۱۳۹۰ آذر ۱۱, جمعه

اتحادیه اروپا ۱۸۰ فرد و شرکت ایرانی را به لیست تحریم اضافه کرد

اتحادیه اروپا ۱۸۰ فرد و شرکت ایرانی را به لیست تحریم اضافه کرد

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل گسترش تحریم های این اتحادیه به ۱۴۱ شرکت و ۳۹ شخص ایرانی را تصویب کردند. تحریم های جدید به دلیل خودداری مسئولان حکومت ایران از توقف فعالیت های حساس هسته ای اعمال شده است.

به نوشته بی‌بی‌سی، وزرای حاضر در نشست بروکسل همچنین توافق کرده اند که گفتگو در مورد اعمال تحریم علیه بخش های مالی، حمل و نقل و انرژی ایران را ادامه دهند. پیش تر دولت های فرانسه و بریتانیا اعلام کرده بودند که پیشنهاد تحریم خرید نفت از ایران را در این نشست مطرح خواهند کرد.

خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی می گوید که حملات دو روز پیش به سفارتخانه و اقامتگاه دیپلمات های بریتانیا در تهران تأثیر ناخوشایندی بر حاضران در نشست داشته است. با این حال ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا تأکید کرده است که تحریم های امروز مربوط به برنامه اتمی ایران است و ربطی به حمله به سفارت ندارد.

اتحادیه اروپا می گوید افرادی شامل تحریم های تازه شده اند که با برنامه اتمی این کشور ارتباط دارند یا قطعنامه های شورای امنیت را نقض کرده اند. این اتحادیه همچنین شرکت هایی را مشمول تحریم های تازه کرده است که از جمله با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران این کشور ارتباط داشته اند.

نام این افراد و شرکت ها قرار است فردا در ژورنال اتحادیه اروپا منتشر شود. وزرای امور خارجه کشورهای اتحادیه اروپا از ایران خواسته اند که به مذاکره معنادار در مورد برنامه اتمی خود بازگردد.

در پی انتشار گزارش تازه یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که برای نخستین بار شامل جزئیاتی از جنبه های احتمالی نظامی برنامه اتمی ایران بود، موج تازه ای از تشدید تحریم ها علیه ایران آغاز شد. از جمله دولت آمریکا صنعت پتروشیمی ایران را تحریم کرد و دولت بریتانیا بانک مرکزی ایران را مشمول تحریم قرار داد.


--
دیکتاتورها باید از عاقبت قذافی عبرت بگیرنداعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه، رودخانه زاینده رود و ترک برداشتن سقف سی و سه پل اصفهان ارزش حمایت کامل را دارند

آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
 سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر