۱۳۸۸ شهریور ۲۳, دوشنبه

فاضل میبدی: دود شكایت دولت از آیت‌الله صانعی به چشم خودش می‌رود

    فاضل میبدی: دود شكایت دولت از آیت‌الله صانعی به چشم خودش می‌رود

     

    پارلمان‌نیوز: عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شكایت دولت از آیت الله صانعی گفت: دود شكایت از ایشان به چشم خود دولت می‌رود كه به زیان جمهوری اسلامی نیز هست.

     

    محمدتقی فاضل‌میبدی در گفتگو با ایلنا، با اشاره به شكایت دولت از آیت‌الله صانعی گفت: بر اساس گفتگوهایی كه قبلا با مراجع داشته‌ام، متوجه شده‌ام كه تعدادی از آنها به عملكرد دولت به خصوص در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی انتقادات منطقی داشته‌اند و وضع مردم را در این دو زمینه نامناسب ارزیابی می‌كردند كه آیت‌الله صانعی یكی از این افراد است.

     

    وی افزود: با توجه به اینكه این مرجع عالیقدر از شاگردان امام، دارای حكم دادستانی از ایشان و از چهره‌های شناخته شده حوزه است در برخی زمینه‌ها متوجه شده كه وضعیت فعلی منطبق با تفكرات امام(ره) نیست و لذا به وظیفه خود عمل كرده است، زیرا این از وظایف یك عالم است كه در مقابل انحرافات بایستد.

     

    فاضل‌میبدی تصریح كرد: آیت‌الله صانعی هیچگاه مشكل شخصی با دولت نداشته است بلكه رابطه ایشان با آن، رابطه امر به معروف و نهی از منكر است و فقط در مقام انجام وظیفه شرعی برآمده است.

     

    وی با بیان اینكه ممكن است فردی حرفی را بزند كه بتوان از لابه‌لای آن ایراد گرفت، تاكید كرد: دولت باید درك كند كه هدف آیت‌الله صانعی مبارزه با ك‍ژی‌ها بوده است و اگر از ایشان تشكر كند اقدام مفیدی است و شكایت از این مرجع تقلید نیز نقطه‌ای منفی در تاریخ دولت خواهد بود زیرا اقدامی بی‌سابقه است.

     

    عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به سوال دیگری درخصوص هدف دولت از شكایت از یاران دیرین امام، با اشاره به اینكه در دوره فعلی بسیاری از شاگردان امام و كسانی كه دارای حكم از ایشان بوده‌اند، چه در حوزه و چه بیرون آن از اداره كشور بركنار شده و منتقد اوضاع هستند، تصریح كرد: اكنون مسوولان كشور باید سخنان شاگردان امام(ره) و مسوولان دوران ایشان را بپذیرند زیرا اگر حكومت در مقابل آنها بایستد برای خودش خسران است.

     

    وی با بیان اینكه در صورت حذف یاران امام این سوال پیش می‌آید كه چرااست تمام این افراد مطرود هستند؟ ادامه داد: ضربه به شاگردان امام ضربه به خود ایشان است و اینكه از آنها فاصله گرفته و زیر سوال ببریم برای همه خسارت‌بار است.

     

    فاضل میبدی با اشاره به اینكه آیت‌الله صانعی از شاگردان امام و فردی دلسوز است كه به دنبال قدرت و منافع مادی نیست، توصیه كرد: دولت با آیت‌الله صانعی به گفت‌وگو بپردازد و اگر می‌تواند ایشان را قانع كند، زیرا دود شكایت از ایشان به چشم خودش می‌رود كه به زیان جمهوری اسلامی نیز هست.

     

    عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینكه دولت از سال 84 تاكنون تلاش دارد تا جامعه را دو قطبی كند كه این تلاش در بین روحانیت هم صورت می گیرد، گفت: در همین راستا تعدادی از روحانیون به عنوان حامی دولت سخنانی ایراد می كنند كه جز اختلاف و نفاق چیزی در آنها دیده نمی شود و حركاتی می‌كنند كه در نهایت همه را نابود خواهد كرد و نمونه آن هم سخنان اخیر امام جمعه یكی از شهرهای مهم است كه از منتقدین نظام با عنوان ابن ملجم یاد كرد كه اینگونه رفتارها اصلا در شان نظام اسلامی نیست.

     

    وی افزود: چرا آقایان ولو به قیمت نابودی اسلام و مرجعیت شیعی، به فكر جمهوری اسلامی نیستند و فقط در پی بقا خود هستند ؟

     

    فاضل میبدی با هشدار نسبت به اینكه موضع‌گیری در برابر مراجع خطر بسیار بزرگی است، خاطرنشان كرد: از همان روزی كه برای حفظ حكومت در برابر برخی مراجع منتقد ایستادیم، خسارت‌هایی به بار‌ آمد كه همچنان باقی است.

     

    وی با بیان اینكه ما همیشه بر اساس یك دشمن فرضی صحبت می‌كنیم، در حالی كه شاید این دشمن اصلا وجود خارجی هم نداشته باشد، تصریح كرد: دولت هیچگاه با منتقدین در مقام یك دوست برخورد نكرده است.

     

فاضل میبدی در پاسخ به سوال دیگری در مورد واكنش‌های احتمالی روحانیون به عملكرد دولت، با توجه به شروع سال تحصیل جدید، اظهار داشت: اگر دولت بخواهد اینگونه از روحانیت فاصله بگیرد و آن را ابزار كار قرار دهد و در برابر عالمان منتقد هم بایستد، قطعا موضع حوزه های علمیه، موضع چندان مطلوبی نخواهد بود، زیرا حوزه ابزار كار دولت نیست، بلكه كانون كنترل حكومت است و وظیفه دارد در مقابل هر انحراف بایستد.
 

    تاریخ انتشار: ٢٣ شهريور ١٣٨٨

    ساعت: ١٢:٥٧

    کد خبر: ٣٥٦١

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر