۱۳۸۹ بهمن ۸, جمعه

ایران خودرو، امروز: تحصن، اعتصاب، عزای عمومی

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via تحول سبز by فرهاد on 1/27/11

تحول سبز: در پی حادثه مرگبار در شرکت ایران خودرو که بر اثر فشار کاری وارده بر یکی از کارگران بوقوع پیوست، و منجر به مرگ چند تن از کارگران آن شرکت شد، فضای کارخانه همچنان به شدت ملتهب بوده و کارگران معترض در تحصن به سر می برند.

به گزارش وبلاگ «کارگران فلزکار مکانیک»، کارگران معترض که علت اصلی این حادثه را اضافه کاری اجباری می دانند، حاضر به ترک کارخانه نشده و همچنان در فضای کارخانه ایران خودرو متحصن هستند.

این در حالی است که از دیروز، شش بهمن ماه، مسئولان کارخانه با اعلام عزای عمومی اقدام به تعطیلی کارخانه کرده که این تعطیلی امروز هم ادامه دارد و به این ترتیب از ورود دیگر کارگران به کارخانه جلوگیری شده و مانع از پیوستن آنها به جمع متحصنین گشته اند.

همچنین هنوز اجساد کارگران کشته شده به خانواده هایشان تحویل نشده است. امروز قرار است تعداد ٢٧ نفر از نمایندگان منتخب کارگران در دیداری با وزیر صنایع، خواستار پاسخگویی وی باشند.

گفتنی است مسئولین کارخانه ایران خودرو یکی از کارگران شیفت شب کارخانه را که در قسمت حمل و نقل داخل کارخانه کار می کرد، با وجود بیماری شدید، در روز تعطیل (سه شنبه – اربعین حسینی) مجبور به کار کرده بودند و این کارگر پس از اینکه با وضعیت جسمانی بسیار سخت، چند سرویس را انجام داد، با خودرو به کارگرانی که برای زدن کارتِ ساعت در محلی جمع شده بودند، برخورد کرد که در نتیجه گروه زیادی کشته و زخمی شدند .

تجمع اعتراضی کارگران شرکت ایران خودرو نسبت به این مسئله و مطالبه آنها جهت پاسخ خواهی از مسئولین شرکت، با برخورد خشونت بار نیروهای امنیتیِ مستقر در محل مواجه شده بود.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر