در قدرت با زور و با توسل به کشتار و سرکوب مردم و جوانان وطن ...

و پایانی متفاوت برای هر دو آیت الله ، آیت الله منتظری با شکوه و عظمت و شلوغی مردم به خاک سپرده میشود و یادش همیشه به نیکی در جامعه و در گذر تاریخ و دید آیندگان ثبت خواهد شد اما آیت الله خامنه ای با خفت و نفرت و تنهایی و نبود طرفدار مردمی کارش به پایان خواهد رسید و در جامعه و در گذر تاریخ و نگاه آیندگان نامش به بدخواهی و بدی ...ثبت خواهد شد .

تایمز ندا را شخصیت سال معرفی کرد

 
تایمز لندن بر اساس یک رسم دیرینه هر سال یک نفر را به عنوان شخصیت بر تر سال معرفی میکند.شخصیت انتخاب شده امسال مرحوم ندا اقا سلطان میباشد

 

پایان متن
گروه خبری دانشجویی موج سبز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر