۱۳۹۰ آذر ۱۴, دوشنبه

آیت الله بیات: دین مردم را به دنیای سیاست‌بازان آلوده نسازید

آیت الله بیات: دین مردم را به دنیای سیاست‌بازان آلوده نسازید

آیت الله بیات: دین مردم را به دنیای سیاست‌بازان آلوده نسازید

در پیامی به مناسبت آغاز ماه محرم

  جرس:  آیت الله  بیات زنجانی به مناسبت آغاز محرم الحرام پیامی  صادر کرد. ایشان در این پیام آورده اند:" این روزها که همزمان با فرارسیدن محرم الحرام نیز هست، فضای اخلاقی کشور اسلامی مان، مملوّ از بداخلاقی‌ها، هنجارشکنی‌ها و هنجارگریزی‌هاست و بی‌هیچ تردیدی، حرکت جامعه به سوی این حضیض، ناشی از حرکت پرشتاب و کم‌سابقۀ برخی اولیای امور این جامعه به سوی هنجارشکنی‌ها و گریز از هنجارهای اخلاقی، اسلامی و انقلابی است." 

 ایشان در ادامه از همۀ وعاظ و گویندگان منابر و مجالس خواسته اند که" دین مردم را به دنیای سیاست‌بازان آلوده نسازند و منبر را به همان هدف حسین‌ابن علی(ع) یعنی اصلاح امت رسول خدا(ص) و امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دهند."

به گزارش تارنمای آیت الله بیات، متن این پیام به شرح زیر است:

 

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

هنوز بیش از چند دهه از نهضت نبوی رسول الله- صلوات الله علیه- نگذشته که جامعۀ اسلامی آبستن قتل خاندان نبوی و فرزندی از سلالۀ پاک اوست. هنوز در میان مسلمین هستند افرادی که ندای «إنّی بُعثت لأتمّم مکارم الأخلاق» پیامبر را به گوش خود شنیده‌اند، اما وضعیت به گونه‌ای پیش می‌رود که حسین‌ابن علی(ع) ناچار از خروج برای اصلاح فسادها و بداخلاقی‌هاست. هنوز خاندان نبوی در میان آحاد جامعه زندگی می‌کنند و عده‌ای دست به کار اجتهاد شده‌اند؛ هنوز نصّ صریح نبوی در سینه‌هاست و عده‌ای فراموشکار به تأویل راضی شده‌اند. ای بسا که اگر سقیفه‌ای در کار نبود و امت به غصب حق علی(ع) راضی نمی‌شد، حاجتی به قیام اصلاحی حسین‌ابن علی(ع) هم نبود.

 

و اما این روزها که همزمان با فرارسیدن محرم الحرام نیز هست، فضای اخلاقی کشور اسلامی مان، مملوّ از بداخلاقی‌ها، هنجارشکنی‌ها و هنجارگریزی‌هاست و بی‌هیچ تردیدی، حرکت جامعه به سوی این حضیض، ناشی از حرکت پرشتاب و کم‌سابقۀ برخی اولیای امور این جامعه به سوی هنجارشکنی‌ها و گریز از هنجارهای اخلاقی، اسلامی و انقلابی است.

انقلاب سیاسی و فرهنگی‌ای که ما در بیش از سه دهۀ قبل آن را ایجاد کردیم، قرار بود شعائر و هنجارهای علوی و حسینی را به کرسی بنشاند و اکنون این همه فاصله از آرمانهای دینی و اخلاقی امام و انقلاب، هیچ عکس العملی جز تأثر و تأسف در پی ندارد.

 

پر واضح است باید برای این فضا کاری کرد و اصلی ترین کار، تأکید بر نهی از منکر است؛ طبعاً آنهایی که شایستگی بیشتری برای نهی شدن از منکرات دارند، همانهایی هستند که بیشتر در معرض و مرئی قرار داشته و مردم با دیدن و شنیدن از آنها، وضع اخلاقی و عقیدتی خودشان را با آنها مقایسه می‌کنند. اگر این اولیاء، مدیران و صاحبان مناصب، صلاح بپذیرند و پس از اصلاح درونی خود، رفتارهائی از قبیل حصرهای نامشروع، زندان های بی پایه و اساس شرعی و فقهی، رواج خرافه در جامعه و استفاده از فرهنگ دروغ برای توجیه هرگونه سیاسی کاری و امثال ذلک که منتج به این شرایط شده را از میان بردارند، یقیناً وضعیت عمومی و درونی جامعه هم اصلاح خواهد شد؛ وگرنه تا تباهی و انحطاط اخلاقی و اجتماعی راهی نیست.

 

اینجانب بعد از توصیۀ خودم به ورع و دوری از معاصی، از همۀ وعاظ و گویندگان منابر و مجالس، خاضعانه و برادرانه می‌خواهم که دین مردم را به دنیای سیاست‌بازان آلوده نسازند و منبر را به همان هدف حسین‌ابن علی(ع) یعنی اصلاح امت رسول خدا(ص) و امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دهند. از آنسو در این روزها که برخی مشاجرات داخلی قدرت و فضای انتخاباتی بالا گرفته، همۀ اهالی سیاست و صاحب منصبان مملکتی را هم فرامی‌خوانم به اینکه آزادگی و حریت مورد نظر حسین‌ابن علی(ع) را پیشه سازند و اعتقادات مردم را نردبان ترقی خود نبینند. از صاحب منصبان، در هر مقام و منزلتی می‌خواهم که حمایت، شرکت و حضور سیاسی و انتخاباتی در مجالس حسین‌ابن علی(ع) را ترک کنید و از برپایی مجالس و محافل عزای فرمایشی، نمایشی و سیاسی احتراز کنید.

این امر به معروف و نهی از منکر به یادگار مانده از حسین‌ابن علی(ع) یکسره امری سیاسی- اجتماعی است. راهنمای همۀ ماست که نصیحت و اصلاح و نهی از منکر، امری است فراگیر که عامی و عالم در برابر آن باید سر فروبیاورند.

 

در انتها نیز از همۀ برادران، خواهران و بالاخص فرزندان جوانم می‌خواهم که در این ایام، پیراستگی عقیدتی و پاک‌دینی خود و نزدیکانشان را در مجالسی بجویند که ذکر مناقب و مصیبت ائمۀ طاهرین علیهم السلام را فقط و فقط برای رضای خداوند و گرامیداشت نام و راه اهل‌بیت(ع) برپا کرده‌اند و خدای ناکرده بلندی منابر و مواعظ را به جلب رأی و توجیه حاکمان و مناصب اختصاص نداده‌اند.

والسلام علی عبادالله الصالحین

اسدالله بیات زنجانی

قم المقدسه

29 ذی الحجة1432



--
دیکتاتورها باید از عاقبت قذافی عبرت بگیرنداعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه، رودخانه زاینده رود و ترک برداشتن سقف سی و سه پل اصفهان ارزش حمایت کامل را دارند

آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
 سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر