۱۳۹۰ دی ۸, پنجشنبه

پیام یک زندانی سیاسی به رهبر: از ملت عذرخواهی کن

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


سید احمد میری، از اعضای ستاد انتخابات میرحسین موسوی در مازندران، پیش از بازگشت به زندان پیامی به رهبر جمهوری اسلامی داد و از او خواست بابت اشتباهات خود از ملت عذر خواهی کند تا  دوباره صلح و آشتی ملی در کشور برقرار شود.

آقای میری که ساعاتی پیش از بازگشت به زندان با سایت "جرس" گفت و گو کرده، پژوهشگر، مدرس دانشگاه و از جانبازان جنگ  هشت ساله است که فرمانداری شهرستانهای بابلسر- رامسر و معاونت استانداری مازندران در دوران اصلاحات را در کارنامه فعالیت های خود دارد. وی نویسنده کتاب "دیباچه ای بر تاریخ استبداد در ایران" است که ده سال پیش با مقدمه دکتر حسین بشیریه توسط انتشارات نگاه معاصر در تهران منتشر شد.

آقای میری که به دوازده ماه حبس محکوم شده، پیش از بازگشت به زندان، خطاب به رهبر جمهوری اسلامی گفت: "می خواهم به رهبری سلام کنم و بگویم، چرا رفیق قدیمی 52 ساله ایی (هاشمی ) که در رئیس جمهور شدن شما و رهبری شما نقش مؤثری داشت، چرا نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس و رفیق نجیب، فهیم و فکوری مثل خاتمی و کروبی پاک سرشت و بسیاری از نیروهای پاک و مخلص را قربانی یک انسان بی ریشه، بی اصالت مثل احمدی نژادی کردید؟! میدانم پشیمان هستید، ولی امروز بیا مثل جمال عبدالناصر، رهبر جهان عرب که در جنگ از اسرائیل شکست خورد از ملت عرب صادقانه عذر خواهی کرد و استعفاء داد، اما ملت مصر نپذیرفت و صداقت و سلامت او را دوباره تقدیس و تکریم و موقعیت خود را تثبیت کرد، عذر خواهی کن. همه می دانند شما از حمایت بی دریغ پشیمان هستید، زیرا شاید اختلاس و صدخلاف دیگر از چشمان ملت پنهان باشد اما در چشم شما عیان است. از ملت به خاطر حمایت از احمدی نژاد عذر خواهی کنید تا دوباره صلح و آشتی ملی در کشور برقرار شود. این جریان، جریان مشکوکی است سرمایه کشور را تاراج و به یغما بردند هزینه سنگینی بر کشور تحمیل کردند..."

میری همچنین گفت که: "حکومت راه بی بازگشت را انتخاب کرده است. حکومتی که به کسانی که در راه آن جانباز شدند، رحم نکند، مردم هم به او رحم نخواهند کرد." 

وی  درباره انتخابات پیش رو  گفت: این انتخابات نمایشی و فرمایشی است، عدم حضور مردم جدی است. حتی در روستاها، برخلاف برخی ادعاها این مسئله به چشم می خورد. زیرا دولت احمدی نژاد با اختلاس دست ناپاکش، ضربه سنگینی به طبقه فقیر جامعه زد، فقر، گرانی، بیکاری، بیداد می کند و به علت اینکه امکانی برای بیان خواسته های انباشته شده طبقات اجتماعی وجود ندارد این مطالبات تبدیل به کوه آتشفشان خواهد شد. قطعاً پنج هزار جوانی که بعد از انتخابات به ترکیه رفته و گرفتار شده اند که این ها همه خانواده دارند، بسیاری از جوانان از حقوق اجتماعی محروم شده اند، زندگی بسیاری از جوانان نابود شده و در هیچ جا هم انعکاس نیافته است، اما این مشکلات در انتخابات خود را نشان خواهند داد. زیرا ظلمها شد، در شهرستان ها، بسیاری در غربت، بار سنگین محرومیت ها را تحمل می کنند که قطعا اینها خود را در انتخابات نشان خواهند داد.

 

 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر