با احضار دانشجویان این دانشگاه به اداره اطلاعات
5:35 عصر سهشنبه، 24 شهریور 1388
در ادامهی برخوردهای خلاف قانون ماهای اخیر، حراست دانشگاه مازندران در اقدامی خارج از روال اداری و غیرقانونی، بدون حضور مسئول اموال انجمن اسلامی و مسئول اموال دانشگاه، اقدام به شکستن دربهای دفاتر انجمن اسلامی این دانشگاه کرده و پس از تخلیه ایت دفاتر، آنها را پلمپ نموده است.
به گزارش موج سبز آزادی، بنابر ادعای مسئولین حراست دانشگاه مازندران، این حرکت به دستور علیزاده، رییس دانشگاه و با تاکید مولایی رابط اطلاعات با دانشگاه مازندران صورت گرفته است. همچنین پس از یورش به دفاتر این انجمن، تمامی اسناد و وسایل آن به محل نامعلومی منتقل شده است.
در تحولی دیگر در همین دانشگاه، تعدادی از دانشجویان این دانشگاه به طور دسته جمعی به اداره اطلاعات احضار شدهاند. این دانشجویان که پس از تماس تلفنی از آنها خواسته شده که آخر هفتهی جاری به ادارهی اطلاعات بابلسر و بابل مراجعه نمایند، شامل آن دسته از دانشجویانی هستند که در بازداشتهای فلهای خرداد و تیر سال جاری در مازندران بازداشت نشده بودند.
با توجه به رفتار خشونتآمیز قبلی اطلاعات مازندران با دانشجویان بازداشتی و ضرب و شتم دانشجویان دانشگاه رازی پس از احضار به اداره اطلاعات، احضار این دانشجویان برای خانوادههای آنها نگرانی بسیاری را پدیدآورده است.
به نظر میرسد که موج احضار، تعلیق و بازداشت در آستانهی آغاز سال تحصیلی، به قصد مرعوب ساختن دانشجویان و ایجاد سال تحصیلی بدون اعتراض در دانشگاهها شروع شده است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر