از 16 آذر: تجمع سبز دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز در روز 16 آذر
ظهر روز دوشنبه، 16 آذر دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز، تجمعی را در پاسداشت روز دانشجو ترتیب دادند.بر اساس گزارشهای دریافتی دانشگاه آزاد تبریز ظهر روز 16 آذر شاهد تجمع آرام نزدیک به هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه بود. این دانشجویان علیرغم تهدیدات صورت گرفته از طرف نهادهای امنیتی و حراست دانشگاه حدود ساعت 13 در مقابل دانشکده ی فنی این دانشگاه تجمع و حمایت خود از جنبش سبز مردم ایران و رهبران آن اعلام کردند.
این دانشجویان که نمادهی سبز و پلاکاردهایی در دفاع از جنبش سبز ملت ایران و لزوم آزادی هرچه سریعتر فعالان و دانشجویان بازداشت شده بهمراه داشتند ، با شعارهایی همچون یا حسین ، میرحسین - دانشجوی سیاسی آزاد باید گردد - وطن را آزاد کنید - ما اهل کوفه نیستیم ، پشت یزید بایستیم - مرگ بر دیکتاتور و .... بر ادامه این جنبش مدنی ، لزوم همراهی دانشجویان و آزادی هرچه سریعتر رسول عالینژاد و بهروز فریدی، از دانشجویان بازداشتی این دانشگاه، تاکید کردند.
این تجمع تا ساعت 15 در صحن دانشگاه ادامه داشت که با امنیتی شدن جو دانشگاه ، دانشجویان به طرف داخل ساختمان دانشکده ی فنی حرکت کرده و تجمع راس ساعت 16 خاتمه یافت.
خبرهای از حاشیهی این تجمع مبنی بر ضرب و شتم یکی از دانشجویان دختر توسط یکی از اعضای بسیج دانشجویی و نیز هجوم اعضای بسیج دانشجویی این دانشگاه در اواخر برنامه و همزمان با تاریکی هوا به دانشجویان شرکت کننده در تجمع، ضرب و شتم و انتقال آنها به ساختمان این تشکل پادگانی (بسیج دانشجویی) به گوش می رسد. لازم به یادآوری است که در جریان بازداشت دوتن از فعالان سیاسی دانشگاه آزاد تبریز در روز 13 آبان، اعضای بسیج دانشجویی این دانشگاه نقش اصلی را ایفا می کردند.
افزودن این نکته نیز ضروری است که فشار بر دانشجویان و تشکل های دانشجویی این دانشگاه ( که از فعالترین و تاثیرگذارترین تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد در کشور می باشند) در هفته های اخیر و بخصوص پس از 13 آبان که تجمع گسترده ای در دانشگاه تبریز صورت گرفت و به بازداشت چندین تن از دانشجویان از جمله بهنام نیک زاد و عطا علیزاده ( اعضای سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه آزاد تبریز) انجامید ، بشدت افزایش یافته است ، بطوریکه رسول عالینژاد و بهروز فریدی ( از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز) در جریان سفر محمود احمدی نژاد به تبریز بازداشت شده و تا امروز آزاد نشده اند.
پایان متن
16 آذر را هم سبز کردیم. دیکتاتوری بار دیگر لرزید. همه دانشگاههای ایران در این روز یکصدا آگاهی و حضور خود را به رخ آنهایی کشیدند که در خیال خام خستگی ملت ایران و در راس آن، دانشجویان بودند. از این امتحان آزادی خواهی نیز چندین میلیون دانشجوی ایرانی سربلند بیرون آمدند. تمام تهدیدها، ارعابها، شکنجه ها، تجاوزها و اعترافات نمایشی در این روز بی اعتبارتر از همیشه شدند.
ای کاش کسی صدای آرام این ملت نجیب را قبل از این که دیر شود، می شنید. ای کاش دانشجویی ایرانی به خاطر این همه گذشت و ایثار خود تندیس فداکاری می گرفت نه اینکه عده ای به خیال خام خاموش کردن صدای ملت، با توم بدست به جان آنها می افتادند.
آفرین به این همه آگاهی و احساس مسئولیت.
مرگ بر دیکتاتور
همه با هم پیش به سوی محرم سبز با شعار یا حسین
ای کاش کسی صدای آرام این ملت نجیب را قبل از این که دیر شود، می شنید. ای کاش دانشجویی ایرانی به خاطر این همه گذشت و ایثار خود تندیس فداکاری می گرفت نه اینکه عده ای به خیال خام خاموش کردن صدای ملت، با توم بدست به جان آنها می افتادند.
آفرین به این همه آگاهی و احساس مسئولیت.
مرگ بر دیکتاتور
همه با هم پیش به سوی محرم سبز با شعار یا حسین
گروه خبری دانشجویی موج سبز
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر