۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

از 16 آذر: صدای اعتراض دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی به زندان اوین رسید

از 16 آذر: صدای اعتراض دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی به زندان اوین رسید

green1.jpg
رور 16 آذر دانشگاه شهید بهشتی تهران صحنه اعتراضات گسترده دانشجویی به مناسبت روز داشجو بود.

دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با تجمع در دانشکده ادبیات و علوم انسانی در حوالی ساعت 9 صبح آیین بزرگداشت 16 آذر را به گونه ای اعتراض آمیز شروع کردند. دانشجویان دیگر دانشکده‌ها با ترک کلاس‌های درس خود به تظاهرکنندگانی که در سطح دانشگاه به راهپیمایی می پرداختند پیوستند و پس از مدتی تعداد تجمع کنندگان به حدود 2 هزار نفر رسید.

دانشجویان این دانشگاه با شعارهایی نظیر "الله اکبر‌"، "مرگ بر دیکتاتور"، " زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "موسوی زنده باد، کروبی پاینده باد"، "دولت کودتا، استعفا، استعفا" فضای دانشگاه شهید بهشتی را پس از سال ها تبدیل به صحنه اعتراضات گسترده به محمود احمدی نژاد و حاکمان جمهوری اسلامی کرد. دو هزار نفر از دانشجویان معترض پس از حرکت در سطح دانشگاه به سمت ضلعی از دانشگاه که مشرف به تپه های اوین و زندان اوین است، رفتند.

دانشجویان در این محل با شعار "‌ایران شده بازداشتگاه، اوین شده دانشگاه" اعتراض خود را به دستگیری های گسترده فعالین سیاسی منتقد و اصلاح طلب بیان کردند. پس از آن جمعیت در مقابل سلف دختران تجمع کرده و با شعارهای شدید الحنی علیه مسئولان بلندپایه نظام جمهوری اسلامی برنامه خود را به طور رسمی پایان دادند و اعتراضات پراکنده دیگری در نقاط مختلف دانشگاه از جمله در سلف غذارخوری و دانشکده ادبیات و علوم انسانی ادامه پیدا کرد و تا آغاز برنامه رسمی انجمن اسلامی دانشگاه ادامه داشت. دانشجویان نیز اعتراضات خود را در مراسم انجمن اسلامی ادامه دادند.

پایان متن

16 آذر را هم سبز کردیم. دیکتاتوری بار دیگر لرزید. همه دانشگاههای ایران در این روز یکصدا آگاهی و حضور خود را به رخ آنهایی کشیدند که در خیال خام خستگی ملت ایران و در راس آن، دانشجویان بودند. از این امتحان آزادی خواهی نیز چندین میلیون دانشجوی ایرانی سربلند بیرون آمدند. تمام تهدیدها، ارعابها، شکنجه ها، تجاوزها و اعترافات نمایشی در این روز بی اعتبارتر از همیشه شدند.

ای کاش کسی صدای آرام این ملت نجیب را قبل از این که دیر شود، می شنید. ای کاش دانشجویی ایرانی به خاطر این همه گذشت و ایثار خود تندیس فداکاری می گرفت نه اینکه عده ای به خیال خام خاموش کردن صدای ملت، با توم بدست به جان آنها می افتادند.

آفرین به این همه آگاهی و احساس مسئولیت.

مرگ بر دیکتاتور

همه با هم پیش به سوی محرم سبز با شعار یا حسین

گروه خبری دانشجویی موج سبز
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر