۱۳۸۸ آذر ۱, یکشنبه

بیانیه انقلاب سبز در مورد سالگرد قتل های زنجیره ای


بیانیه انقلاب سبز در مورد سالگرد قتل های زنجیره ای

?ui=2&view=att&th=125172a342884d20&attid=0.1&disp=attd&realattid=ii_125172a342884d20&zw 

    بیش از یک دهه از قتل ناجوانمردانه شماری از فرهیختگان کشورمان میگذرد. کسانی که به فکر ابدی کردن سلطه خود بر کشور بودند، شبانه و مخفیانه، مریدان خود را به جان تعدادی از شهروندان بی گناه انداختند و به فجیع ترین وضع آنان را به قتل رساندند. اما پس از افشای جنایات مریدان خود را به عنوان "خودسر" بازداشت کردند و به صورتی مشکوک به قتل رساندند تا سران و حاکمان خودسر پرور در حاشیه امن خود باقی بمانند. عنصر به اصطلاح خودسر را کشتند، اما طبق توصیه های همان خودسر، فرمان به عدم بازنگری و اصلاح قانون مطبوعات داده شد، تا مبادا ملت راه و رسم دفاع از حقوق خود را بیاموزد و به خوابگاه دانشجویان حمله کردند.این همه به خاطر فلج کردن دولتی بود که تکیه بر رای مردم داشت؛ این همه به خاطر بر سر کار آوردن دولتی بود که به جای تکریم ملت، مردم را تحقیر کند و دنبال اتوموبیل خود بدواند. امروز همگان نتایج سکوت در برابر این تحقیر ملی و حقارت بین المللی را به چشم مشاهده میکنند.


امروز همه به چشم دیده ایم که چگونه می ربایند و شکنجه میدهند و تجاوز میکنند و بعد سربازان وظیفه، فرزندان همین ملت، را به خاطر شاهد بودن، به قتل میرسانند. امروز دیگر مجال عافیت جویی نیست، چرا که همه ما شاهد جنایات علنی کودتاچیان هستیم و جنایتکار میداند که نباید شاهدی باقی بگذارد. امروز همه در خطریم، همه باید پشتیبان یکدیگر باشیم؛ اگر به فکر آسایش و امنیت خود هستیم، هیچ راهی نداریم جز اینکه از حقوق شهروندان دیگر دفاع کنیم؛ چرا که بعد از آنها نوبت ماست. امروز سکوت به معنی پذیرش و تایید جنایتهایی است که ما خواسته یا ناخواسته شاهدش بوده ایم، چرا که اگر دیروز در محافل و دخمه های سیاه خود فرمان قتل میدادند، امروز دیگر افسار پاره کرده اند و در روز روشن و در جلوی دوربین ها فرمان کشتار میدهند و در خیابان می کشند و تجاوز میکنند و علنا از کالبد شکافی اجساد شاهدان جلوگیری مینمایند.


ما آن چه نادیدنی بود را دیده ایم و ناگزیریم باور کنیم که دیگر نمیتوانیم خود را به خواب بزنیم، نمیتوانیم چشمهای خود را ببندیم؛ سکوت و بی تفاوتی و حتی همراهی با قاتلان، هیچ امنیتی برای شهروندان به بار نمی آورد، چرا که امروز هر شهروندی یک شاهد است و حتی کودکان میدانند که خودسر ها، موجودات بی سر و عقل ربوده ای هستند که از مرکز و کانونی مشخص و شناخته شده فرمان میگیرند و به جان و مال و ناموس مردم حمله ور میشوند. جنایتکار برای بقا، همه شاهدان جنایت را یک به یک سر به نیست کرده و خواهد کرد.

چنین است که از همه هم میهنان، از همه شاهدان روزگار تقاضا داریم که در سالگرد پرپر شدن شاهدان چمن، داریوش و پروانه فروهر گرد هم آییم و با گرامی داشتن یاد آن دو عزیز، با خود زمزمه کنیم که دیگر نمیترسیم، چرا که همه با هم هستیم.


زمان:يكشنبه يكم آذرماه - 3 تا 5 بعد از ظهر

مکان:خيابان سعدی جنوبی- خيابان هدايت - كوچه شهيد مرادزاده - پلاك 18


 

پایان متن


گروه خبری دانشجویی موج سبز
------------------------------
 
جمله معترضه:
حقیقت امر من با این "انقلاب سبز" کنار نمی آیم!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر