شكنجه دانشجوی محروم از تحصيل / به همراه تصاوير
| پنجشنبه ، 12 شهریور 1388 ، 14:41 |
| امید گلباز دانشجوی محروم از تحصیل رشته فلسفه دانشكده الهیات دانشگاه فردوسی است که در 23 تیرماه 1384 در میدان ونک تهران از سوی ماموران امنیتی همراه با استفاده از اسپری فلفل و ضربوشتم شدید بازداشت و به بازداشتگاهی منتقل شد که همچنان برايش مجهول است . گلباز در طول دورهی بازداشت دچار شکستهگی انگشتان که بر اثر ضربات با باتوم و حتي بریدگی و قطع یک بند از انگشت وی که در بازداشتگاه بی نام و نشان و در لابهلای درب های آهنین آن صورت گرفته، شده است.
همچنین مواردی از خونریزیهای داخلی وی اعم از خونریزی معده و پاره شدن مویرگهای مثانه و همچنین ضرب دیدهگی شدید از ناحیه کمر و شکستگي یکی از دندانها پس از معاینههای دکتر تایید شده که حاکی از شکنجههای طاقتفرسا و وحشیانه صورت گرفته بروی و در زندان است.
در تمام طول بازجوئیها چشم بند به چشم زندانی بوده و بازجوها که نقابی سیاه به چهره داشتهاند یکدیگر را حاجی یا علوی خطاب میکردهاند.
پس از انتقال به اوین حتي پس از یک هفته پس از شکستگي سر و صورت و انگشتان اجازه انتقال به بهداری و ملاقات با پزشک ابن دانشجوی محروم از تحصیل داده نشده است.
بارها در ساعات مختلف شبانه روز و در شرایط بسیار سخت و دشوار از لحاظ روانی و بیخوابی وی تحت فشار و شکنجه و ضرب و شتم و توهینهای بسیار رکیک بوده و به طور مدام تهدید به شکنجههای شدیدتر حتي عریان کردن زندانی و تجاوز جنسی میشده است.
تهدید به کشانیدن پای دوستان و خانواده به بازجویی در صورت همكاري نکردن با بازجویان و اعتراف نکردن به موارد مطروحه از دیگر فشارهای وارد بر گلباز بوده است.
ارتباط و مراودات با محافل بیگانه، اقدام علیه امنیت ملی، سرکردگی اغتشاشات و تخریب اموال عمومی محاربه با خدا و... از جمله اتهامهای مطروحه در پروندهی امید گلباز اعلام شده است.
وی هم اکنون با قرار وثیقهی 50 میلیونی توانسته است از زندان مرخصی استعلاجی گرفته و مشغول درمان خود است. |
|
|
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر