۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

وزیر علوم دولت کودتا: باید بر اساتید دانشگاه نظارت شود


وزیر علوم دولت کودتا: باید بر اساتید دانشگاه نظارت شود!


وزیر علوم دولت کودتا، کامران دانشجو گفته است که باید بر اساتید دانشگاهی نظارت شود.


به گزارش خبرگزاری دولت کودتا، ایرنا، کامران دانشجو روز پنجشنبه در اختتامیه همایش ملی شکوه هجرت در اردوگاه شهید باهنر افزود: اساتید باید بر اساس جهان بینی اسلامی و منافع نظام سخن گویند.

وی با اشاره به اینکه امروز عده ای می خواهند دانشگاه ها را با دیدگاه غربی ها جلو ببرند، گفت: این عده می خواهند دانشگاه ها بر مبنای آزادی،لاابالی گری و هرج و مرج پیش رود.


وزیر علوم تحقیقات و فناوری اظهار داشت: آنان بیان کردند دانشجو به دلیل آنکه قشر فرهیخته جامعه است هر کاری کرد نباید برخوردی صورت گیرد.آنان می گویند در مقابل باج خواهی و زورگویی عملی انجام ندهیم. جامعه دانشگاهی ما ارزش مدار است که اخلاق را در کنار علم می خواهد و این حرکات را بر نمی تابد.

وی افزود: دشمنان بدانند که دانشجویان لاابالی گری های ترویجی آنان را قبول نخواهند کرد و دانشگاه ارزش مدار می ماند و این حق دانشجوی ایرانی است.

وی با بیان اینکه اگر به تاریخ نگاهی بیاندازیم، تاریخ طور پیش می رود که در انتها به عده ای آفرین می گوییم و عده ای دیگر را نفرین می کنیم.عده ای شبیه یابی و عده ای شبیه سازی می کنند با اشاره به اینکه این دو مقوله با یکدیگر تفاوت عمده ای دارد، گفت: در شبیه یابی نیاز به شناخت داریم اتفاقات تاریخ را باید عمیق تر مطالعه کنیم و این نگاه عبرت آمیز خواهد بود یعنی تاریخ را طوری مطالعه کنیم که درسی برای عبرت ما شود.

وی با اشاره به اینکه خطر بازی خوردن همگان را تهدید می کند، گفت: این عبرت آموزی می تواند کمک کند که بازی نخوریم،بخشی از خوارج به این صورت بودند.

وی گفت: خوارج نماز شب می خواندند، اما بازی خوردند کسانی که برای ترور علی (ع)آمدند عهد بستند که اگر امام را کشتند، اختلافات را حل کرده اند و اگر نه نیز شهید شده اند.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به اینکه بعد از رحلت پیامبر (ص) شاهد فتنه واقعی هستیم، گفت: در زمان پیامبر (ص) جنگ ها میان کفر مطلق و اسلام مطلق بود ولی امروز میان اسلام ناب و اسلام آمریکایی است.

دانشجو در ادامه گفت: ما در ۳۰ سال انقلاب مرجع تقلیدی داشتیم که علیه امام می خواست کودتا کند و کسان دیگری نیز بودند که در آغوش غرب بودند، هیچ کس از این افراد در امان نیست.

دانشجو گفت: افرادی هستند که سابقه جهاد دارند ولی نمی شود به سابقه آنان دلخوش کرد.

وزیر علوم گفت: کار به جایی رسید که کسی که شاگرد امام بود از کسی رهنمود می خواهد که امام طلب مرگ از خدا می کند ،شیطان سن نمی شناسد در همه حال به سمت انسان می رود.

دانشجو گفت: چه کسی می تواند قبول کند که بی بی سی فارسی و رادیو آمریکا دوستار ملت ایران هستند ،شاگرد امام در روز قدس که امام آن را مبارزه با اسرائیل تعیین کرده مرگ بر اسرائیل را خط می زند و مرز خود را هم مشخص نمی کند.

وی افزود: درست است با یک فتنه مواجه هستیم ،امروز ببینیم که چه کسانی برای دیگران هورا می کشند و آمریکا برای چه کسانی هورا می کشد، این افراد باید از خواب بیدار شوند.

دانشجو با اشاره به اینکه عده ای خود را به خواب زده اند، گفت: ملت فرق قرآن سرنیزه را با قرآن ناطق می شناسند و دانشجویان رنگ را نمی خواهند بلکه خلق و خوی او را می خواهند و می خواهند رفتار و کردار او را سرلوحه خود قرار دهند.

وی گفت: عده ای چشم ها را روی حق بستند و آن را ندیدند. می گویند اول اشتباه کردیم بعدش چه شد.

وی گفت: در دنیا همه دانشگاه ها با هر دیدگاه نظام می گویند ما می خواهیم علم را در بالاترین سطح بدست آوریم.

وی افزود: فرق میان ما با دانشگاه های دیگر در نوع جهان بینی است. آنان انسان را موجودی لذت خواه می دانند ولی ما انسان را آرمان خواه می دانیم.

در حالی‌که در آستانه شانزده آذر جمع کثیری از دانشجویان راهی بازادشت‌گاه‌ها و سلول‌های انفرادی شده‌اند ، بر اساس اخبار موثق دریافتی موج سبز آزادی، کمیته‌های ویژه‌ای با همکاری وزارت علوم و مسوولان دولت در همه دانشگاه‏ها برای بازنشسته کردن اجباری و اخراج اساتید تشکیل شده است.

در همین رابطه شنیده شده که به زودی موج جدید اخراج و بازنشستگی اجباری اساتید آغاز می‌شود. به گزارش موج سبز آزادی فعالین دانشجویی نیز در واکنش به این جریان در حال آماده شدن برای برخورد با این مساله هستند.

با اظهارات وزیر علوم به نظر می رسد برخورد با اساتید در حال آغاز شدن است.

پایان متن


گروه خبری دانشجویی موج سبز

 

--
شانزدهم آذر را زنده نگه داريم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر