۱۳۸۸ آبان ۲۷, چهارشنبه

متن پیاده شده روز سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - محسن سازگارا

 

    متن پیاده شده روز سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - محسن سازگارا

     

    سه شنبه 26 آبان 1388 – 17 نوامبر2009 میلادی

     

    سلام

     

    امروز راجع به چهار موضوع صحبت میکنیم:

     

    تجمع خانواده های اسرای جنبش

    موضوع اول تجمع خوانواده های دستگیرشدگان سیزده ابان است در مقابل زندان اوین که نهایتاً منجر به این شد که لیست 82 نفری ار عزیزانشون اعلام بشه و بفهمند این خانواده ها که ایا عزیز گمشده شون در زندان اوین هست یا نه. به هر حال بحث تجمع خانواده های اسرای جنبش در مقاطع مختلف و در جاهای مختلف بحثی است که قبلا هم کردیم و از اکسیون ها یا کنش های سیاسی است که با هم همه کس و همه جا بتوانیم پشتیبانی لازم رو از اونها بکنیم.

     

    اعتصاب کارکنان کارخانه چینی حمید

    اما نکته دوم اعتراض کارکنان کارخانه چینی حمید در قم به عدم دریافت دستمزدشون است و اعتراض بزرگ و اعتصابی که ایجاد ترافیک سنگینی هم کرده بودند کارگرها و همون بحثی که رشد جنبش در طبقات مختلف به خصوص پیوستن جنبش سبز و همبستگیش با جنبش کارگری از زمینه های لازمی است که برای امادگی جنبش برای برخوردهای بعدیش و رفتن به سمت اکسیون نهایی از واجبات است. من همینجا یک سوال رو هم جواب بدم. یکی از دوستان برای من نوشته بود که ایا این رفتن به طبقات مختلف به معنی و  به اصطلاح مارکسیش این است که ما تا به طبقات فرودست و طبقه کارگر نریم جنبش پیروز نمیشه؟

     

     این سوال البته جای بحث مفصل داره ولی من یک نکته رو براتون پافشاری میکنم و اون این هست که در واقع ماهیت جنبش سبز به گونه ای است که در یک کلام میشود گفت که خروش و به پا خاستن عقل در مقابل جهله این جنبش.

     

     یک ملتی که با سواد شده، فهمیده، توسعه یافته، توسعه یافتگی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پیدا کرده در واقع در مقابل گروه حاکم که اشاعه دهنده جهل، خرافه و دیکتاتوری هست ایستاده بنا بر این اون نخ تسبیح اصلی، اون زنجیر اصلی که همه نیروهای اجتماعی ما رو داره به هم نزدیک میکنه و در حرکت های بزرگ میاره بسیج میکنه میاره به خیابون در واقع دانش و اگاهی یک ملته در مقابل جهل و کسانی که با علوم انسانی و اصولا کل علوم و در واقع عقل مدرن سر ستیز و ناسازگاری دارند.

     

     لذا بسیج کنندگی بزرگ ما موضوع خاص خود ایرانه، مقطع خاصی است کا با تعاریف قدیم طبقات اجتماعی و مارکسی نمیخورد، شاید مهمترین انگیزه ای که مردم رو حرکت میده خستگی اونها از حاکمیت جهل و جور بر کشور ماست. اما در این مسیر پیوستگی با سایر خواست هایی که یک ملت داره، ممکن است خواست های اقتصادی باشه، خواست های اجتماعی باشه

     

 مثلاً فرض کنید گروه هایی مثل زنان در جامعه ما، خواست های فرهنگی باشه مثل خواست آزادی بیان، خواست آزادی اظهار نظر و فعالیت های فرهنگی، خواست نحوه زندگی کردن و امثالهم. انواع خواست های دیگه ای که در جامعه ما هست و هر کدوم نزد بخشی از جامعه، گروهی از جامعه، طبقه ای از جامعه مطرح میشه پیوستگی جنبش سبز و حمایت از جنبش سبز از این خواست ها زمینه ای است که رشد جنبش رو کمک میکند.
 

     ولی اون محور اصلی جنبش که به خصوص طبقات گوناگون تحصیلکرده مارو به میدون میاره اون محور اصلی است که همه طبقات رو به هم پیوند می ده و تا کنون هم نشون داده که بیشترین قدرت رو در بسیج کردن مردم داشته. بنا بر این، این بحث هایی که می کنیم برای رشد جنبش و رفتن جنبش بین کارگرها، معلمین، کارمندان، تکنوکرات های شهری و امثالهم و روستائیان و کشاورزان و غیره اینها همه کمک کننده به جنبشه اما مکانیسم وحرکت جنبش با تعاریف کلاسیک مارکسیستی یا سایر تئوریها خیلی تطابق نداره.

     

    کهریزک و دکتر رامین اندرجانی

اما نکته سومی که می خواستم بگم این است که ماجرای اقای دکتر رامین پور اندرجانی که البته اسم ایشون امروز در خبرها عوض شده است به پور اندرجانی و کشته شدن یا مرگ مشکوک این دکتر 26 ساله که دوره سربازیشو میگذرانده و اینکه دادستان هم اومده به میدان و دستور رسیدگی داده، اجازه کالبدشکافی از جسد این جوان ندادند و این حرفهایی که او حاضر به همکاری نبوده و اطلاعات خیلی زیادی داشته از جنایتهایی که در کهریزک اتفاق افتاده مجددا ماجرای کهریزک رو مطرح کرده.
 
ماجرایی که امثال اقای رادان کسی که دستش در جنایت های کهریزک بوده به همراه دیگران باعث شده که بیایند و فقط از ایشان مثلا التزام اخلاقی بگیرند و دیگرانی که معلوم نیست که چه کسانی دستگیرشدند وچندی پیش داشتیم در اخبار که حتی به دستور پسر اقای خامنه ای مجتبی ازاد شدند این بازداشت شدگان کهریزک ولی بعد دوباره باعث کشمکشی در بیت رهبری شده و دوباره بعضی از اونها دستگیر شدند و ادمهایی مثلا آقای مرتضوی که مقصرین اصلی هستند، دادستان بدنام وقت تهران که حالا از جلوی چشم کنارش بردند در حالیکه او از کسانی است که اگر هر محاکمه ای بخواهد از عاملین کهریزک باشه او باید دستگیر و محاکمه بشه  این ماجرای کهریزک رو دوباره مطرح کرده و جنابتهایی رو که در چند ماه کذشته در حق مردم ایران و کسانی که اعتراض کردن صورت گرفته.
 

     من یک ایمیلی هم قبلا گفتم از مشهد داشتم که در زندان مشهد هم یکی از بچه ها نوشته بود برخوردها و رفتارهایی شده که کم از کهریزک تهران نبوده بنابر این مطرح کردن انچه که جنایتکارها میکنند و فشار اوردن روی این افشاگری این مسائل اگرچه شجاعتی میخواهد که قابل تقدیره اگر هر کسی برخورد کرده و گذارش به این زندان ها افتاده ولی از واجبات جنبشه چرا که کمک میکنه تا جلوگیری بشه از همین برخوردها با دیگران بنابراین فشار روی کهریزک کماکان باید ادامه پیدا بکنه و سایر زندانها و سایر جنایتهلیی که سایر کودتاچیان کردن برای اینکه این به پیشبرد جنبش کمک میکنه و جلوگیری میکند از برخوردها.

     

    تظاهرات بچه های کرد در دانشگاه تهران

    اما نکته اخری که میخواستم بگم تظاهرات بچه های کرد دانشگاه تهرانه در اعتراض به اعدام فتاحیانه در کردستان که چند ثانیه ای از اونو نگاه کنید...نکته جالب در مورد این تظاهرات این بچه ها این است که بخشی از تظاهراتشونو به زبون کردی شعار دادند که به نظر من بسیار کار خوبیست برای اینکه ما افتخارمون در ایران این است که کشوری هستیم کثیر المله، کثیرالقوم با زبان های متفاوت، ادیان مختلف و در یک تکثر فرهنگی و اجتماعی و قومی در کنار همدیگه قرنها زندگی کرده ایم و افتخار همه ما ایرانیهاست که زبانهای مختلف و فرهنگهای مختلف در کنار همدیگه میتوانند زندگی کنند و وظیفه هممون اینه که اونارو حفظ بکنیم. بنابراین تجمع و اعتراض و شعارهای بچه های کرد دانشگاه به زبان خودشون به نظر من موضوعی است که غیر از اینکه به طور عمومی باید از خواست اونها پشتیبانی کرد و حمایت کرد مبارزه ای رو که دارند و اعتراضی رو که کردند به اعدام در استان خودشون این نکته شون هم به نظر من نکته خوبیست که باید مورد حمایت همه ماها و دیگران قرار بگیرد.

     

    همین جا این را هم بگویم که بچه های کردستان این رو هم برای من نوشته بودند که از بعد از این اعدام اخیر و دور جدید خشونت که در کردستان شروع شده جو استان و کل مناطق کردنشین بسیار مساعدتره و این تصمیم که با خواست های استان در همراهی با جنبش ملی مثل جنبش سبز قابل دست یافتنه. این عزم در استان قویتر و شدیدتر شده و برنامه ریزی برای 16 اذر و حوادث بعدی دارند که من از همین جا خواهش می کنم که به دلیل خشونتی که حکومت داره احتیاطات لازم رو بیشتر بچه ها بکنند. توضیحات بیشتر راجع به 16 اذر را می گذارم برای روزهای اینده.

     

    تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

     

    به امید پیروزی ایران و ایرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر