۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

شانزده آذر اولین مرحله ایجاد ترافیک سبز در ساعت ۵ عصر

شانزده آذر اولین مرحله ایجاد ترافیک سبز در ساعت ۵ عصر

 

در 13 آبان طرحی برای ماندن در خیابان تا تحقق اهداف جنبش سبز، ارائه شد  که با اصلاحاتی بر اساس شرایط موجود ایران در وب سایتها و بین مردم تبلیغ وراهکارهای آن نیز ارائه  شد که مورد استقبال نیز قرار گرفت . اما حکومت دیکتاتوری در مقابل این حرکت مردمی ساکت ننشست و جلساتی را با حضور فرمانده بسیج و فرمانده نیروی انتظامی تهران  برگزار کرد  و در این جلسات راه حلی خشونت وار علیه این حرکت گرفتند که در 13 آبان آن را به وضوح ملاحظه کردیم  که نیروهای امنیتی کودتاگران با خشونتی بی سابقه با باتوم به جان زن و دختر . پیر و جوان  افتادند که نگذارند این کابوس وحشتناک ( ماندن مردم در خیابان ) به حقیقت و واقعیت تبدیل شود چرا که آنان از عواقب این طرح بسیار آگاه بودند . اما از سوی دیگر جنبش سبز نیز ساکت نخواهد نشست بخصوص وقتی که میبیند اینگونه علیه مردم بی دفاع خشونت بکار میبرد . جنبش مردمی سبز روزها و شبهای دیگری برای تجمعات خواهد داشت که از جمله آن میتوان به شب های محرم  ، عاشورا . تاسوعا و از همه مهمتر روز 22 بهمن اشاره کرد . جنبش سبز روز سبز دیگری را برای قرار خواهد داشت و آن روز دانشجو ( 16 آذر ) است . از این رو طرح و ایده ای جالب ، هدفمند روی میز قرار گرفت که نسخه جدیدی از طرح و ایده "ماندن در خیابان تا تحقق اهداف جنبش سبز " میباشد که بسیار بی خطر و با  شرایط کنونی خیابانهای پایتخت بخصوص ترافیک سنگین تهران وفق است . میتوان این جمله را نیز به کار بست که " خیابانهای تهران آبستن چنین تظاهراتی با ابعاد گسترده  هست "طرح و ایده "ترافیک سبز" یک حرکت اعتراضی بسیار بی خطر برای مردم و بسیار پر خطر برای کودتاگران است و پایه های حکومت دیکتاتوری را سست و به شدت شکننده خواهد کرد . همچنین تداوم این طرح میتواند به آکسیون نهایی برای رسیدن به خواسته های جنبش سبز بدل شود . 

این حرکت اعتراضی بسیار بی خطر،  و برای شرایط کنونی تهران که ترافیک در حالت عادی بسیار سنگین و در حد قفل است بسیارعملی میباشد

همانگونه که میدانید ترافیک در خیابانهای اصلی تهران بخصوص در روزهای غیر تعطیل و مهمتر از آن  در عصر ها بسیار سنگین است و در اکثر خیابانها به حالت قفل است . حال اگر با فراخوانی و اطلاع رسانی گسترده ،  مردم در یک روز مشخص ( 16 آذر که یک روز غیر تعطیل است ) و ساعت مشخص ( 5 عصر که اوج ترافیک است ) اتومبیلهای خود را بیرون بیاورند و در این حرکت اعتراضی شرکت کنند حداقل و یصورت بد بینانه 30% به تراکم ترافیک معمول در خیابانها افزوده میشود که این عملا یعنی قفل شدن و ساکن شدن اتومبیلها در خیابانها و بزرگ راه ها  . حال از آن سو مردم شرکت کننده در این حرکت قصدشان نیز ایجاد ترافیک عمدی و ماندن در خیابان برای نشان دادن اعتراضشان باشند . که این برای حکومت دیکتاتوری یعنی سکته قلبی ! چرا که دیگر عملا مهار چنین ترافیکی که عمدا ایجاد شده غیر ممکن است .

برخورد سرکوبگران و نیروهای امنیتی  با مردم معترض که با اتومبیلهایشان در ترافیک ( از دید نیروهای امنیتی )  گیر کرده اند چگونه خواهد بود ؟

در صورت ایجاد  ترافیک سبز نباید بهانه دست کودتاچیان و نیروهای سرکوبگر داد . از این رو زمانی که در دید آنها هستید از بوغ زدنهای ممتد و اعتراضی  جلوگیری کنید . آنها در برابر  ترافیک عظیمی قرار خواهند گرفت  که سر و ته آن و عاملان آن مشخص نیست و به سختی قابل تشخیص خواهد بود چنانچه ترافیک ساکن بسیار طولانی باشد که اینگونه نیزخواهد شد نمیتوانند اتومبیل شما را با زور باتوم و گاز اشک آور به کوچه ها و خیابانهای اطراف فراری دهند واز آن سو شما در مقابل آنها میتوانید نقش یک مخالف جنبش سبز را نیز بازی کنید که از ماندن در ترافیک شاکی هستید ! شما اگر در منطقه ای از ترافیک سبز بودید که با رفتن شما ترافیک آن محدوده کوچک از حالت قفل خارج میشود میتوانید با ایجاد یک تصادف مصنوعی ( مثلا انداختن چرخ ماشین در جوب آب ) و یا پنچری مصنوعی ( خالی کردن باد چرخ و عوض کردن زاپاس یا به همراه نداشتن زاپاس)  وقت کشی کنید . اگر از شما درباره علت پنچری پرسیده شد میتوانید علت را میخهای چند پهلویی عنوان کنید که مثلا سبزها آن را بر سر راه خودروهای امنیتی و سرکوبگر که برای دفاع از خود در خیابانها ریخته اند عنوان کنید و آنجا هم نقش یک مخالف جنبش را بازی کنید . در کل نیروهای سرکوبگر نمیتوانند اتومبیلهای شما را مهار کنند و شما ر ا از ترافیک سبز بیرون کنند . پس این حرکت اعتراضی بسیاربرای شرکت کنندگان کم خطر است

زمان  آغاز این حرکت  در مرحله اول 16 آذر ساعت 5 عصر کلید خواهد خورد 

این حرکت در مرحله اول برای 16 آذر پیشنهاد شده و در مراحل بعدی برای عصر ها و شب های محرم نیز تا زمان تحقق اهداف جنبش سبز ادامه خواهد داشت . تجربه نشان داده که حضور معترضین جنبش سبز در روزهای غیر تعطیل بیشتر بوده و از طرفی عصر برای این حرکت پیشنهاد شده که خیابانها و بزرگ راه های پایتخت در اوج ترافیک هستند و اجرا و اغاز این حرکت در این ترافیک یسیار آسان خواهد بود .

احتمال اینکه این ترافیک اعتراضی به سرتاسر خیابانهای پایتخت بکشد و تا صبح هم به طول بینجامد بسیار بالاست

پیشنهاد میشود به همراه خود مواد خوراکی . آب آشامیدنی و پتو داشته باشید که در صورت تداوم این حرکت که پیروزی را نیز نزدیک خواهد کرد بتوانید در اتومبیل خود اطراق و استرحت  کنید. ومطمئن باشید  خانه ها و مغازه های اطراف خیابان نیز با مردمی که در ترافیک سبز هستند همکاریهای لازم را به عمل خواهند آورد . تداوم این حرکت و ماندن مردم در خیابانها با اتومبیلهایشان تا صبح مطمئنا تعداد زیادی از مدارس . ادارات دولتی و خصوصی را نیمه تعطیل و تعطیل خواهد کرد که به این بهانه ( ترافیک ایجاد شده در خیابانها ) اعتصابات عمومی و سراسری آغاز خواهد شد و دامنه آن به دیگر شهرها کشیده خواهد شد

عابرین و افرادی که فاقد اتومبیل میباشند باید به پشتوانه ترافیک اعتراضی ایجاد شده به خیابانها بیایند

ملحق شدن عابران و مردمی که فاقد خودرو هستند حتی اگر برای تماشا می آیند بسیار مهم و ضروری است . البنه بوغ زدنهای ممتد و  اعتراضی در صورتی که شرایط مساعد بود و بهانه دست کودتاگران ندهد شور هیجان خاصی را ایجاد خواهد کرد و باقی مردم را از کوچه و خیابانهای اطراف به این ترافیک اعتراضی ملحق خواهد کرد و تهران در تسخیر مردم که همانا جنبش سبز هست خواهد افتاد و لرزه بر اندام کودتاچیان خواهد انداخت

نکته مهم : در خیابانهایی که منتهی به بیمارستان. اورژانس و حتی ایستگاه های آتش نشانی است و راه میان بر به خیابانهای دیگر ندارند ترافیک ایجاد نکنیم. و یا در صورت ایجاد ترافیک  بصورت نا خواسته ،  نهایت همکاری را با این خودروها داشته باشیم و راه را برای آنان باز کنیم .

پایان متن
گروه خبری دانشجویی موج سبز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر