۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

چند جمله درباره شاهپور کاظمی برادر زهرا رهنورد

 

    چند جمله درباره شاهپور کاظمی ( برادر زهرا رهنورد)

     

    ژیلا بنی یعقوب

    هر بار که با بهمن ملاقات می کنم بخشی از وقتش را به صحبت در باره هم سلولی هایش اختصاص می دهد .چند هفته ای با شاهپور کاظمی برادر دکتر زهرا رهنورد هم سلول بوده است .بهمن خیلی تحت تاثیر شخصیت علمی و عمیقش قرار گرفته بود و می گفت خیلی از او آموخته است.زمانی که با او هم سلول بود با روحیه تر از الان به نظر می رسید و از اینکه پس از مدتی سلول آنها را جدا کرده اند اظهار ناراحتی می کرد.

     

    به بهمن که از همه خبرها بی اطلاع بود ،گفتم برخی از رسانه های اصولگرا یکی از اتهامات مهندس کاظمی را آتش زدن هفت موتورسیکلت عنوان کرده اند ،که پوزخندی زد و گفت :"هرکس این مرد شریف ،با وقار و عمیق را فقط چند دقیقه ببیند ،به این اراجیف خواهد خندید."

     

    می دانم که شاهپور کاظمی دوماه در سلول انفرادی بوده و برای اعتراف های غیرواقعی علیه میرحسین موسوی تحت فشار قرار داشته است ،اما به خوبی و تا به امروز این فشارها را تحمل کرده است.

     

    کاظمی به چند زبان خارجی تسلط دارد و در چند هفته ای که با بهمن بوده ، باحوصله و روحیه خوب وقت زیادی را برای آموزش زبان به او اختصاص داده است.علاوه بر این به گفته بهمن او انسان بسیار مطلع و با دانشی در زمینه های مختلف بویژه در فن آوری های مخابراتی است .یک کارآفرین موفق که صاحب کارخانه ای است که بیش از 300 متخصص وکارمند و کارگر تحت نظر وی مشغول فعالیت وارائه خدمت هستند و در چند دهه گذشته هزاران تکنسین و متخصص حوزه های مخابراتی و الکترونیکی تحت نظرش آموزش دیده اند.

     

    در خبرها خوانده بودم که شاهپور کاظمی دارای گرین کارت امریکاست و به همین دلیل متهم به ارتباط با بیگانگان شده است .واقعا چه دلیل محکمی ! به بهمن گفتم می دانی که دارای گرین کارت آمریکاست ،شاید با ابن همه فشاری که تحمل کرده است ،بعد از خروج از زندان از ایران برود و چقدر حیف است که چنین شخصیت علمی که این همه در صنعت مخابرات ایران موثر و مبتکر بوده ،بگذارد و برود .چیزی در این باره به تو نگفت؟

     

    اتفاقا بهمن همین موضوع را قبلا به مهندس کاظمی گفته و پاسخ شنیده بود :با وجود اینکه این زندان را ناحق می دانم اما پس از آزادی همچنان در کشورم می مانم ،چون می خواهم همچنان به کشورم خدمت کنم که بهمن گفته بود :شاید دوباره شما را اذیت کنند ، بویژه اینکه نسبت نزدیکی با مهندس موسوی دارید که گفته بود :مهم نیست .من و همکارانم زیر گلوله باران در زمان جنگ عراق با ایران خدمات مخابراتی و الکترونیکی به صنایع جنگی ارائه می دادیم،باز هم سختی ها را تحمل خواهم کرد.

     

    برداشت بهمن نیز این است که مهندس کاظمی فقط به خاطر نسبتش با خانم رهنورد و آقای موسوی بازداشت شده است تا از این طریق به آنها فشار وارد کنند.چرا که اوهیچ فعالیت انتخاباتی و سیاسی نداشته است.

     

    گفتم: بهمن !چقدر باید حس تلخی باشد که فقط به خاطر نسبت خانوادگی که با دیگران داری ، رنج زندان و انفرادی و سایر فشارها را تحمل کنی .

     

    بهمن گفت :اما به قول خودش توانسته در برابر فشارها خود را مدیریت کند و از پس سختی ها بر بیاید و مقاوم بماند .

     

    در اخر هم با هیجان زیاد گفت: "به نظرمن مهندس کاظمی یک نابغه است .اگر تو هم چند بار با او نشست و برخاست داشته باشی همین تعبیر را در باره اش به کار خواهی برد."

     

    گفتم :شنیده ام در سن بیست و یکسالگی استاد دانشگاه شده است.

     

    و نکته دیگری را هم درآخر در باره اش اضافه کرد : آقای کاظمی برای سرگرم کردن خودش بر تکه های کوچک کاغذی که در سلول داشت ،مسائل ریاضی می نوشت و حل می کرد.

     

    این چند نکته را بیشتر به این دلیل در باره مهندس شاهپور کاظمی نوشتم که می بینم تاکنون نسبت به بسیاری دیگر از زندانی های انتخابات کمتر در باره اش اطلاع رسانی شده است.می دانم که خانم رهنورد و آقای موسوی هم کمتر در باره اش حرف می زنند ،چرا که معتقدند وقتی این همه زندانی بدون هیچ جرمی در زندان هستند ،خون او که رنگین تر از بقیه نیست.می دانم که خانم رهنورد از خاص شدن برادرش در این مدت به شدت پرهیز کرده است و جز یکبار آن هم در برابر اتهامات عجیب و غریبی که به او وارد کرده اند ،سکوت را در این باره نشکسته است.

     

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر