۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

از 16 آذر: تجمع روز دانشجو در دانشگاه آزاد اراک

از 16 آذر: تجمع روز دانشجو در دانشگاه آزاد اراک

دانشجویان دانشگاه آزاد اراک امروز 16 ام آذرماه 1388 هم گام با سایر دانشجویان سراسر کشور، با برپایی تظاهراتی آرام و مسالمت جویانه به گرامی داشت روز دانشجو پرداختند.

پس از برگزاری تظاهرات 13 آبان در دانشگاه آزاد اراک، فشارهای فراوانی از سوی مسئولین دانشگاه و نهادهای امنیتی خارج دانشگاه، بر روی دانشجویان فعال این دانشگاه به منظور جلوگیری از تکرار تجمعی مشابه در روز 16 آذر، آورده شده بود، با این وجود امروز دانشگاه آزاد اراک شاهد شعارهای دانشجویان به حمایت از جنبش سبز بود.

ایجاد فضای رعب و وحشت در دانشگاه و احضارهای پر شمار دانشجویان به کمیته انضباطی به علت شرکت در تجمع 13 آبان و همچنین تعطیلی روزهای پیش از 16 آذر این گمان را پدید آورده بود که در روز دانشجو، دانشگاه روز آرامی را سپری خواهد کرد. اما حضور بیش از هزار نفری دانشجویان در تجمع امروز این گمانه را باطل کرد.

این تظاهرات در حیاط دانشگاه و از حدود ساعت ده صبح شروع شده و پس از پخش اذان ظهر در دانشگاه خاتمه یافت. در این تظاهرات دانشجویان با سر دادن شعارهایی بر علیه دولت حاکم در اعتراض به وقایع پس از انتخابات و همچنین انزجار از وقایعی چون تیراندازی به مردم بی گناه و آنچه در شکنجه گاه کهریزک رخ داد، سر داده و خواستار آزادی زندانیان سیاسی و توقف برخوردهای غیر قانونی با دانشجویان شدند.

در این تجمع دانشجویان با خواندن سرود یار دبستانی شعارهایی در حمایت از جنبش سبز سر دادند. در تجمع امروز پس از به اهتزاز در آمدن پارچه های سبز توسط دانشجویان، نیروهای حراست دانشگاه به دانشجویان هجوم برده و درگیری‌های پراکنده‌ای بین دانشجویان و نیروهای حراست دانشگاه به وجود آمد.

پایان متن

16 آذر را هم سبز کردیم. دیکتاتوری بار دیگر لرزید. همه دانشگاههای ایران در این روز یکصدا آگاهی و حضور خود را به رخ آنهایی کشیدند که در خیال خام خستگی ملت ایران و در راس آن، دانشجویان بودند. از این امتحان آزادی خواهی نیز چندین میلیون دانشجوی ایرانی سربلند بیرون آمدند. تمام تهدیدها، ارعابها، شکنجه ها، تجاوزها و اعترافات نمایشی در این روز بی اعتبارتر از همیشه شدند.

ای کاش کسی صدای آرام این ملت نجیب را قبل از این که دیر شود، می شنید. ای کاش دانشجویی ایرانی به خاطر این همه گذشت و ایثار خود تندیس فداکاری می گرفت نه اینکه عده ای به خیال خام خاموش کردن صدای ملت، با توم بدست به جان آنها می افتادند.

آفرین به این همه آگاهی و احساس مسئولیت.

مرگ بر دیکتاتور

همه با هم پیش به سوی محرم سبز با شعار یا حسین

گروه خبری دانشجویی موج سبز

--
همه با هم پیش به سوی محرم سبز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر