۱۳۹۰ آذر ۱۱, جمعه

تعداد معترضان کشته شده در سوریه از۴ هزار نفر گذشت

تعداد معترضان کشته شده در سوریه از۴ هزار نفر گذشت

بررسیهای مستقل سازمان ملل نشان می دهد که تعداد کشته شدگان اعتراضات مردم سوریه علیه دولت بشار اسد به چهار هزار نفر رسیده است.

البته کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل شمار قربانیان سرکوب در سوریه را بیشتر از این تعداد می داند و در کنفرانسی خبری در ژنو در روز پنجشنبه گفته است: « ما این تعداد را چهار هزار نفر اعلام می کنیم. اما اطلاعاتی که به دست ما می رسد این است که خیلی بیشتر است. »

کمیسیون مستقل تحقیق روز دوشنبه گفت که نیروهای سوریه مرتکب جنایت علیه بشریت از جمله قتل و شکنجه کودکان شده اند که به دستور بالاترین مقام های حکومت این کشور بوده است.
این هیئت شواهدی را از ۲۳۳ شاهد عینی و آسیب دیدگان سرکوب ها جمع آوری کرد اما اجازه ورود به این کشور را نیافت.
آمار قبلی سازمان ملل از شمار قربانیان خشونت ها در سوریه ۳۵۰۰ نفر بود.
ناوی پیلای در مورد اینکه آیا شرایط سوریه با تعریف جنگ داخلی سازگار است گفت هنوز پاسخ این سوال را دقیقا نمی داند اما سوریه به آن سمت می رود.
روپرت کولویل سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل پس از آن گفت: "به راحتی نمی توان گفت که (اوضاع داخلی سوریه) در چه مقطعی تبدیل به جنگ داخلی می شود اما گزارش های بیشتر و بیشتری از مقاومت مسلحانه در برابر نیروهای دولتی دیده می شود و اوضاع آشکارا به آن سمت می رود."
کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه از شورای حقوق بشر خواست در روز جمعه تشکیل جلسه دهد.
پیش نویس قطعنامه اتحادیه اروپا "موارد سیستماتیک جدی نقض حقوق بشر" توسط مقام های سوریه را محکوم می کند و خواستار آن می شود که این یافته ها تحویل مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل شود.


--
دیکتاتورها باید از عاقبت قذافی عبرت بگیرنداعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه، رودخانه زاینده رود و ترک برداشتن سقف سی و سه پل اصفهان ارزش حمایت کامل را دارند

آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
 سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر