۱۳۹۰ آذر ۱۸, جمعه

درخواست غرامت یک‌میلیون‌ پوندی انگلیس و بازپس​گیری باغ قلهک روی میز کمیسیون ...

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via .: سحام نيوز :. by سحام on 12/8/11

سحام نیوز: در واکنش ها به ادعای خسارت یک میلیون پوندی بریتانیا، این موضوع به همراه ابعاد و تبعات وقایع اخیر و همچنین بازپس‌گیری باغ قلهک از بریتانیا، روی میز هفته آینده مجلس شورای اسلامی خواهد بود.
همزمان یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادعای خسارت یک میلیون پوندی به سفارت انگلیس را واهی دانسته و گفته است که جمهوری اسلامی به هیچ عنوان تن به خواسته‌های نامشروع انگلیسی‌ها نخواهد داد.

گفتنی است، در ادامه واکنش ها نسبت به حمله به مجموعۀ سفارتخانه های بریتانیا در تهران، مقامات لندن بالغ بر یک میلیون پوند از جمهوری اسلامی ادعای خسارت کرده و گفته اند که لندن این مبلغ را از تهران بعنوان غرامت ادعا خواهد کرد. دلیل هنگفت بودنِ این میزان خسارت نیز، تخریب، انهدام و ربوده شدن مواردی چون تابلوهای نقاشی ارزشمند، ‎فرش، مبلمان، جواهرات، اشیای قیمتی، دستگاه‌های الکترونیک و چند خودروی اداری ذکر شده بود.

به گزارش نسیم آنلاین، محمود احمدی بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعلام خبر تشکیل جلسه کمیته ویژه این کمیسیون در هفته آینده به منظور بررسی موضوع بازپس‌گیری باغ قلهک به نسیم گفت: اسناد مالکیت ایران بر این باغ به مراجع بین‌المللی ارائه می‌شود. با جمع‌آوری اسناد در‌خصوص مالک ایران در باغ قلهک و با همکاری دستگاه قضایی و وزارت خارجه طرح دعوی در مراجع بین‌المللی قضایی صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، هدف این کمیته جمع‌آوری کلیه اسناد از سوی سازمانهای مختلف از جمله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مرکز اسناد انقلاب اسلامی و وزارت خارجه و دیگر سازمان‌ها و مجموعه‌هایی که اسنادی مبنی بر مالکیت ایران بر باغ قلهک رادارند، است.

بر اساس این گزارش، هیئت‌رئیسه فراکسیون اصول‌گرایان مجلس هفته آینده با تشکیل جلسه، تنش‌های سیاسی در روابط تهران – لندن را بررسی می‌کند.

به گفته ولی اسماعیلی، عضو کمیسیون امنیت ملی، این جلسه به ریاست لاریجانی و با حضور اعضای هیئت‌رئیسه برای بررسی موضوعات روز برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس گزارش داده است که حسین نقوی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادعای خسارت یک میلیون پوندی به سفارت انگلیس را واهی دانسته و گفته است که جمهوری اسلامی به هیچ عنوان تن به "خواسته‌های نامشروع انگلیسی‌ها" نخواهد داد.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر