۱۳۸۸ آبان ۲۷, چهارشنبه

جمع آوری امضا برای حمایت از آیت الله دستغیب

 

جمع آوری امضا برای حمایت از آیت الله دستغیب

 

در پی اعمال فشارهای روزافزون بر نماینده منتقد استان فارس در مجلس خبرگان، گروهی از فعالین سیاسی شیراز اقدام به جمع‌آوری امضا در حمایت از آیت‌الله سیدعلی‌محمد دستغیب كردند.

 

این بیانیه كه شامل تاكید بر سوابق علمی، فقهی، عرفانی، انقلابی و مبارزاتی سخنران منتقد اجلاس اخیر خبرگان است، تا‌كنون توسط بیش از سیصد نفر از طلاب و دانشجویان به امضا رسیده است.

 

دست‌اندركاران جمع‌آوری امضای این بیانیه برای جهت جلب حمایت گسترده‌تر مردم و جمع‌آوری امضای در فضای مجازی، دست به تاسیس یك پایگاه اینترنتی زده‌اند كه كاربران با ورود به آن می‌توانند به جمع امضاكنندگان طومار اینترنتی منتشر شده در این پایگاه بپیوندند. در این پایگاه ستون ویژه‌ای نیز برای انتشار نوشته‌های مرتبط در نظر گرفته شده تا مراجعه كنندگان در صورت لزوم بتوانند اخبار و تحلیل‌های گوناگون را در این زمینه مطالعه كنند.

 

آیت‌الله سیدعلی‌محمد دستغیب، خواهر زاده آیت‌الله شهید سیدعبدالحسین دستغیب است كه تا‌كنون سه دوره نمایندگی مردم فارس را در مجلس خبرگان بر عهده داشته است. آیت‌الله دستغیب در انتخابات ریاست‌جمهوری 76 و 80 از سیدمحمد خاتمی و در انتخابات اخیر از میرحسین موسوی حمایت كرده بود كه این حمایت‌ها تاکنون نیز ادامه یافته است. وی دلیل حمایتش از این افراد را صداقت آن‌ها می‌داند که در نطق خود در اجلاس خبرگان نیز به همین نکته اشاره کرده بود.

 

مواضع این مرجع تقلید در اعتراض به خیانت در آرای مردم، ضرب و شتم آن‌ها و نحوه برخورد با معترضین در سخنرانی‌های او در مسجد قبای شیراز، در روزهای پس از انتخابات، بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای یافت. همین مواضع و به خصوص نطق وی در اجلاس خبرگان باعث شده است حجم فشارها بر او افزایش یابد و علاوه بر انواع و اقسام تهدیدها، عده‌ای برای اخراج وی از مجلس خبرگان تلاش کنند.

 

پایگاه اینترنتی حامیان آیت‌الله سیدعلی محمد دستغیب را می‌توانید در این آدرس ببینید:

http://www.marjaesabz.com

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر