۱۳۸۹ دی ۲۴, جمعه

بیست شرکت مرتبط با کشتیرانی و صنایع هوا فضای ایران، به لیست تحریم های آمریکا...

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via جنبش راه سبز - همه گزارش‌ها by جنبش راه سبز on 1/13/11

جرس: چند هفته بعد از آنکه ایالات متحده آمریکا، نام چند شرکت دولتی دیگر ایران - از جمله نفت و گاز پارس - را به فهرست تحریم های اِعمالی افزود، روز پنجشنبه ٢٣ دی ماه (۱٣ ژانویه) نیز بیش از ۲۰ شرکت پوششی را، به اتهام "ارتباط با خطوط کشتیرانی و سازمان صنایع هوا فضای ایران"، مورد تحریم قرار داده و اعلام کرد "برخورد با تلاش جمهوری اسلامی برای دور زدن تحریم ها از طریق ایجاد شرکت های صوری و پوششی، هدف این تحریم ها است."


به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که نام ۲۰ شرکت خصوصی که در هنگ کنگ به ثبت رسیده اند را به فهرست تحریم های خود اضافه کرده است، که چهار شرکت حمل و نقل دریایی که در جزیرۀ «مان» (متعلق به بریتانیا) به ثبت رسیده اند نیز از سوی آمریکا در این لیست قرار دارند.


دولت ایالات متحده همچنین "گروه صنایع شهید احمد کاظمی" و "صنایع شهید بابایی" که می گوید به سازمان صنایع هوا فضای ایران وابسته اند را تحریم کرده است.


دولت ایران هنوز به این تصمیم خزانه داری ایالات متحده واکنشی نشان نداده است.


گفتنی است خطوط کشتیرانی ایران در سال ۲۰۰۸ به دلیل آنچه آمریکا دست داشتن در حمل سلاحهای غیرقانونی خواند، تحریم شد و سازمان صنایع هوا فضا نیز پیشتر توسط ایالات متحده به اتهام ارتباط با برنامه موشکی ایران تحریم شده بود.


جمهوری اسلامی تحریم های آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد را بی فایده خوانده و محمود احمدی نژاد، تحریم های احتمالی را "مفید" و "انگیزه ساز" برای پیشرفت های کشور خوانده است.


آمریکا اوایل دی ماه، چند شرکت دولتی دیگر ایران از جمله نفت و گاز پارس را به خاطر آنچه کمک به برنامه اتمی و موشکی آن کشور خواند، به فهرست تحریم ها افزوده بود. شرکت نفت و گاز پارس، شرکت بیمه معلم به خاطر عرضه بیمه دریایی به خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بانک انصار و بانک مهر به خاطر ارائه خدمات مالی به سپاه پاسداران، "بنیاد تعاون سپاه" که یک شرکت خدمات مالی است که کار سرمایه گذاری های سپاه پاسداران را انجام می دهد و شرکت "لاینر ترانسپورت کیش" برای ارائه حمایت مالی از جمله حمل سلاح برای حزب الله به نمایندگی از سوی دولت ایران تحت تحریم قرار گرفتند.


همچنین نام پرویز فتاح از اعضای سپاه و وزیر نیروی سابق محمود احمدی نژاد نیز در فهرست تحریم ها قرار گرفت.


استوارت لوی معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، چندی پیش و همزمان با اعمال تحریم های جدید گفته بود: "هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از شرکای عمده در رفتار غیرقانونی ایران و تلاش آن برای پرهیز از تحریم ها هستند."


این مقام ارشد دولت اوباما همچنین گفت: "سپاه پاسدارن ایران همچنان یکی از کانون های توجه تحریم های آمریکا و بین المللی است زیرا نقشی محوری در برنامه موشکی و اتمی ایران بازی می کند، از تروریسم حمایت می کند، و به علاوه در نقض جدی حقوق بشر دست دارد."
 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر