۱۳۸۸ شهریور ۲۵, چهارشنبه

اخبار دانشگاه‌ها / دفتر انجمن اسلامی دانشگاه مازندران پلمپ شد

با احضار دانشجویان این دانشگاه به اداره اطلاعات
 
 
5:35 عصر سه‌شنبه، 24 شهریور 1388
 
 
 
در ادامه‏ی برخوردهای خلاف قانون ما‏های اخیر، حراست دانشگاه مازندران در اقدامی خارج از روال اداری و غیرقانونی، بدون حضور مسئول اموال انجمن اسلامی و مسئول اموال دانشگاه، اقدام به شکستن درب‏های دفاتر انجمن اسلامی این دانشگاه کرده و پس از تخلیه ایت دفاتر، آن‏ها را پلمپ نموده است.
 
به گزارش موج سبز آزادی، بنابر ادعای مسئولین حراست دانشگاه مازندران، این حرکت به دستور علی‏زاده، رییس دانشگاه و با تاکید مولایی رابط اطلاعات با دانشگاه مازندران صورت گرفته است. همچنین پس از یورش به دفاتر این انجمن، تمامی اسناد و وسایل آن به محل نامعلومی منتقل شده است.
 
در تحولی دیگر در همین دانشگاه، تعدادی از دانشجویان این دانشگاه به طور دسته جمعی به اداره اطلاعات احضار شده‏اند. این دانشجویان که پس از تماس تلفنی از آن‏ها خواسته شده که آخر هفته‏ی جاری به اداره‏ی اطلاعات بابلسر و بابل مراجعه نمایند، شامل آن دسته از دانشجویانی هستند که در بازداشت‏های فله‏ای خرداد و تیر سال جاری در مازندران بازداشت نشده‏ بودند.
 
با توجه به رفتار خشونت‏آمیز قبلی اطلاعات مازندران با دانشجویان بازداشتی و ضرب و شتم دانشجویان دانشگاه رازی پس از احضار به اداره اطلاعات، احضار این دانشجویان برای خانواده‏های آن‏ها نگرانی بسیاری را پدیدآورده است.
 

به نظر می‏رسد که موج احضار، تعلیق و بازداشت در آستانه‏ی آغاز سال تحصیلی، به قصد مرعوب ساختن دانشجویان و ایجاد سال تحصیلی بدون اعتراض در دانشگاه‏ها شروع شده است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر