۱۳۸۸ آذر ۹, دوشنبه

دانشجويان دانشگاه آزاد نجف‌‌آباد: وعده ما، دوشنبه 16 آذر»

 

    دانشجويان دانشگاه آزاد نجف‌‌آباد: وعده ما، دوشنبه 16 آذر»

     

    دانشجویان دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر، روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کردند.

     

    در این بیانیه ضمن اشاره به ظلم و ستمی که از 16 آذر 1332 تا 16 آذر 1388 بر دانشجویان رفته است از دانشجویان دانشگاه آزاد نجف‌آباد دعوت شده تا در مراسم 16 آذر در این دانشگاه شرکت کنند.

     

    به گزارش خبرنامه امیرکبیر متن این بیانیه بدین شرح است:

     

    به نام آفریدگار عدل و داد

    56 سال گذشت و 16 آذر دیگری فرا رسید. و چه این 56 سال بر دانشجو سخت گذشت. دانشجو با تقدیم 3 شهید روزی را در تقویم از آن خود كرد. روزی كه سربازان دولت كودتای فضل آلله زاهدی به دانشگاه تهران هجوم آوردند و سه تن از دانشجویان را در صحن دانشگاه به خاك و خون كشیدند. انقلاب به پیروزی رسید قرار شد دانشجو تاج سراین مملكت باشد، قرار شد حرمتش را پاس بدارند، انتقادش را براندازی نخوانند.

     

    ولی باز چرخ فلك به كام او نگشت. باز به دانشگاه ها حمله كردند 18 تیرها آفریدند. دانشجو را فریب خورده و آلت دست نامیدند، برای مواظبت از او در هر دانشگاه پایگاه بسیج راه انداختند. آنها را به زندان افكندند، از تحصیل محروم كردند، به جرم انتقاد كردن ستاره دارش كردند.

     

    این بار موسم انتخابات فرا رسید دولتی كه سعی می كرد دانشجویان را با ستاره دار كردن و محروم كردن از تحصیل از كار سیاسی دور كند با موج خروشان دانشجویان علیه خود مواجه شد. از كسب رای در دانشگاه ها قطع امید كرد، اما گذاشت تا به موقع با آنها تصفیه حساب كند. او حالا با كودتا پیروز انتخابات شده بود و چون خلف صالح خود فضل الله زاهدی كه از كودتای خود علیه مصدق سرمست بود، این برادران لباس شخصی را دوباره به میدان فراخواندند و به خوابگاه های دانشگاه های تهران، شیراز، تبریز و صنعتی اصفهان تاختند.

     

    فعالان سیاسی دانشگاه ها را به زندان انداختند. در دانشگاه ها چون زندان ها دوربین های امنیتی نصب كردند. بیش از 350 دانشجو را به كمیته های انظباطی فراخواندند و آنها را مشمول بیش از 100 ترم (یعنی 50 سال) تعلیق كردند. روز دیگر گفتند علوم انسانی و سیاسی موجب فساد است و باید آنها را اسلامی كنیم.

     

    اوین را دانشگاه و ایران را بازداشتگاه كردند.

     

    هان ای برادر من: ایران این سرزمین زخم خورده از استبداد و استعمار داخلی و خارجی گرفتار اهریمنی دیگر شده است، حال این ما هستیم كه باید چون اسلاف شهیدمان از این سرزمین پارسیان در برابر دروغ و استبداد دفاع كنیم.

     

    روی دیگر سخنمان با بسیجیان است كه "قرار بود بسیج مستضعفین یاشند نه آلت دست زوزمندان و نه چماقی بر سر ضعیفان. قرار نبود كه در برابر خواست مردم ماشین سركوب شوند." قرار بود شما وارثان باقری ها و باكری ها برای ما باشید نه شعبان بی مخ ها.

     

    ای برادر توصیه من به تو این كلام قرآن است :

    «‌یا ایها‌الذین آمنوا اتقوا‌الله و کونوا مع الصادقین‌» / «‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید از خدا پروا کنید و با راستگویان باشید‌»

     

    وعده ما: دوشنبه 16 آذر - ساعت 12 - روبروی دانشکده فنی 1

     

    به یاد مظلومیت دانشجو و شهدایش و دانشجویان زندانی



--
شانزدهم آذر را زنده نگه داريم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر