۱۳۹۰ آذر ۲۱, دوشنبه

صدور کیفر خواست” برای بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via .: سحام نيوز :. by iran on 12/12/11

پس از آنکه یکی از نمایندگان مجلس ایران، علاالدین بروجردی، رییس کمسیون امنیت ملی مجلس را یکی از متهمان پرونده اختلاس ۲۸۰۰ میلیاردی معرفی کرده و خواستار بازداشت وی شده بود، علاالدین بروجردی اظهارات وی را تکذیب نموده و آن را "جرم" دانسته است.

به گزارش دانشجونیوز، پس از مطرح شدن نام علاالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران به عنوان یکی از چند متهم پرونده اختلاس در ایران از سوی نماینده مردم مشهد، بروجردی به این سخنان واکنش نشان داده و ضمن کذب خواندن آن، اضافه نمود: «بارها گفته ام این مطالب غیرواقعی، کذب و از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی است،لذا این اظهارات آقای کریمی قدوسی جرم است.»

بر اساس آنچه که وبسایت بولتن نیوز، نزدیک به دولت ایران، گزارش داده، کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در گفتگوی خود با این این رسانه دولتی، ضمن متهم خواندن علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفته است: «بروجردی یکی از این متهمین است که برای وی کیفرخواست صادر شده و قاضی نظر به بازداشت وی دارد»

وی همچنین گفته است: «با توجه به اعترافات امیر منصور آریا متهم اصلی پرونده و همچنین با توجه به اعترافات فرزند بروجردی که در حال حاضر در بازداشت به سر می برد، علاءالدین بروجردی متهم این پرونده است و باید بازداشت شود.»

 

کریمی قدوسی همچنین گفت: «متأسفانه به رغم نظر قاضی پرونده بر بازداشت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هنوز وی بازداشت نشده است»

واکنش علاالدین بروجردی

از سوی دیگر علاالدین بروجردی با «دروغ» خواندن اظهارات کریمی، نماینده مشهد در مجلس، گفته است: «اظهارات کریمی قدوسی جرم است.».

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات نماینده مشهد و کلات در گفتگو با بولتن نیوز با اشاره به اینکه این نخستین باری نیست که اینگونه مطالب کذب بر زبان آقای کریمی قدوسی جاری می شود، گفت: «دروغگویی شایسته یک نماینده مجلس نظام اسلامی و حتی یک فرد مسلمان عادی نیست.»

وی در ادامه تاکید کرد: «بارها گفته ام این مطالب غیرواقعی، کذب و از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی است،لذا این اظهارات آقای کریمی قدوسی رم است.»

بازداشت بروجردی و آزادی وی با وساطت یک نماینده مجلس؟!

پیشتر روزنامه‌ی "اعتماد" در شماره روز دوشنبه، ۹ آبان خود از ارتباط علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، با پرونده اختلاس خبر داده است.

ماههای گذشته در برخی وبسایت‌های خبری گزارش‌هایی درباره بازداشت علاءالدین بروجردی و فرزندش در ارتباط با پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی منتشر شده بود. خود او این بازداشت را تکذیب کرد، اما احمد بیغش٬ یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، بدون آنکه نامی از بروجردی ببرد، تایید کرد که یکی از نمایندگان در ارتباط با پرونده اختلاس بازداشت و سپس با وساطت رئیس مجلس آزاد شده است.

علاوه بر این، برخی سایت‌های خبری از وجود نام سه نماینده‌ی مجلس در گزارش کمیسیون اصل نود مجلس در باره پرونده اختلاس خبر داده بودند که گویا این نام‌ها پیش از قرائت گزارش حذف شده است. ظاهرا علاءالدین بروجردی یکی از این نمایندگان بوده است.

گفتنی است علاءالدین بروجردی یکی از نمایندگان شاخص اصول‌گرای مجلس است. وی در سال‌هایی که علی‌اکبر ولایتی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی بود، سخنگویی این وزارتخانه را بر عهده داشت


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر