۱۳۸۸ دی ۳, پنجشنبه

Fwd: متن پیاده شده روز پنجشنبه ۳ دی ۱۳۸۸

 متن پیاده شده روز چهارشنبه دوم دی ماه ۱۳۸۸ - محسن سازگارا

سلام، چهارشنبه دوم دی ماه 88، 23 دسامبر 2009 میلادی

 

در مورد شش موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول ادامه جو سازی ها و جنجال سازی هایی است که کودتا چیان در قم انجام می دهند. به دنبال تشیع جنازه با شکوه آیت ا... العظمی منتظری که صدها هزار نفر در آن شرکت کردند و هنوز هم در تمام دنیا عکسها و فیلمهای آن در مطبوعات و رسانه‌های دنیا در حال پخش می‌باشد و به دنبال اینکه جمعیتی چنین بزرگ یکپارچه علیه آقای خامنه ای شعار دادند و در‌واقع از رهبری عزلش کردند، این ضربه برای کودتا چیان، برای استبداد دینی بخصوص در شهر قم بسیار گران آمده و در روز دوشنبه بعد از تشعیع جنازه ساعت 1 یا 2 بعد از ظهر به بعد، 500 نفر و یا حالا به روایتی 1000 نفر از آدمهای مدرسه مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی متعلق به آقای مصباح یزدی و یک تعداد هم لباس شخصی را آوردند توی خیابان و شعار دادند و سعی کردند که لات بازی در بیارند. این موضوع دیروز هم ادامه پیدا کرده و با حمایت نیروی انتظامی به منزل آیت ا... صانعی حمله کردند و شیشه شکستند و وحشت خود شون را از اینکه آیت ا... صانعی بعد از آیت ا... منتظری در‌واقع مسئولیت مرجعیت دینی جنبش سبز را بر عهده بگیرد نشان دادند. جالب این است که با این کارشون خیلی بیشتر اذهان را متوجه می‌کنند به اینکه جنبش سبز می‌تواند که آیت ا... صانعی را تکیه گاه خود در مسیری که می‌رود قرار دهد.
 
به هر حال این کارهایی که می‌کنند و این دست و پایی که می‌زنند و متأسفانه پاره‌ای از آقایانی همچون نوری همدانی را هم که در سالیان اخیر جزو مراجع قلمداد شده و بارها دفاع کرده از هر کار ناروایی که حکومت کرده به میدان آوردند، اما نتیجه آن این شده است که همانطوریکه بسیاری از دوستان بنده هم برای من نوشته اند، در قم خیلی از آقایان مراجع که خیلی اخبار را دنبال نمی‌کنند و یا حداکثر خبرهای رسانه‌های حکومتی به گوش آن‌ها می رسد، ناگهان به خود آمدند و این حادثه عجیب که چند صد هزار نفر در قم جمع شوند، عمق نارضایتی مردم از آقای خامنه ای و حکومتش را برای اولین بار دیدند و تأثیر جدی در جو شهر قم گذاشته. به هر حال فکر می‌کنم آنچه که در قم اتفاق افتاده و آنچه که این گروه اندک لات بازی در واقع، همان چیزی که من اسمش را سیاست لات بازی گذاشتم، درقم انجام می‌دهند همه نشان می‌دهد که صحنه تاسوعا و عاشورای امسال که مقارن با هفتم  آیت ا... العظمی منتظری نیز هست چگونه در‌واقع هم آوردی ملت با حکومت را نشان خواهد داد و پیشاپیش هم معلوم است که حکومت با تشدید دستگیری پاره‌ای از فعالین، با ریختن در خانه این و آن و مدارک آن‌ها را بردند همچون آقای قابل و دیگران و اینطور جو سازیها، امیدوار است که بلکه مردم بترسند و  آن راهپیمایی بزرگ میلیونی خود را انجام ندهند که در‌واقع آغاز پایان حکومت خواهد بود.

نکته دومی که می‌خواستم بگویم سفر آقای احمدی نژاد به  شیراز است که یک چیزی در حدود همان بلایی که مردم در اصفهان و تبریز بر سر این رئیس جمهور انتصابی آوردند در شیراز هم بر سر آقای احمدی نژاد آمد و با وجود اینکه از مدرسه‌ها کمک گرفتند، از پادگان کمک گرفتند اما  چند هزار نفری بیشتر نتوانستند جمع بکنند و در‌واقع یک بار دیگر هم دیده شد که چگونه مردم پشت کردند به کودتا چیانی که تنها ابزارشان عوام فریبی و سرکوب است. نکته جالب این است که کارگران مخابرات راه دور که درواقع به نوعی واحد آن‌ها زیر نظر ساصد هست و به نوعی به سپاه وصل می‌شوند و چندین و چند ماه است که حقوق نگرفتند و قبلاً هم تجمع داشتند، به هنگام آمدن آقای احمدی نژاد دوباره دست به تجمع زدند و به او هم گفتند که حقوق آن‌ها پرداخت نشده و خواهان گرفتن حقوق خود شدند. موضوعی که در بسیاری از کارخانجات کشور ادامه دارد.

 نکته سومی که می‌خواستم بگویم این است که بالاخره کودتاچیان طاقت نیاوردند و آقای مهندس موسوی را از ریاست فرهنگستان هنر برداشتند و آقای علی معلم را که معروف به انوری آقای خامنه ای هست را جایگزین ایشان کردند، همانطوریکه انتظار هم می‌رفت و قبلاً هم شایعه آن مطرح شده بود. به هر صورت جالب است که مقدار مخالفت و کینه خود را با این کارها نشان میدهند و این جایگزینی شخصی مثل آقای علی معلم با آقای مهندس موسوی کاملاً نشان می‌دهد که اختلاف سطح آقای خامنه ای و دولتش با مردم تا چه حد است.

 نکته چهارمی که می‌خواستم بگویم این است که شایعات بسیاری در مورد مرگ آقای منتظری منتشر شده، اینکه ایشان را به روش روسی مسموم کردند، یعنی دارو ها را تغییراتی دادند یا سمی گذاشتند و امثال این‌ها که خیلی‌ها هم از من پرسیدند. من هیچ اطلاع خاصی ندارم اما به هر حال این را می‌توانم بگویم که در حکومتهای استبدادی و دیکتاتوری که گردش آزاد اطلاعات بسته است و هر کار آن‌ها زیر سؤال است و پیشینه آدمکشی دارند، هر شایعه ای می‌تواند قوت بگیرد و البته قضاوت را باید گذاشت به پیدا شدن مدارک قطعی تر و مستند تر. به هر حال از قول پزشکان آقای منتظری که من پرسیدم، فهمیدم که تا همین یکی دو هفته پیش که ایشان رو معاینه کرده بودند و سلامتی ایشان را کنترل می‌کردند، مریضی خاصی آقای منتظری نداشته و فقط یک مقدار قند ایشان بالا بود ولی در کنترل بوده و تحت نظر پزشکان زندگی می کردند. به هر صورت این هم یک نکته‌ای است که در این‌جور نظامها این کارها طبیعی است و باید منتظر مدارک بیشتری بود.

 نکته پنجمی که می‌خواهم بگویم، ادامه نا‌آرامی ها در دانشگاه‌هایی مثل علم و صنعت، دانشگاه آراد تهران جنوب، مرکز مطالعات و تحقیقات دانشگاه آزاد که دانشجویان دوره فوق لیسانس و دکترا هستند و یک سری دیگه از دانشگاه‌های کشور بوده که کماکان اعتراضات دانشجویان را و همدردی آن‌ها را با مرگ آیت ا... العظمی منتظری نشان میدهد.

 اما نکته آخری که می‌خواستم به آن بپردازم. نکته اصلی که بحث راهپیمایی روزهای تاسوعا و عاشوراست یعنی روز شنبه و یکشنبه‌ ای که در پیش است. غیر از اینکه الله اکبر گفتن در شبهای تاسوعا و عاشورا می‌تواند تدارک ملت باشد، غیر از اینکه برای من عکسهایی را فرستادند از اینکه اعلامیه های متعددی را بچه‌ها چاپ کردن و به شکل به اصطلاح اعلامیه و دستی هم توزیع کردند، و باید آماده سازی در و دیوار را هم شروع کرد، مسیری که در تهران قطعی شده، میدان امام حسین به میدان آزادی از مسیر خیابان انقلاب و آزادی هست و هسته های تظا هرات هم از خیابانهای منتهی به این‌ها و عمود به این مسیر، از خیابان شریعتی، خیابان ولیعصرجنوبی و شمالی، خیابان سپهبد قرنی، جمالزاده و به طور کلی تمام خیابا نهایی که وارد مسیر انقلاب و آزادی می‌شود، می‌تواند تجمع شکل بگیرد و بیایند از اینجا وارد مسیر اصلی بشوند. اگر هم احتمالاً، چون احتمالش بسیار کم است که حکومت امکان آن را داشته باشد که در تهران و در شهرهای کشور بتواند نیرو بسیج کند و برخورد بکنه، حکومت تصمیم گرفته باشه که کل خیابان انقلاب و آزادی از امام حسین تا آزادی را ببندد آنوقت مسیر جایگزین شماره یک خیابان ولیعصر است از تجریش تا راه آهن، اگر آنجا را هم به فرض بسته باشند، مسیر جایگزین شماره 2 خیابان دکتر شریعتی از پیچ شمران تا میدان قدس است. به هر حال مهم این است که مسیرهایی که در تهران اعلام شده و در شهرستانها هم احتمالا در همین یکی دو روز اعلام خواهد شد، در روز تاسوعا و عاشورا هرکس از هر جا عزاداری میکنه از ساعت 10 صبح به بعد وارد این مسیرهای یگانه و واحد بشو یم، با شعارهای یا حسین میر حسین، ابوالفضل علمدار کروبی را نگه دار و یزید کارش تمومه و اشاره به آقای خامنه ای به عنوان یزید، فکر میکنم که بتوانیم که ادامه کاری را که در قم آغاز شد با تشییع جنازه آیت ا... العظمی منتظری انجام بدیم و در‌واقع آقای خامنه ای و حکومتش را باید بتوانیم در خیابان عزل کنیم با نشان دادن اکثریت مطلق ملت که بعد از آن ریزش نیروهای مسلح را خواهیم داشت و بعد از آن شکا فهای بزرگ در حکومت و رفتن به سمت قدمهای نهایی که به امید خدا خواهد رسید.

تا فردا پیروز و موفق و سرافراز باشید،

 به امید پیروزی ایران و ایرانی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر