۱۳۸۸ آذر ۲, دوشنبه

زاکانی: انتقال بازداشت شدگان به کهریزک به دستور مرتضوی صورت گرفت

 

    زاکانی: انتقال بازداشت شدگان به کهریزک به دستور مرتضوی صورت گرفت

     

    6:22 صبح دوشنبه، 2 آذر 1388

     

    علیرضا زاكانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در نشست "فتنه و فرجام "كه از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شد به واكاوی حوادث پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری پرداخت.

     

    به گزارش فارس، وی  در این جلسه در پاسخ به سوال یكی دیگر از دانشجویان در خصوص ماجراهای كهریزك یادآور شد: بازداشتگاه كهریزك اساسا برای اراذل و اوباشی ساخته شده بود كه امكان نگهداری آنها در زندان‌های عادی وجود نداشت.

     

    وی ادامه داد: بنابر گفته‌های هاشمی شاهرودی انتقال متهمان به این بازداشتگاه تنها با دستور مرتضوی ممكن بود و اظهاراتی كه اخیرا وی در این خصوص داشته را باید فرار به جلو دانست.

     

    نماینده مردم تهران با بیان اینكه بعد از انتخابات تعدادی از دستگیر شدگان را به بازداشتگاه كهریزك منتقل كرده بودند افزود: در این خصوص نامه‌ای به مقام معظم رهبری رسید كه ایشان فورا دستور رسیدگی داده و اعلام كردند كه این افراد را از بازداشتگاه كهریزك برگردانید، البته جالب است كه 2 سال قبل نیز گروهی از بازداشتگاه كهریزك بازدید كرده و در گزارش خود اعلام كرده بودند كه اوضاع این بازداشتگاه مساعد نیست و در آن برخوردهای بدی با زندانیان صورت می‌گیرد و آنها را كتك می‌زند كه مقام معظم رهبری نیز 4 بار در این مورد دستور داده بودند كه حق زدن زندانیان را ندارند.

     

    زاكانی با بیان اینكه زدن اسرا شیوه صدام است و حتی در زمان جنگ تحمیلی نیز با اسرای عراقی بداخلاقی نمی‌شد، ‌خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبری بعد از دریافت گزارش از كهریزك دستور دادند كه این افراد را از كهریزك خارج كنند و حتی اگر بازداشتگا‌ه‌های دیگر ظرفیت ندارند، آنها را آزاد كنند.

     

    وی با تاكید بر اینكه معتقدم مرتضوی یك عنصر نامطلوب است كه به سادگی با دوم‌خردادی‌ها هماهنگ می‌شود، ادامه داد: در مجلس هفتم ما از قوه قضائیه تحقیق و تفحص كردیم اما زمانی كه می‌خواستیم آن را در صحن علنی قرائت كنیم، دوم خردادی‌ها در مجلس آبستراكسیون كرده و اجازه قرائت را ندادند.

     

    این نماینده مجلس در ادامه به گزارشی كه 2 سال قبل از بازداشتگاه كهریزك تنظیم شده بود ‌اشاره كرد و یادآور شد: در آن گزارش به اوضاع بد بازداشتگاه و وضعیت نامناسب تغذیه اشاره شده بود، اما بعد از آن نامه‌ای با 4 امضا به مجلس رسید كه یكی از این امضاها مربوط به مرتضوی بود كه این گزارش را دروغ می‌دانست.

     

    عضو فراكسیون اصولگرایان در ادامه خاطرنشان كرد: اكنون مشكل ما این است كه مشایی تلاش كرده تا مرتضوی را به دولت ببرد و شاهدیم كه همه چیز در حضور مشایی، رحیمی و مرتضوی با هم همخوانی دارند.

     

    زاكانی همچنین به ماجرای مرگ پزشك كهریزك نیز اشاره كرد و گفت: در آن خصوص ادعا می‌كنند كه وی خودكشی كرده است، اما اصل ماجرا این است كه این پزشك خودش از متهمین بوده و جرمش هم رسیدگی نادرست و ارائه گزارش غلط در خصوص وضعیت بازداشت‌شدگان بود.

     

    وی افزود: به اتهامات این پزشك نیز رسیدگی شده و برایش حكم 5 سال زندان صادر شده بود ولی با قرار كفالت آزاد بود كه با استفاده از همین فرصت خودكشی كرده است.

     

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر