۱۳۹۰ آذر ۱۴, دوشنبه

خودداری دوباره ابوالفضل قدیانی از شرکت در دادگاه غیر قانونی

مدت محکومیتش به پایان رسید، اما نیروهای امنیتی جلوی آزادی او را گرفتند

خودداری دوباره ابوالفضل قدیانی از شرکت در دادگاه غیر قانونی 

مدت محکومیتش به پایان رسید، اما نیروهای امنیتی جلوی آزادی او را گرفتند

ابوالفضل قدیانی، یکی از مسن‌ترین زندانیان سیاسی حامی جنبش سبز، در دادگاهی که روز شنبه پنجم آذرماه به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب برایش تشکیل شده بود، شرکت نکرد.

به گزارش خبرنگار کلمه، ابوالفضل قدیانی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و رییس کمیته تشکیلات این حزب، ماه قبل در نامه‌ای که خطاب به قاضی صلواتی رئیس شعبه‌ی پانزده دادگاه انقلاب نوشته بود، این دادگاه‌ را به علت اینکه خلاف نص صریح قانون اساسی به صورت غیرعلنی و بدون حضور هیئت منصفه‌ تشکیل می‌شود، غیر قانونی خوانده و تأکید کرده بود که در دادگاه‌های انقلاب که به طور غیر قانونی تشکیل می شود و منتقدان سیاسی را به صورت نمایشی محاکمه و محکوم می‌کند، شرکت نخواهد کرد.

 

او حدود یک ماه قبل هم به همین خاطر در جلسه دادگاه شرکت نکرد و اعلام کرد که دادگاههای انقلاب بدون حضور هیات منصفه و به صورت غیر علنی را به رسمیت نمی شناسد. همسر این فعال اصلاح طلب نیز همان وقت در مصاحبه‌اش با کلمه گفته بود: زمان تشکیل دادگاه به وکیلشان اعلام شده که آقای قدیانی نمی آیند. همسرم لایحه ای داده بودند، که در آن تصریح شده بود که طبق اصل ۱۶۸ قانون اساسی باید دادگاه علنی و با حضور هیات منصفه برگزار شود. پس چون برگزاری این دادگاه علنی و با حضور هیات منصفه نیست فعلی مجرمانه صورت گرفته و برگزار کنندگان آن مجرمند. بنابر این این دادگاه غیر قانونی است و ایشان در آن شرکت نمی کنند. همچنین طبق اصول ۱۵۹، ۱۷۲ و ۱۷۳ دادگاه های انقلاب در حال حاضر غیر قانونی هستند چون تا یک زمان مشخصی اجازه ی فعالیت داشته اند و در واقع الان دادگاه های انقلاب غیر قانونی هستند.

 

بر اساس این گزارش، خودداری آقای قدیانی از شرکت در دادگاه نمایشی، نیروهای امنیتی را برآشفته کرده است و آنها در واکنش به استفاده این زندانی سیاسی از حق طبیعی اش برای حضور نیافتن در دادگاه، در اقدامی غیرقانونی، از آزاد شدن او که مدت محکومیتش به پایان رسیده است، جلوگیری می کنند.

در حال حاضر مدت حکم حبس ابوالفضل قدیانی تمام شده است و با توجه به قرار وثیقه صادر شده از سوی بازپرس پرونده در دادسرای اوین، این زندانی سیاسی باید رأس ساعت ۱۲ نیمه شب روز چهارشنبه نهم آذر ماه از زندان آزاد می‌شد، هنوز هیچ خبری از اجرای قانون و آزادی این زندانی سیاسی نیست.

آقای قدیانی با مشکلات حاد جسمی رو به روست؛ به طوری که حدود چهار ماه قبل به علت وخامت حال و مشکلات قلبی، در سی سی یو بیمارستان پارس بستری شد. همسر این زندانی سیاسی در همان زمان به کلمه گفته بود که مستأصل شده و نگران است که دستگاه امنیتی بخواهد ماجرای هدی صابر را برای ابوالفضل قدیانی تکرار کند.


--
دیکتاتورها باید از عاقبت قذافی عبرت بگیرنداعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه، رودخانه زاینده رود و ترک برداشتن سقف سی و سه پل اصفهان ارزش حمایت کامل را دارند

آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
 سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر