۱۳۸۸ شهریور ۱۰, سه‌شنبه

متن پیاده شده روز دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۸ - محسن سازگارا

 

    دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۸  و  ۳۱ آگوست  ۲۰۰۹ میلادی

     

    سلام

    امروز چهار موضوع را بحث می کنیم.

     

    موضوع اول اعترافات آقای عزت ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما که حتما دیده اید. ایشان اعتراف کرده که بینندگان سیما به کمتر از 40% کاهش یافته اند و در واقع مردم اعتمادشان را از دست داده اند و یا آنچه که ما خودمان بهتر می دانیم ، مردم این رسانه را تحریم کرده اند. از همین جا من می خواهم وارد بحث شوم که یکی از وجوه مهم مبارزات بی خشونت است وآن مقاومت منفی است. مقاومت منفی یعنی این که یک کاری را انجام نمی دهیم، به یک جایی نمی رویم با یا یک کالایی را نمی خریم. این در سر فصل کارهایی قرار دارد که مردم با همدیگر تمرین مقاومت و همبستگی می کنند. به خصوص وقتی به سراغ کالاهایی می رویم که برای طرفی که داریم با آن مبارزه می کنیم حیاتی است. مثل همین تحریم کردن کل صدا وسیما ، یا تحریم کالاهایی که توسط صدا و سیما تبلیغ می شود. حتما شما هم دیده اید لیست بلند بالایی از شرکت هایی هستند که آگهی ها یشان را از صدا وسیما پس گرفته اند. این کار را باید به شدت ادامه داد برای اینکه نشان می دهد که مقاومت ما ادامه دارد و به دستگاه تبلیغاتی کودتاچی ها هم ضربه می زند. و حتما یادتان هست که قبلا هم صحبت کرده ایم که ما تمام کارهایی را که دولت می کند تحریم می کنیم. حتی وزرایی را که دولت معرفی می کند شناسایی می کنیم. به آدرس آنها نامه می دهیم تلفن می زنیم به در منازلشان عکس شهدا را می زنیم و به آنها اخطار می کنیم که با دولت کودتاچی و جنایتکار نباید همکاری کنند. بنابر این تحریم های ما به طور اعم شامل همه جاهایی است که به دولت وصل می شود و به طور اخص کالاهایی که سپاه تولید و توزیع می کند. در اولویت تحریم، قرار دارد. تا اینجا راجع به سیگار خارجی که وارداتش دست سپاه است و درآمد هنگفتی هم از این محل دارد صحبت کرده ایم. چند کمپانی دیگر را هم که دست سپاه است بررسی کرده ایم و من همین یکی دو روزه وقتی نهایی شود خدمتتان ارائه می کنم. مسئله مقاومت منفی وتحریم کارهای دولت یکی از وجوه مهم مبارزات بی خشونت است و به فلج سازی دولت کودتا کمک خواهد کرد.

     

مطلب دوم این است که حتما دیدید که همه صحبت کردیم که آقای مرتضوی را مثل یک دستمال چرک کنار گذاشتند وبه قدری بدنام است که همه از او فاصله می گیرند، حتی آقای احمدی نژاد هم علی رغم فشار کودتا حاضر نشد او را به عنوان وزیر دادگستری معرفی کند چون از بدنامی بیشتر می ترسد. بالاخره با فشار ستاد کودتا و بیت رهبری بالاخره آقای مرتضوی را به عنوان معاون دادستان کل کشور معرفی کرده اند. اگر چه سمتی است که در واقع چرخ پنجم درشکه است ولی برای این که خودشان را از تک و تا نیاندازند این سمت را به او داده اند و جالب است که با اینکارشان دو نفر را خراب کرده اند. یکی آقای صادق لاریجانی است که می خواست ژست مستقل بودن بگیرد و نشان دهد که از گذشته وحشتناک و پر از فساد قوه قضائیه فاصله می گیرد. در حالی که با این انتصاب نشان داد که عملا نمی تواند جلوی بیت مقاومت کند و آدم بدنامی مثل آقای مرتضوی را دوباره در یک سمتی گذاشته است و یکی هم آقای اژه ای است که اخیرا به عنوان دادستان معرفی شده و معلوم شده که ایشان هم مستقل نیست و در واقع معاونش را باید به او تحمیل کنند و برایش منصوب کنند. به هر حال این سردرگمی در کودتاچی ها که از یک طرف می خواهند از آدم های بدنام  فاصله بگیرند و از طرف دیگر می خواهند نشان ندهند که  جلوی جنبش عقب می نشینند از این جور اشتباهات برایشان یکی بعد از دیگری رقم می زند که هر کدام پیش بیاید در این بحث ها مطرح خواهیم کرد.
 

    اما نکته سومی که می خواهم بگویم شهادت سعیده پورآقایی است که همه برای او گریستند. دختر پدری که دو سال پیش به دلیل جراحات و شیمیایی وارده از جنگ ایران و عراق شهید شده است. و خودش عزیزی است که در نهایت سبعیت و وحشیگری او را از خانه برده اند و بعد از چند روز که مفقود بوده جنازه اش را مخفیانه دفن کرده اند و گویا هم در معرض تجاوز قرار گرفته و هم در معرض سوزاندن با اسید برای این که تجاوزشان را بپوشانند. این اعمال را کودتاچی ها در این مدت کرده اند تا ایجاد وحشت کنند. کاری که تاکتیک چنگیزخان مغول بود برای این که کمبود نیرویش را جبران کند. جالب است که این همه وحشیگری که طشت این ها را از پشت بام انداخت و آبرویشان را در ایران و کشورهای اسلامی و تمام دنیا برده است نه فقط مردم را دلسرد نکرده بلکه آنها را مصمم تر کرده و دریایی از تصمیم و کینه در مردم ایجاد کرده است.

من نکته ای که می خواهم بگویم این است که با توجه به صحبت های روزهای قبل ، روز قدس که آخرین جمعه ماه رمضان است، یعنی 28 ماه رمضان و 27 شهریورماه است. سی سال است که حکومت در این روز راهپیمایی می گذارد. آقای کروبی، دلاور جنبش سبز به درستی در اعلامیه بسیار خوبی اعلام کرده و حرف بسیار خوبی را مطرح کرده است که ما در این روز به خیابان می رویم و نشان می دهیم که اکثریت ملت هستیم و آنها یک اقلیت ناچیزی بیش نیستند. به نظر من هم ما باید از حالا آماده شویم برای روز قدس. چرا که در سراسر کشور خود حکومت مسیرهای راهپیمایی را هم اعلام می کند. ما کافیست که در این مسیرها بسیج شویم و برویم. از حالا هم به کودتاچی ها می گوئیم که آدم هایتان را به خیابان بیاورید. ما هم صلح آمیز و بدون خشونت می آئیم و معلوم می شود شما چند نفر هستید و ما چند نفر هستیم و معلوم می شود که چرا یک اقلیت کوچک به اشتباه فکر می کند که می تواند با آدم کشی و جنایت به یک ملت حکومت کند. در مورد این روز قدس که در کمال آرامش حرکت خواهیم کرد در برنامه های بعدی بیشتر صحبت خواهیم کرد. چرا که لازم است تاکتیک هایی را دنبال کنیم  که حداکثر حفاظت را داشته باشیم. به خصوص که خود حکومت و اقای فرمانده سپاه هم می گوید که این لباس شخصی ها به ما ربطی ندارند و عوامل اسرائیل و نفوذی خارجی ها بوده اند بنابر این روزی است که اگر دست به وحشی گری بزندد بیش از پیش رسوا خواهند شد. ولی یک سری تاکتیک ها را معذلک باید با هم تمرین کنیم که چطوری با هم باشیم؟ چطوری شعار دهیم؟ چطوری ویV نشان دهیم، چطوری جوان ها و دخترانمان را محافظت کنیم تا از گرگ های درنده و آدمکشان و متجاوزان در امان باشیم. ولی حضور میلیونی ما طومار اینها را در هم خواهد پیچید.روزهای بعد باز هم راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد.
 

    اما برای مطلب آخر هم دو صحنه انتخاب کرده ام تا خدمتتان نشان دهم یکی در مسجد امیرالمومنین بلوار مرزداران در تهران که شب گذشته قرار بود آقای مهندس موسوی و اقای خاتمی هم بروند که نیروهای امنیتی جلوگیری کردند اما چند هزار نفر از مردم آنجا رفتند و شعار دادند . شعارهایی مثل "موسوی زنده باد   کروبی پاینده باد" و تصویر دوم هم از ورزشگاه النصر امارات است و بچه های ایرانی در آنجا در بخشی که بودند بادکنک سبز بردند و به قول معروف ورزشگاه را سبز کردند. من می خواهم این را بگویم که در ورزشگاه آزادی هم فیلم هایی هست که دقیقا موقع بیرون آمدن از استدایوم شعارهای جنبش از قبیل یا حسین ، میر حسین را سر داده اند و سایر شعارهای جنبش سبز. در ورزشگاه النصر چون مشکلی نبوده بچه ها راحت حضور خود را نشان داده اند اما در ورزشگاه های ایران هم شعار دادن در جریان بوده است، اینها همه می تواند آمادگی های مقدماتی باشد برای روز قدس که در آن کشیده محکمی به گوش کودتاچیان خواهیم زد.

     

    در همین جا صحبتم را تمام می کنم تا فردا شاد و پیروز و سرافراز باشید، به امید پیروزی ایران و ایرانی.

     

    انگشتانشون را به شکل  V  گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر