۱۳۸۹ دی ۲۴, جمعه

نیم نگاهی به پیام اخیر آقای هاشمی رفسنجانی

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via جنبش راه سبز - همه گزارش‌ها by جنبش راه سبز on 1/13/11

اشرف منتظری
 اگر آن روزها آقای هاشمی اقدام جدی کرده بودند امروز مراجع، روحانیون وشخص آقای هاشمی مورد توهین قرار نمی گرفتند

 

در خبرها آمده بود که آقای هاشمی رفسنجانی در پیامی که به مناسبت سالگرد حوادث 19 دی1356در قم صادر کرده بودند، خطر جریان مرموزی را که در حاکمیت نفوذ کرده و هر از چند گاهی روحانیون مبرز و مورد علاقه مردم و حتی مراجع تقلید را مورد توهین و تهمت قرار داده و درصدد حذف روحانیون از صحنه قدرت می باشد، مورد توجه و ارزیابی قرار داده اند.

 

 از جمله روحانیون مبرز و مورد علاقه مردم که مدتی است مورد اهانت و تحقیر جریان مذکور قرار می گیرند آقای هاشمی رفسنجانی می باشد. سابقه ایشان در انقلاب و مبارزات و زندانها و فعالیت های نامبرده در دوران رژیم گذشته برکسی پوشیده نیست. من خود تا حدود زیادی از فعالیت های آقای هاشمی و روابط مخفی مبارزاتی که دوران رژیم گذشته با پدرم داشتند، مطلع می باشم. هنگامی که ایشان توسط ساواک زیر شکنجه قرار داشتد پدرم سخت نگران حال ایشان بودند. نقش ایشان پس از پیروزی انقلاب در تحکیم نظام و در سالهای جنگ و دوران سازندگی نیز قابل انکار نمی باشد.

 

 

 اما با قبول همه اینها سخن برسر این مطلب است که سنت غیر اخلاقی و غیر شرعی توهین و افترا و تهمت زدن و اهانت نمودن به انسانهای شریف وآزاده وعلاقه مند به انقلاب و کشور و نیز اهانت به ساحت مرجعیت و مراجع  تقلید و خط بازیهای سیاسی و حذف و منزوی نمودن نیروهای مفید و خدمتگزار به کشور در زمانی پایه گذاری شد که آقای رفسنجانی در متن قدرت بوده و در جایگاهی قرار داشتند که تاثیر گذار بودند و می توانستند مانع تحقق و ماندگار شدن این سنت غیر اخلاقی وغیراسلامی شوند.

 

 

 

 

 آقای هاشمی به یاد دارند که علاوه بر حضرات آیات شریعتمداری، سید حسن قمی و سید صادق روحانی، با استاد خود و دومین شخص انقلاب و نظام، حضرت آیت الله العظمی منتظری، چه برخوردهایی در دهه شصت و مدتی بعد از آن که آقای هاشمی هنوز درمتن قدرت بودند، صورت گرفت و چه اهانت هایی به معظم له و بیت و منسوبین ایشان شد که هنوز هم ادامه  دارد.

 

 اگر جناب آقای هاشمی رفسنجانی همان زمانی که مرحوم آیت الله العظمی منتظری خطر کودتای خزنده علیه نیروهای انقلاب و تضییع حقوق افراد زیادی را مطرح کردند و به طور مکرر در ملاقاتهای مردم ومسولین با ایشان این خطر را گوشزد می نمودند، با پدرم همصدا می شدند و از ایشان حمایت می کردند امروز حذف نیروهای اصیل انقلاب و خدمتگذار و متهم کردن و زندانی و محاکمه نمودن و تضییع حقوق آنان به صورت گسترده و سیستماتیک در نمی آمد. و نیز اگر آن روزها که افراد و جناحهای سیاسی و مراجع مذکور مخصوصاً مرحوم پدرم زیر آماج تهمت ها و افترائات و اهانت ها قرار داشتند، آقای هاشمی اقدام جدی کرده بودند و به صرف یک اظهار نظر دو پهلو و سیاسی اکتفا نمی کردند امروز مراجع محترم و روحانیون خدمتگذار و مورد علاقه مردم وشخص آقای هاشمی مورد توهین و اتهام و تحقیر توسط آن جریان مرموز دیروز و قدرتمند امروز قرار نمی گرفتند.

 

 

 به یاد دارم در یکی از حملات و تهاجماتی که در زمان حیات مرحوم والد به بیت و دفتر ایشان شده بود و آقای هاشمی هنوز در متن قدرت بودند، پدرم ضمن پیغامی به ایشان یادآور شده بودند که این شتر در خانه شما هم به زودی می خوابد. ومتاسفانه امروز آن پیش بینی به وقوع پیوسته است و آقای هاشمی با آنهمه سوابق و خدمات مورد حملات همان جریان مرموز دیروز قرار گرفته است.

 

 

جای شک وتردید نیست که تخریب چهره آقای هاشمی و سایر رجال سیاسی خدمتگذار به کشور علاوه  بر این که به طور قطع و یقین یک کار غیر شرعی و گناه می باشد در راستای سست کردن بنیان جمهوری اسلامی و در نهایت ضرر رساندن به آن خواهد بود.

 

 

امیدوارم افراد تاثیر گذار در جریان مذکور هر چه زودتر به عواقب کارهای خود در دنیا و نیز آخرت آگاه شده و تغییر مسیر دهند.

 


22/10/89


*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر