۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

از 16 آذر: راهپیمایی و تجمع گسترده در دانشگاه‌های فردوسی و آزاد مشهد

از 16 آذر: راهپیمایی و تجمع گسترده در دانشگاه‌های فردوسی و آزاد مشهد

بیش از 4000 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های شهر مشهد روز 16 آذر در دانشگاه‌های فردوسی و آزاد مشهد راهپمایی کردند.

بر اساس گزارش‌هی رسیده ساعت 12 تریبون آزاد دانشجویی در سوله فرهنگی دانشگاه فردوسی برگزار شد و پس از اتمام این تریبون آزاد دانشجویان به سمت دانشکده‌های ادبیات‌، علوم، دندانپزشکی‌‌، راهپیمایی کردند و پس از افزوده شدن دانشجویان این دانشکده‌ها به دانشجویان معترض، بیش از 2000 دانشجوی دانشگاه فردوسی با سر دادن شعار‌هایی علیه دولت کودتا به سمت در اصلی دانشگاه حرکت کردند.

حضور گسترده نیروهای امنیتی و یگان ویژه اطراف دانشگاه فردوسی و میدان ازادی پارک منجر به بسته شدن میدان آزادی و بلوار وکیل‌آباد شد. همچنن گفتنی است بیش از 2000 تن از دانشجویان دانشگاه ازاد مشهد در صحن دانشکده فنی تجمع کردند.

در این تجمع گسترده دانشجویان شعارهای نظیر (مرگ بر دیکتاتور) و دولت کودتا استعفا استعفا و... سر دادند.

پایان متن

16 آذر را هم سبز کردیم. دیکتاتوری بار دیگر لرزید. همه دانشگاههای ایران در این روز یکصدا آگاهی و حضور خود را به رخ آنهایی کشیدند که در خیال خام خستگی ملت ایران و در راس آن، دانشجویان بودند. از این امتحان آزادی خواهی نیز چندین میلیون دانشجوی ایرانی سربلند بیرون آمدند. تمام تهدیدها، ارعابها، شکنجه ها، تجاوزها و اعترافات نمایشی در این روز بی اعتبارتر از همیشه شدند.

ای کاش کسی صدای آرام این ملت نجیب را قبل از این که دیر شود، می شنید. ای کاش دانشجویی ایرانی به خاطر این همه گذشت و ایثار خود تندیس فداکاری می گرفت نه اینکه عده ای به خیال خام خاموش کردن صدای ملت، با توم بدست به جان آنها می افتادند.

آفرین به این همه آگاهی و احساس مسئولیت.

مرگ بر دیکتاتور

همه با هم پیش به سوی محرم سبز با شعار یا حسین

گروه خبری دانشجویی موج سبز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر